Aangezien ik binnenkort ga beginnen met het aanleggen van een uitgebreid thuis netwerk, vond ik het wel leuk om hier een topic te starten over de voortgang. De bedoeling is dat ik in mn recent gekochte huis de kamers ga voorzien van 2 UTP aansluitingen, die dan allemaal uitkomen in een patch paneel in de garage. Daar wordt dan de aansluiting op de switch gemaakt voor netwerk, of op de telefoonlijn indien de lijn als telefoon gebruikt gaat worden.
Momenteel ben ik nog bezig met het orienteren wat ik het beste kan kiezen. Het voornaamste punt is dat het betaalbaar moet blijven, dus cat7 kabel is niet echt een optie
Standaard cat5e kabel + opbouwconnectors lijkt me wel haalbaar. De kabels netjes wegwerken is ook een vereiste, dat wil ik doen door ze ofwel in de muur in te bouwen en dan te stucken, ofwel met discrete kabelgoten (indien het in een leefruimte is) of met pvc buizen (in de garage en kelder) weg te werken.
Tips, opmerkingen of mensen die al ervaring hebben met zulke DIY projecten etc zijn meer dan welkom
(Hopelijk staat dit topic hier goed)
Momenteel ben ik nog bezig met het orienteren wat ik het beste kan kiezen. Het voornaamste punt is dat het betaalbaar moet blijven, dus cat7 kabel is niet echt een optie
Tips, opmerkingen of mensen die al ervaring hebben met zulke DIY projecten etc zijn meer dan welkom
(Hopelijk staat dit topic hier goed)