[Huiskamer] doelstellingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:24
Misschien een vreemde vraag, maar om dus toegang te krijgen tot de Huiskamer
(jaja, ik heb gesearched :) ) moet je dus voldoen aan de criteria dat je goed meedoet in het beleid van dit forum (dus kwalitief high-tech postings/reacties).

Als je dus nog relatief nieuw bent op dit forum weet je niet exact wat de doel-
stellingen zijn van de Huiskamer (tenslotte kun je de faq er niet van inlezen).
Daar ik wel eens bij iemand ben geweest die wel toegang had tot de huiskamer
viel het me op dat het veel weg had van de Stuffis Generalis forum, en dat er
toch heel veel onzin en 'geblabla' te vinden valt.

Misschien dus een vreemde vraag : om toegang te krijgen tot een subforum,
waarin gepraat wordt over vrij alledaagse dingen en ook een hoop onzin, moet
je eerst heel serieus te werk gaan :? :?

Wat is eigenlijk het idee hierachter ?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ontspanningshoekje na serieus techposten :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Niet te vergeten om te voorkomen dat men zich registreert om de HK. De HK is een extra'tje die je kan gebruiken als ontspanning na het techposten, zoals ReemF al zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet is de HK altijd een leuk extratje geweest, maar door het vele onzin posten, dubbele topics e.d. enz ect.. hebben "ze" besloten om het maar eens een tijdje dicht te gooien, toen het daarna weer werd geopend, werden de regels strakker afgesteld, en gebruikers "minder bewust" van de gedrags regels van het forum in eerste instantie niet toegelaten om het netjes te houden.

op vertoon van goed gedrag enzo mag je er dan op aanvraag weer in, logisch in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom je eerst heel serieus te werk moet gaan voordat je in de HK mag? Nou, zoals ReemF al aangeeft is het dus een ontspanningsplekje voor Tweakers. Het is niet de bedoeling dat het hier Fok!-Forum2 wordt, snappie? :)

Als jan en alleman zich hier kan reggen en denkt: Goh, leuk, HK, daar gaan we ff in rondhangen.. Da's dus niet de bedoeling gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HK-policy staat openbaar :)
Wat is de bedoeling van de Huiskamer?
De Tweakers Huiskamer is een plek waar je je kunt ontspannen en vermaken op Gathering of Tweakers. Het is bedoeld als een leuk extraatje naast de andere fora. Het is echter ook een forum waar serieus gepraat kan worden. Waar mensen het over persoonlijke zaken zoals liefdesproblemen kunnen hebben. Hoewel het hier dus best gezellig kan zijn tussen alle vermakelijke topics, zit er ook een serieuze kant aan en het is dus geen onzinforum.
De rest van het forum is serieus bedoeld, we zijn hier ook niet gericht op onzinnige topics / berichten. We willen dus ook in principe geen mensen aantrekken die hier voor die onzin komen, dus moeten ze eerst laten zien dat ze ook op de rest van het forum serieus kunnen meedraaien :) Je zou kunnen zeggen dat het idee erachter een combinatie is van een extraatje (de HK zelf) en de drempel is er om het ook een extraatje te laten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Het verhaal is duidelijk, maar als je schijnbaar wil ontspannen en rotzooi trappen
dan moet je ook niet hier zijn, dat moet je doen op het FoK forum :)

[ Voor 9% gewijzigd door Snowwie op 19-12-2003 14:08 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Snowwie schreef op 19 december 2003 @ 14:02:
Als je dus nog relatief nieuw bent op dit forum weet je niet exact wat de doel-
stellingen zijn van de Huiskamer
Hoho, om toegang te krijgen tot HK moet je eigenlijk juist op de rest v/h forum niet voldoen aan de doelstellingen van de HK. :)
Daar ik wel eens bij iemand ben geweest die wel toegang had tot de huiskamer viel het me op dat het veel weg had van de Stuffis Generalis forum, en dat er toch heel veel onzin en 'geblabla' te vinden valt.
Inderdaad: Gathering of Tweakers is een forum voor de meer dan gemiddeld geinteresseerde en gevorderde computergebruiker. Fok! en het Libelleforum bijvoorbeeld zijn dat niet. Op die 2 fora is het dan ook normaal dat er veel offtopic geneuzel langs komt, en op GoT is het in onze ogen niet meer dan normaal dat er een technisch niveau vereist wordt van de gebruikers.

We zijn natuurlijk ook geen vastgeroeste computernerds, dus we erkennen direct dat er meer in het leven is dan programmeren en overklokken, en daarvoor zijn Stuffis Generalis, Tweakers Huiskamer enz. in het leven geroepen. Om echter de aard van het forum te bewaken vereisen we dat je eerst aantoont dat je op GoT thuishoort alvorens je toegang krijgt tot de bij GoT horende 'ontspanningsruimte'. Hiermee weren we dus actief gebruikers die hier alleen langskomen om te blaten en nul komma nul affiniteit met computers hebben :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Snowwie schreef op 19 december 2003 @ 14:07:
Het verhaal is duidelijk, maar als je schijnbaar wil ontspannen en rotzooi trappen
Niet iedereen voelt zich thuis op het Fok-forum.

