Toon posts:

tekst uit een plaatje halen

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een .bmp plaatje waar text in staat (gewoon een gescand A4 tje). Is er software om de tekst uit dit plaatje te halen. Ik weet dat het ook mogelijk moet zijn met scanner software maar ik heb nu geen scanner tot beschikking.

google en search leverde geen resultaat...

bedankt alvast _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 12:44 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Dan moet je zoeken op OCR software.

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Zonder scanner gaat dit je niet lukken.
Anders had je misschien een kans gehad door het plaatje uit te printen, en door een scanner met OCR (Optical Character Regocnition, let op het eerste woord) software opnieuw te laten herkennen.

Als je plaatje alleen statisch op je pc staat, gaat dat je niet lukken, de enige ocr hardware die ik je dan kan aanraden, heet toetsenbord.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

MrE schreef op 19 december 2003 @ 12:48:
Zonder scanner gaat dit je niet lukken.
Anders had je misschien een kans gehad door het plaatje uit te printen, en door een scanner met OCR (Optical Character Regocnition, let op het eerste woord) software opnieuw te laten herkennen.

Als je plaatje alleen statisch op je pc staat, gaat dat je niet lukken, de enige ocr hardware die ik je dan kan aanraden, heet toetsenbord.
Waarom zou dit zonder scanner niet lukken? Een scanner maakt ook een plaatje en gooit dit naar de OCR software. Dus dan kun je zelf ook wel een plaatje door de OCR software gooien.

En die OCR software kijkt (Optical) er dan naar.

[ Voor 10% gewijzigd door André op 19-12-2003 12:53 ]

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

MrE schreef op 19 december 2003 @ 12:48:
Wat voor onzin is dat nu weer? Ik heb nooit een scanner gehad maar maak vaak gebruik van OCR-software (OmniPage) om ingescande tijdschriftartikels die ik krijg via mail om te zetten naar bruikbare tekst.

Het is net als "André" zegt: de scanner zet een blad papier om naar een afbeelding. Die afbeelding wordt dan aan OCR-software aangeboden indien gewenst. Er is geen enkele reden waarom je dat niet manueel zou kunnen doen.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Gebruik gewoon goede OCR software inderdaad... kan gewoon zonder scanner... heb het vaak genoeg gedaan... MIsschien heb je een webcam? Mijn webcam software heeft ook OCR.. als ik de webcam een artikel laat zien dan kan ik in beeld de tekst selecteren en in word o.i.d. plakken.... Kan ook een optie voor je zijn...
Maar jah je hebt het artikel al digitaal zie ik nu...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:29

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Hier wat OCR precies is (als je het nog niet wist).

Probeer eens deze free trial van ocr.com. (ik ken het neit hoor). Bij mijn eigen OCR software kan ik ook een bestand (pdf/gif/jpg/bmp etc) selecteren. Dus het kan zekers.

[ Voor 26% gewijzigd door Altaphista op 19-12-2003 13:16 ]

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En nu je de term OCR kent kom je er wel uit geloof ik - er zijn vele vele programma's voor op de markt.

Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.