Toon posts:

PC2700 -> PC3200: Een upgrade waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2x 256 mb aan DDR SDRAM geheugen in mn computer zitten, op PC2700 draaiend. Ik maak niet gebruik van het maximum dat het systeembord aan kan, dus ik zat er over te denken om het geheugen te met vervangen hetzelfde geheugen maar dan op PC3200 (maximum) draaiend.

Ik weet alleen niet of dit een upgrade waard is. Kan ik veel verwachten van dit snelheidsverschil?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welk mobo/cpu?

En doe dan meteen 2x512 DDR400 met leuke latencies als je het echt wil merken.

En als je nog een pc/iemand hebt om je geheugen leuk kwijt te raken, dan vallen de kosten ook weer mee :Y)

[ Voor 37% gewijzigd door Voutloos op 19-12-2003 12:35 ]

{signature}

Verwijderd

alleen als je veel wilt overclocken is het raadzaam om wat sneller geheugen te nemen...

Geef ook wat info over de rest van je systeem graag.

offtopic:
net te laat :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 12:35 ]

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:51

DkF

Ik neem aan dat je dan dus een processor hebt die op 400 MHz systeembus draait?

Tsja, op papier is het natuurlijk sneller, omdat dan alles volgens de specificaties draait...
Maar of je het in real-life zult merken, dat durf ik je niet te beloven...
Dan zou ik meer en sneller (CAS 2) geheugen erin stoppen, dat zul je eerder merken...

[ Voor 15% gewijzigd door DkF op 19-12-2003 12:36 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je alleen maar zit te internetten, chatten, tekstverwerken, etc: nee.
Als je veel fotosoept, gamet, etc: ja, zolang het maar synchroon aan de CPU draait.

Eigenlijk is dit best wel simplistisch. Maak eens gebruik van de FAQ van dit subforum om wat basiskennis omtrent FSB/geheugen/synchroniteit op te doen. Verder had je dit soort vraagjes ook in het upgradetopic in OH kunnen vinden B)

/basic

Dit topic is gesloten.