Toon posts:

Probleem Linksys BEFSR41 met Alcatel Speedtouch Home.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een Linksys router BEFSR41 V3 met firmware 1.04.8

Ik heb diverse instellingen geprobeerd maar krijg geen goede verbinding met het internet via mijn Alcatel Modem.

In het statusscherm zie ik dat de router verbonden is en tevens het toegewezen IP-adress. Maak de verbinding d.m.v. PPTP

Ik krijg er echter geen bit data overheen.

Wie heeft advies.

Bij voorbaat dank voor assistentie..

Kees

Verwijderd

Vertel eens wat meer. Wat zijn je instellingen op de clients? Kunnen die elkaar pingen? Kunnen ze de router pingen? Kunnen ze een externe locatie pingen (195.96.96.97)?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 13:18:
Vertel eens wat meer. Wat zijn je instellingen op de clients? Kunnen die elkaar pingen? Kunnen ze de router pingen? Kunnen ze een externe locatie pingen (195.96.96.97)?
Goed,

Ben een stapje verder.

Ik zal wat meer vertellen.

Ik zie in mijn statusscherm van de router dat ik verbinding heb, ik zie ook mijn public IP-adress.

Als ik op de clients kijk, wordt alles middels DHCP goed toegewezen. Dit blijkt ook wel, want het blijkt zelfs dat ik naar buiten kan pingen. Geprobeerd op zowel IP-adress als op hostname. Gaat allemaal goed. DNS werkt dus.

Echter als ik op een willekeuring werkstation een browser of email client opstart, is er totaal geen communicatie.

Wat ik in mijn logscherm van de router zie blijkt zelf dat de request voor mijn webserver en/of mailserver hier ook terecht komen.

Vreemd toch.

Ik hoop hier weer voldoende info mee te hebben gegeven.

Ga vrolijk verder met prutsen.

Kees

Verwijderd

Heb je dit probleem al opgelost?

Ik heb dus het zelfde met mij gebakje!!
staat ook connected bij status.
Heb het scherm van bij pptp ook goed ingevuld.
Heb ook een alcatel home adsl modem.

snik 8)7

Verwijderd

* Meld

Ik het precies hetzelfde probleem :( De laatste frimware: 1.04.17. werkt voor geen meter en de eerdere frimwares zijn niet meer te verkrijgen.

Wat mij wel lukt is de sites van de 'grote' bedrijven op mijn browser slepen (IBM, MicroSoft Network en linksys.com zelf), msn doet het ook een beetje (logt wel om de 20 seconde in). Ik heb ook al de Home naar de 510 getweakt maar zonder resultaat.

Is er ergens een lijst met modems die het _wel_ doen met MxStream en deze router?

Verwijderd

Ik had dus EXACT hetzelfde probleem als de topicstarter en als in andere topics hierover geopend, neregns zag ik een compleet duidelijk antwoord bij deze dus. Ik ben in bezit van een alcatel SpeedTouch Home en een Linksys BEFSR v3 router met de nieuwste Firmware van linksys (1.04.17). Ik heb het als volgt opgelost,

Allereerts het modem getweakt naar de Pro versie zoals HIER beschreven.

Vervolgens de linksysrouter aangesloten en als volgt geconfigureert:

-Verander onder het kopje "Connection type" PPTP naar STATIC IP
-IP adress: 10.0.0.150
-Subnetmask: 255.255.255.0
-Default Gateway: 10.0.0.138
- Static DNS 1,2,3 vul de DNS van je provider in". Een lijst van DNS servers van Mxstream providers vindt je HIER
-MTU en DHCP enabelen (staat standaard volgens mij al goed)

-Vul bij de tcp/ip instellingen van je (LAN verbinding) onder windows de zelfde DNS servers in (als het goed is heb je dat al bij de eerste stap gedaan)

En het werkt, iedere andere pc met windows xp die ik vervolgens aansloot op de linksys werkte zonder enige configuratie na deze ingreep. Mailen, MSN, onderling bestanden verwisselen in het netwerk, Filesharing, Printer Delen alles werkte perfect.

