Toon posts:

[Premiere-pro] DV bestanden op PC ingeladen op Mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een search gedaan op premiere, en de helft staat in av en de helft in sa, aangezien dit meer software gerelateerd is heb ik hem hier geplaatst.

Op mijn pc heb ik geen firewire, dus heb ik mijn DV bestanden ingeladen op mijn Mac (os-x) en via het netwerk naar de pc verstuurt. De bestanden (zelf *.dv genoemd, mac maakt geen extensie) werken prima in Premiere 6.5 en After effects 6, maar willen niet ge-opend worden in premiere pro op dezelfde pc.
Aangezien ik p6.5 echt een verschrikkelijk instabiel en sloom programma vind, werk ik 100 keer liever in pro. Waardoor zou het kunnen komen dat Pro de mac bestanden niet wil lezen? Ik heb de extensies DV/mov/avi/mpg/mpeg/mp4 etc etc allemaal geprobeerd.

Een oplossing zou zijn via 6.5 alles omzetten naar divx ofzo, maar je hebt altijd kwaliteitsverlies EN 6.5 gooit hikjes in het geluid om een of andere vage rede (heeft ie nog nooit gedaan.. ) Maar als 6.5 en Ae de bestanden slikken, waarom pro dan niet?

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 21:42
Kun je bij het capturen op de mac geen andere codec gebruiken waardoor de bestanden wel in te lezen zijn door Pro op de windows pc? Kennelijk zijn de bestanden geen DV AVI bestanden zoals je die kunt krijgen bij het capturen op een windows machine. Het vreemde is uiteraard wel dat 6.5 ze wel leest. Om nu nog eens een keer om te gaan zetten is uiteraard tijdrovend en gaat waarschijnlijk gepaard met kwaliteitsverlies. (zeker als je daarvoor divx of mpeg gebruikt). Wellicht dat support voor dit formaat bij Pro apart aangeschaft dient te worden. Het kan best zijn dat ze bij de standaard Pro versie geen zin hadden om de licentie voor het formaat erbij te doen.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou idd best kunnen, het licentie gebeuren..
Ik kan op de mac trouwens niks instellen qua inlaad codec, ik gebruik daar gewoon i-movie. De mac is te sloom voor echt video-edit, bovendien heb ik geen geld voor ook nog eens een mac pakket :)

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:31

e1f

Het makkelijkst is misschien om gewoon even een firewire kaartje voor je pc te kopen. Die heb je al voor zo'n 20/25 euro. Dan hoef je niks meer om te zetten en kan je gewoon in Pro capturen.

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 21:42
Het is denk ik wel een aardige optie om inderdaad gewoon een firewire kaartje te kopen voor je PC. Die zijn niet zo duur en het scheelt je wellicht een hoop tijd en frustraties. Neemt niet weg dat het een interessant vraagstuk is.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor