Goedkope deelbare printer

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49
Hallo,

Voor mijn vader/zusje/etc. ben ik op zoek naar een HP-printer (vanwege goede ervaringen) die ook deelbaar is onder Windows.

Zo heb ik hier nog een HP 720c staan die niet te gebruiken is vanaf andere computers dan de computer waar hij aan vast zit. Zelf heb ik een 930c die dat wél kan.

Nou heeft HP momenteel een aantal instapmodellen printers (3550, 3650) die qua prijs heel erg concurrerend zijn. Mijn familie zijn geen grootverbruikers, dus een hele dure en snelle printer is niet nodig. Ook foto's hoeven niet afgedrukt te worden.

Ik heb op de HP site gekeken of deze printers deelbaar zijn, maar dat staat niet apart genoemd. Misschien dat iemand hier het uit ervaring weet?

Indien deze printers niet deelbaar zijn, welke goedkoper HP printer is dat dan wel?

Bij voorbaat dank :).

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kunt zonder problemen die HP 720c delen hoor...je moet alleen op de clients het stuurprogramma installeren alsof 't een lokale printer betreft, vervolgens de gekoppelde poort veranderen in 't UNC-pad naar de machine waar de printer daadwerkelijk op aangesloten is.

Verwijderd

Alle printers zijn deelbaar, mits je de drivers hebt voor alle clients die de printer gaan gebruiken. De pc waar de printer aanhangt moet wel aanstaan als je wilt printen vanaf een client. Check voor meer info "bestands/printer deling" (er van uitgaande dat je windows gebruikt).

Als je een printerserver wilt gebruiken om te delen, let er dan op dat de juiste aansluitingen aanwezig zijn (budget laser van HP, de hp1000w heeft alleen usb bijvoorbeeld en niet alleen printservers ondersteunen USB).

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je kan ook kijken voor een losse printerserver (heel klein).
Bijvoorbeeld de JetDirect van HP. Dat is wel een erg ddure variant, maar er zijn ook goedkopere merken.

Zo'n printerserver sluit je aan op je netwerk en dan loopt er een kabel van printerserver naar je printer. Iedereen kan dan vrolijk printen.

Senile! Senile Oekaki

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49
_bas_ schreef op 19 december 2003 @ 13:51:
Zo'n printerserver sluit je aan op je netwerk en dan loopt er een kabel van printerserver naar je printer. Iedereen kan dan vrolijk printen.
Ja ik weet wel hoe ik die dingen aansluit hoor :P.

En nog even over die 720c, ik heb destijds contact gehad met de helpdesk van HP, die heeft zelfs een hele set documenten opgestuurd om me te helpen met het probleem maar uiteindelijk kwamen we samen tot de conclusie dat die printer niet deelbaar is. Dat heeft ook met het stuurprogramma te maken.

Maargoed, als ik het verder zo lees zouden alle andere printers gewoon deelbaar moeten zijn? En heeft iemand dat ook echt geprobeerd met die 3550 of 3650?