Toon posts:

Cod Loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb ff een vraagje ik heb dus cod gekocht maar nu is het probleem dat ie vastloopt. Weten jullie hoe dat komt en hoe ik er vanaf kom?
Ik speel het spel en dan staat ie vast ik gebruik alt tab niks gebeurt, ctrl alt del ook niks, alt enter ook niks dus computer uit opnieuw opstarten.

Ik heb op een paar sites gekeken maar daar zag ik dat er nog geen nieuwe patch uit was die dit probleem misschien verhelpt.

Ik heb de nieuwste driver voor mijn video kaart radeon 9600 pro CATALYST 3.10
Mijn pc:

Windows xp home
Intel 2.8
512 ddr geheugen
Radeon 9600 pro --> driver 3.10

Ik speel alles op high en 1280 x 1024

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 13:26 ]

Verwijderd

krijg je mischien ook errors in je console...:? en zo jah wil je die hier ff posten...:?

denk dat we je dan een beetje meer op weg kunnen helpen

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 13:15 ]

Verwijderd

installeer catal 3.7

En een search doen kan ook geen kwaad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Niet de moeilijkste search die er was. ATI COD

Had je al bij ATI gekeken voor de COD patch???

Ook niet natuurlijk!!!!

TSSK TSSK :Z B)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik in de console komen als mijn computer helemaal vast staat??

Ja ik heb gekeken bij ati maar daar staat bij 3.10 dat de fout bij cod is verholpen (de opengl) En het staat ook bij de cod patch van hun dat je het niet hoeft te intalleren als je 3.10 geistalleerd is.

En ja ik heb de search gebruik daar stond dat je de patch van ati moest istalleren maarja dat hoefde niet bij 3.10

Verwijderd

heb je de 3.7 al geprobeerd???

Een neefie van me had hetzelfde en alleen de 3.7 deed het daar goed. Net als bij nog vele anderen hier op het forum. Maar ja, die zal je al gelezen hebben. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Nee 3.7 heb ik nog niet geprobeert maarja dat werkt toch ook niet echt handig dan moet ik als ik een anders spel wil spelen weer 3.10 installeren omdat die niet werken met 3.7 8)7

Ik ben 3.7 nu aan het installeren (het is het proberen waard)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 13:35 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 13:35:
Nee 3.7 heb ik nog niet geprobeert maarja dat werkt toch ook niet echt handig dan moet ik als ik een anders spel wil spelen weer 3.10 installeren omdat die niet werken met 3.7 8)7
En dan mag jij mij gaan vertellen welk spel dat is, want er zullen maar héél weinig spellen zijn die een driver hoger dan de Catalyst 3.7 nodig hebben.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Nee met 3.7 werkt ie ook niet hij stond alweer naar een paar sec vast :(

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:02
Ik zie dat je een radeon 9600 pro hebt, er zijn nogal wat probleempjes geweest betreffende ati-kaarten als je CoD speelt, kijk hier eens: http://www.gamershell.com...ofDutyBATIRadeonHot.shtml

Verwijderd

Topicstarter
Nippletwister schreef op 19 december 2003 @ 18:36:
Ik zie dat je een radeon 9600 pro hebt, er zijn nogal wat probleempjes geweest betreffende ati-kaarten als je CoD speelt, kijk hier eens: http://www.gamershell.com...ofDutyBATIRadeonHot.shtml
Nee dit werkt ook niet. Deze fix zit al meegeleverd in CATALYST 3.10
Ik heb geprobeerd 3.10 dan de fix te installeren dan geeft ie aan dat het niet voor xp is (ik heb toch echt de xp versie gedownload) gewoon door gedrukt en geinstalleerd. Maar nog loopt ie vast.
Heb ook geprobeerd met versie 3.9 + fix loopt ook vast
Ook met 3.8 + fix

Weet misschien iemand wel wat ik moet doen?? Oja alles op z'n laags 800 x 600 en dan spelen werkt wel maar dat is niet echt de bedoeling |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 13:35:

Ik ben 3.7 nu aan het installeren (het is het proberen waard)
Het was trouwens de omega versie, alhoewel ik niet denk dat dat veel gaat schelen. Maar ja, je weet het niet he?? Op gegeven moment wil je alles wel doen.

Succes!!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 13:41:
Nee met 3.7 werkt ie ook niet hij stond alweer naar een paar sec vast :(
En hoe installeer je de driver? Gewoon eroverheen of zoals het "eigenlijk" (;) :P)hoort?

• Download de nieuwste catalyst en de mobodriver (voor amd is het via 4 in 1, voor intel zou ik het niet weten).
• Download ook meteen directx9.0 of zorg ervoor dat je hem kan downloaden (moet je de offline install pakken van ~36 MB, staat wel op de download site van dx).

• Uninstall videodriver
• Reboot
• Verwijder rest van de atidriver van het systeem middels de aanwijizigingen uit deze thread op het forum van www.rage3d.com. (niet videodrivers installeren, maar gewoon de stappen volgen!1)
• Reboot
• Install mobodriver
• Reboot
• Install videokaartdriver, en daarna meteen het control panel
• Reboot
• Install directx 9.0 (je weet maar nooit of er bestanden "toevallig" verouded zijn ;).
• (Optioneel: start->uitvoeren->dxdiag->beeldscherm->AGP oppervlakte acceleratie moet aanstaan, anders lopen veel spellen zeer snel vast (bij mij iig wel)!

Als het goed is zou CoD moeten werken.. :), en als het nog steeds niet zo is, verlaag dan de hardwareversnelling van de geluidskaart (Onder xp: start->instellingen->configuratiescherm->"Geluiden en audioapparaten"->audio->geavanceerd (bij "afspelen van geluid")->prestaties->bovenste slider naar links doen (telkens een stukje)).

Als CoD nóg steeds vastloopt, zou je eens kritisch moeten kijken naar de temperaturen en de voltages die je voeding afgeeft.

Als het dán nog niet werkt, herinstall windows, en houd bovenstaande volgorde qua drivers ongeveer aan, hoewel ik altijd de videokaart als laatste installeer, en daarmee besluit met directx.

Mocht het dáán nog niet werken, plaats dan een reply :P ;) (ook als het wel werkt ;))

edit:
Ik zou die puntjes toch wel eens kunnen kopieren en als standaard reply kunnen plaatsen in veel topics waarin het niet duidelijk is hoe de drivers zijn geinstalleerd.

Het valt me op dat veel mensen de drivers er gewoon "overheen gooien", idem met mobodrivers, en uit eigen ervaring werkt dat nogal slecht. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 20:22 ]

Pagina: 1