[zakelijk] wat is verstandig te doen

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:42
Mensen,

ik wil hier ff een discussie opwakkeren betreft zakelijke telefonie.

zakelijk gezien zijn er (voor onze organisatie tenminste) maar 2 netwerken:

Vodafone
KPN

ik wil hier geen discussie voeren over welke netwerken sommige personen ook zakelijk vinden, voor mij gelden alleen bovenste 2.

Er zijn globaal gezien 4 oplossingen welke je kunt kiezen

1. rechtstreeks zaken doen met vodafone
2. rechtstreeks zaken doen met KPN
3. rechtstreeks zaken doen met intercity mobile communications
4. zaken doen dmv een locale dealer met of zonder behulp van bijv. debitel.

Mijn ervaring over Vodafone:

Eigenlijk geen ervaring, omdat ik nooit produkten van hun rechtstreeks heb gehad.
acount manager komt betrouwbaar over, maar vodafone is ook een grote organisatie.

Mijn ervaring over KPN:
Het is allom bekend dat KPN een lompe/logge/ambtenaar achtige organisatie is waar je onder de 500 aansluitingen niks te vertellen hebt.
Bij KPN moet je bijv. betalen voor een acount manager, en dan mag je hem xx uur bellen in de maand. Ook zijn wijzigingen doorvoeren + telefoons bestellen 1 groot drama.

Mijn ervaring met intercity mobile communications.
Wij zijn nu klant van hun, en ze leveren hun diensten goed.
toch zijn het wel een beetje "patjakkers" "gelikte type's" "veel woorden gevalletjes".
Ook vind ik het een beetje "louche"
Het schijnt ook veel gedonder te geven als je bij hun weg wil, want dan krijg je inkomsten derving etc. aan je broek.

mijn ervaring met een dealer.
Zitten altijd lekker dicht in de buurt. Een goed persoonlijk contakt.
Ze kunnen bijv. EN een KPN pet opzetten, en een VODAFONE pet, dus niet echt netwerk gebonden, maar zullen je ongetwijfeld proberen te verkopen, daar waar de meeste marge op zit.

Wat zijn jullie ervaringen, en wat zouden jullie kiezen

nogmaals, ik bedoel dit puur zakelijk!!! geen particulier.

het gaat om zo'n 35 aansluitingen

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Heb je linkjes van hun zakelijke AV's? Als zakelijke klant krijg je minder voor elkaar met zwarte en grijze lijsten dan een consument. De inhoud van AV kan dan wel een heel groot verschil zijn.

• Grolsch
Wekkel schreef op 19 december 2003 @ 13:35:
Heb je linkjes van hun zakelijke AV's? Als zakelijke klant krijg je minder voor elkaar met zwarte en grijze lijsten dan een consument. De inhoud van AV kan dan wel een heel groot verschil zijn.
ik snap niet wat je bedoelt met AV?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Algemene Voorwaarden

• Grolsch
wat bedoel je met zwarte en grijze lijsten?

intercity AV http://www.intercity-comms.nl/algemene_voorwaarden.htm

vodafone AV http://www.vodafone.nl/download/pdf/2402_VF_AV_Zakelijk.pdf

[ Voor 75% gewijzigd door Grolsch op 19-12-2003 13:58 ]

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 14:41
Bij het (kleine) bedrijf waar ik nu stage loop zijn ze bezig om met de ondernemersvereniging van het bedrijventerrein een regeling te treffen met een aanbieder. Ze hebben er al een paar liggen waarbij ze binnen het netwerk van de aanbieder gratis kunnen bellen!

Misschien ook leuk om eens te lanceren als je op een bedrijvenpark zit :)

Anders zou ik denk ik gewoon voor degene met de beste tarieven en voorwaarden gaan. Als innercity goede voorwaarden/tarieven heeft en geen ingewikkelde opzegconstructies/beperkingen hoeft dat m.i. geen probleem op te leveren. Tenzij ze een knokploeg gebruiken om de inkomstendervingsvergoeding scrabble te innen hoef je dat niet te betalen.