Vragen of Opmerkingen? post ze hier maar

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 11:24 ]

Verwijderd

whaaaaaaaaaaa jij bent coool :*)

Ben al 3 maanden op zoek naar de oplossing. Maar heb ik nog een vraag bij DNS 3, wat moet ik daar dan invullen, niks?!

Verwijderd

Ik heb nog een paar opmerkingen:

-Print de tweak uit zodat je alles kunt nalezen, download eveneens het crack programma'tje (nodig om het modem te tweaken) naar je pc (dat kan HIER zo ben je niet afhankelijk van de website, test de crack ook even voer het voorbeeld van de website ff in ofzow)

-Na het doorlopen van de gehele tweakguide home naar pro, controleer eerst of je inet verbinding zonder router werkt (kun je het modem bereiken via 1.0.0.138 etc) zorg dat je eerst zoiezo werkend internet hebt zonder de router na de tweak.

-Bij DNS 3 in het routerconfiguratiescherm kun je iedere DNS-server invullen die je wilt eigelijk (kijk maar op de lijst uit mijn vorige post als je wilt)

- Als alles werkt wil het wel voorkomen dat je geen mail meer kunt ontvangen, dit los je als volgt op: ga naar outlook express --> extra -->accounts selecteer en dubbelklik op je email account en verander onder het tabblad servers de uitgaande mailserver (ik heb email van planet) van smtp.planet.nl naar mail.planet.nl en het verzenden van emails werkt weer.

- 3e opmerking Voorzover dat niet in de modemtweak guide al stond, TWEAKEN VAN MODEM IS OP EIGEN RISICO! alhoewel het wel een redelijk beproefde methode is ;)

Vertel me als het gelukt is !!!!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 17:59 ]

Verwijderd

Heb een probleem: kan niet in expertmode komen als ik EXPERT intype krijg ik unknown command.
Weet je hier de oplossing voor???

Verwijderd

De oplossing zou als volgt moeten zijn: voor je alcatel Speedtouch Home modem geldt:

-Tot en Met firmware versie 263 Typ "EXPERT" druk vervolgens op ENTER. (EXPERT moet met hoofdletters)

-Vanaf firmware versie 270 Typ "td" druk vervolgens op ENTER Typ daarna "prompt" druk vervolgens op ENTER. (td en prompt moeten met kleine letters)

Vervolgens krijg je dan die regel met 'SpeedTouch (xx-xx-xx-xx-xx-xx)' voor je"
waarna je of met de aangegeven site of met de crack op je pc een passend password kan genereren.

LET OP: Lees precies wat er staat (in de guide), alles keurt heel nouw, als iets niet lukt controleer dan eerst of je niet per ongeluk iets verkeerd of niet geheel correct ingetypt hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 09:22 ]

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 00:22:
Heb een probleem: kan niet in expertmode komen als ik EXPERT intype krijg ik unknown command.
Weet je hier de oplossing voor???
Verzeker je er ook van dat je een pre PRO model heb.

Ik dacht namelijk ook te gaan tweaken maar het bleek niet te kunnen unkown command.

HOME MODEM > PRO MODEM > 510(i) MODEM

Standaard krijg je tegenwoordig een 510 en deze hoeft afaik niet getweaked te worden naar een PRO.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 09:21:
De oplossing zou als volgt moeten zijn: voor je alcatel Speedtouch Home modem geldt:

-Tot en Met firmware versie 263 Typ "EXPERT" druk vervolgens op ENTER. (EXPERT moet met hoofdletters)

-Vanaf firmware versie 270 Typ "td" druk vervolgens op ENTER Typ daarna "prompt" druk vervolgens op ENTER. (td en prompt moeten met kleine letters)

Vervolgens krijg je dan die regel met 'SpeedTouch (xx-xx-xx-xx-xx-xx)' voor je"
waarna je of met de aangegeven site of met de crack op je pc een passend password kan genereren.

LET OP: Lees precies wat er staat (in de guide), alles keurt heel nouw, als iets niet lukt controleer dan eerst of je niet per ongeluk iets verkeerd of niet geheel correct ingetypt hebt.
Bedankt dit was de oplossing mijn internet loopt nu als een trein! :D:D:D bedankt allemaal
Pagina: 1