Ik persoonlijk vind het veel te jong, veel mensen <20 enzo :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op 19 december 2003 @ 14:07:
Rotzooi trappen vinden ze daar denk ik ook niet leuk :P Maar als je in beginsel voor die dingen komt, kun je idd misschien beter op Fok! kijken. Hoewel het publiek en de sfeer daar wel anders zijn. In die zin kan het je hier beter bevallen. Hoewel SG/NSTM/HK bedoeld zijn als extraatje, is het ook niet zo dat als je er teveel post, dat het dan weer wordt weggenomen, omdat het niet onze core-business is. Punt is alleen wel dat je je in zekere zin moet 'bewijzen', voordat je er mee kan draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Snowwie schreef op 19 december 2003 @ 14:02:
Wat is eigenlijk het idee hierachter ?
Het idee is ten eerste dat mensen zich niet op het forum registreren omdat er zo'n leuke huiskamer is, maar dat ze het doen omdat ze computers en discussie erover leuk vinden. Vroeger was er het onzinforum, de kroeg, de offtopichoek en weet ik hoe het geheten heeft, maar daarin was altijd veel geklooi en er kwamen veel mensen op het forum die eigenlijk alleen maar voor die offtopic forums kwamen, dat wilden we niet.

Ten tweede kan je de 'kwaliteit' met een toegangsbeleid in de gaten houden, als mensen zich extreem misdragen, dan kunnen we ze makkelijk de toegang ontnemen.

En dat er dan toch zo'n hoekje met Stuffis Generalis, Nieuws sport&TV en de Huiskamer is, komt omdat het altijd leuk is en er veel behoefte aan is om met "tweakers" over andere zaken dan computers te kunnen praten. Als je gewoon een beetje regelmatig post, komen SG en NST&M er vanzelf bij en als je wat meer post en benieuwd bent naar de huiskamer, kan je toegang aanvragen :).

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 19-12-2003 14:18 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 14:13:
[...]
Rotzooi trappen vinden ze daar denk ik ook niet leuk :P Maar als je in beginsel voor die dingen komt, kun je idd misschien beter op Fok! kijken. Hoewel het publiek en de sfeer daar wel anders zijn. In die zin kan het je hier beter bevallen. Hoewel SG/NSTM/HK bedoeld zijn als extraatje, is het ook niet zo dat als je er teveel post, dat het dan weer wordt weggenomen, omdat het niet onze core-business is. Punt is alleen wel dat je je in zekere zin moet 'bewijzen', voordat je er mee kan draaien :)
Rotzooi trappen heb ik geen behoefte aan, alleen het is nogal behoorlijk
opvallend dat op Fok behoorlijk onzinnige topics staan, en ook het discrimatie
nivea is best wel aan de hoge kant. Persoonlijk ben ik geinteresseerd in de topics
die staan in W&L, maar ook het gehele verhaal over het Demon Internet gebeuren
heb ik gevolgd. Zijn gewoon goeie forums waarin op een goed niveau wordt gediscusseerd. :) _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Snowwie op 19-12-2003 14:17 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Ik vind het wel jammer dat als je vrij nieuw bent, de HK replies niet kan lezen, ook hier staat vaak nuttige info. Ook bijvoorbeeld topics die van SG naar HK worden verplaatst.

En imo wordt de HK ook 'misbruikt' om bepaalde dingen 'geheim' te houden tegenover andere gebruikers die het nog niet kunnen lezen. Ofwel achter-de-rug-om-lullen, verkapte '[insert name]bashing', 'kijk mijn zus/broer/ma/pa dom zijn' etc etc. Dit kan toch niet de bedoeling zijn van de HK?

Is daar voor nieuwelingen geen read-only voor te verzinnen ofzo? Of jaag ik nu mensen op de kast? :P

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

daPet schreef op 19 december 2003 @ 14:18:

Is daar voor nieuwelingen geen read-only voor te verzinnen ofzo? Of jaag ik nu mensen op de kast? :P
Neehoor, maar dat gaan we niet doen, want het idee is juist dat de HK niet zichtbaar is, zodat mensen niet denken, hey dat is leuk, ik wil me daarvoor registreren

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

En imo wordt de HK ook 'misbruikt' om bepaalde dingen 'geheim' te houden tegenover andere gebruikers die het nog niet kunnen lezen. Ofwel achter-de-rug-om-lullen, verkapte '[insert name]bashing', 'kijk mijn zus/broer/ma/pa dom zijn' etc etc. Dit kan toch niet de bedoeling zijn van de HK?
Ik heb maar één keer een topic meegemaakt (maakt niet uit welke) waarin de TS vroeg om het stil te houden voor een ander iemand die niet op het forum kan. Zover ik weet wordt er niet geroddeld over andere mensen op het forum, en mocht iemand daar wel de neiging toe hebben, dan zijn de mods nooit te beroerd om in te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwao, er zijn weleens topics die mensen in de HK plaatsen, bijvoorbeeld omdat vrienden daar niet kunnen lezen en het topic wel vrij gevoelig ligt. Het wordt niet misbruikt om mensen af te zeiken, dat is iig niet de bedoeling :)
Jaag je me niet mee op de kast :P 't Is ook wel vaker aangekaart, maar dat doen we toch liever niet. Enerzijds om de boot af te houden, zodat mensen zich niet gaan reggen om er te lezen, anderzijds om kopieergedrag / afreageergedrag in andere fora te voorkomen (iemand die wel kan lezen in de HK, maar niet kan reageren, maar toch zijn behoefte aan onzinposten kwijt wilt en daarvoor naar andere fora gaat).
Pagina: 1