KPN mobile lijkt me idd een logge organisatie om zaken mee te doen, maar ze hebben een belijd waarin ze klantbehoud heel belangrijk vinden. Dus gewoon dreigen met opzeggen wil daar nog wel eens helpen :) kan ineens veel meer!(Heb ik van een medewerker gehoord..)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Grolsch
ReallyStupidGuy schreef op 19 december 2003 @ 13:43:
Bij het (kleine) bedrijf waar ik nu stage loop zijn ze bezig om met de ondernemersvereniging van het bedrijventerrein een regeling te treffen met een aanbieder. Ze hebben er al een paar liggen waarbij ze binnen het netwerk van de aanbieder gratis kunnen bellen!

Misschien ook leuk om eens te lanceren als je op een bedrijvenpark zit :)
ja, maar da's geen KPN of vodafone, da's waarschijnlijk tellfort, dus niet interesant voor ons.
Anders zou ik denk ik gewoon voor degene met de beste tarieven en voorwaarden gaan. Als innercity goede voorwaarden/tarieven heeft en geen ingewikkelde opzegconstructies/beperkingen hoeft dat m.i. geen probleem op te leveren. Tenzij ze een knokploeg gebruiken om de inkomstendervingsvergoeding scrabble te innen hoef je dat niet te betalen.
intercity is dus een partij waar het een en ander niet klopt.
Ik weet niet of ik ergens kan kijken hoevaak ze voor de rechter zijn geweest, maar da's vaker als menig advocaat :)
KPN mobile lijkt me idd een logge organisatie om zaken mee te doen, maar ze hebben een belijd waarin ze klantbehoud heel belangrijk vinden. Dus gewoon dreigen met opzeggen wil daar nog wel eens helpen :) kan ineens veel meer!(Heb ik van een medewerker gehoord..)
Nee KPN heb ik maar smiley voor :r :r :r (eigenlijk 3 dus :P )
voor mij NOOIT geen zaken meer met KPN, wat een stel arrogante varkens.

Verwijderd

Grolsch schreef op 19 december 2003 @ 13:30:
ik wil hier ff een discussie opwakkeren betreft zakelijke telefonie.

zakelijk gezien zijn er (voor onze organisatie tenminste) maar 2 netwerken:

Vodafone
KPN

ik wil hier geen discussie voeren over welke netwerken sommige personen ook zakelijk vinden, voor mij gelden alleen bovenste 2.
Je wilt wel een discussie 'opwakkeren' maar er zijn volgens jou maar twee netwerken, waarbij je KPN volledig de grond in kotst. :?
Als je echt de discussie wil aanwakkeren dan kun je misschien beter een prijsvergelijking neerzetten, of zakelijke gebruikerservaringen uitwisselen. Wat zijn eigenlijk jouw redenen om de drie 'nieuwe' telecombedrijven (Orange, T-mobile en Telfort) uit te sluiten?
Kijk bijvoorbeeld eens naar de Orange Businessfleet prijzen/voorwaarden. Er is sinds 2000 geen inflatiecorrectie geweest voor de tarieven. (tel uit je winst!)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou die twee verschillende AV's nog maar eens goed lezen. Mag jij eens raden welke AV hard doch zakelijk rechtvaardig zijn en welke AV een grote leg_je_hoofd_in_de_strop met inconsistentie en taalfouten erbij zijn :X

Ik zou intercity mobile communications een mooie brief sturen waarin je aangeeft niet meer zaken met ze te willen doen vanwege amateuristische, onevenwichtige en onwerkbare (bv. termijnen van 7 dagen met startdatum factuurdatum !!!) bepalingen, dat een professioneel bedrijf niet betaamt.

Zolang het werkt, zal je er niet mee te maken krijgen, maar o wee, als er eens een keer wat gedonder is. Dan krijg je dit spijkerbed aan AV mooi om je oren.

[ Voor 53% gewijzigd door Wekkel op 19-12-2003 17:17 ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:41

DDX

als je gebruik wilt maken van nieuwe diensten zou ik zeker direct bij kpn of vodafone gaan
wij hebben bij ons op het werk intercity voor de mobiele telefoons
maar die kunnen pas sinds kort gprs leveren
(via vodafone netwerk)
vorig jaar bestond het volgens de mensen bij intercity nog niet eens
of was het te testerig etc...

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23
Waarom zou KPN geen goede partner voor je zijn? Dat het een groot log bedrijf is dat lijkt me duidelijk, maar Vodafone is -naar eigen ervaring- net zo erg. En dat je nu een account manager hebt bij Vodafone die betrouwbaar overkomt is fijn, maar dat zegt natuurlijk weinig over de dienstverlening die je krijgt als je daadwerkelijk zaken met ze doet.

Waar ik naar zou kijken is flexibiliteit en tarieven. Is het bijvoorbeeld mogelijk om binnen enkele maanden een paar aansluitingen te migreren naar een andere abonnementsvorm als blijkt dat er toch anders gebruik wordt gemaakt van de mobiele abonnementen? Is onderling gratis bellen als optie te krijgen, zo niet, wat kost dat? De tarieven hoef je natuurlijk niet op de cent nauwkeurig te vergelijken, maar in sommige dingen zit gewoon een groot verschil.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Mijn ervaring in bedrijfsleven

KPN is, zoals eerder gezegd, erg arrogant en de service is niet altijd even ok.
Vodafone idem.

ORANGE daarentegen is momenteel onze huidige aanbieder. Niets dan lof over deze partij.
Ik weet dat ze een GSM1800 netwerk hebben, in tegenstelling tot de 900 van voda en kpn, maar de service: in een woord: GEWELDIG! Alles kan geregeld worden en nog snel ook.

• Paulus0013
  • Laatst online: 15-05 19:59

Paulus0013

pom pom

Wekkel schreef op 19 december 2003 @ 17:11:
Ik zou die twee verschillende AV's nog maar eens goed lezen. Mag jij eens raden welke AV hard doch zakelijk rechtvaardig zijn en welke AV een grote leg_je_hoofd_in_de_strop met inconsistentie en taalfouten erbij zijn :X

Ik zou intercity mobile communications een mooie brief sturen waarin je aangeeft niet meer zaken met ze te willen doen vanwege amateuristische, onevenwichtige en onwerkbare (bv. termijnen van 7 dagen met startdatum factuurdatum !!!) bepalingen, dat een professioneel bedrijf niet betaamt.

Zolang het werkt, zal je er niet mee te maken krijgen, maar o wee, als er eens een keer wat gedonder is. Dan krijg je dit spijkerbed aan AV mooi om je oren.
zijn ze zo vrij om wettelijk gezien zulke idioot korte termijnen te mogen hanteren dan?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ja, het is een zakelijke relatie. Daar kan je wel wat straffer met dit soort dingen omgaan.

• Grolsch
allereerst bedankt voor de reactie's!
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 16:04:
[...]

Je wilt wel een discussie 'opwakkeren' maar er zijn volgens jou maar twee netwerken, waarbij je KPN volledig de grond in kotst. :?
Als je echt de discussie wil aanwakkeren dan kun je misschien beter een prijsvergelijking neerzetten, of zakelijke gebruikerservaringen uitwisselen.
Ik wil evt. wel op het KPN netwerk, maar niet met KPN mobile, omdat die partij naar mijn idee gewoon knudde is.
Maar er zijn meer partijen welke kpn aanbieden, alleen is dat stukken duurder.
Wat zijn eigenlijk jouw redenen om de drie 'nieuwe' telecombedrijven (Orange, T-mobile en Telfort) uit te sluiten?
Kijk bijvoorbeeld eens naar de Orange Businessfleet prijzen/voorwaarden. Er is sinds 2000 geen inflatiecorrectie geweest voor de tarieven. (tel uit je winst!)
Omdat orange in de randstad een goede dekking heeft, maar hier in het oosten (tegen de duitse grens) schijnt dat niet werkbaar te zijn.
Wekkel schreef op 19 december 2003 @ 17:11:

ik wil dus waarschijnlijk ook van hun af, omdat ik van andere concollega's hele slechte ervaringen heb gehoord over intercity. Met name als er stront aan de knikker is.

De prijzen worden meer bepaald door het nerwerk (vodafone of KPN), als door de provider (intercity-Vodafone-Lokale dealer).
Vodafone is verreweg het goedkoopst voor ons, omdat ze eurocall tarieven hebben, en naar collega's onderling 0.08 €.
Maar omdat 3/4 van onze kosten voortkomt uit het bellen van/naar het buitenland moeten we daar de besparing zoeken.

Pagina: 1