Geluidskaartje voor kids

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,

De kinder van mijn baas spelen spelletjes, ja? ja :D
In de pc zat geen geluidskaart. Dus ik maar even de goedkoopste gekocht in de lokale pc winkel. Een Sweex pci kaartje. 15,- ofzo was hij.

Maar bij veel spelletjes werkt het geluid niet. Na reinstall van de nieuwste drivers werkt het wel wat beter maar niet ideaal. Soms valt het geluid gewoon weg.

O.S. is Win98 SE met de updates.

Nou zoek ik dus een nieuw geluidskaartje met wat minder bugs.
Nou heb ik zelf thuis een Hercules Fortissimo 3 7.1 geluidskaartje. Ding werkt goed.
Maar de driver ondersteuning is niet al te best.

Nou heb ik vroeger een Soundblaster Live gehad waar ik enorme problemen heb gehad met de drivers. Dat is nu wel wat jaartjes geleden.

Maar wat zou ik nu het beste kunnen kopen?
De Hercules of een Soundblaster.
Prijs tot 50,- incl verzendkosten etc.

Misschien een ander kaartje?

Verwijderd

Waarom koop je niet een sb 128 pci van creative, kost geen drol, en werkt zo goed als altijd.

Goedkoper kan niet, dan zou het gratis zijn. >:)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 12:03 ]

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 12:02:
Waarom koop je niet een sb 128 pci van creative, kost geen drol, en werkt zo goed als altijd.

Goedkoper kan niet, dan zou het gratis zijn. >:)
Al die shops zijn klote. Of geen survey of te duur, of ze verkopen hem niet meer.

Verwijderd

Xavier schreef op 19 december 2003 @ 12:09:
[...]

Al die shops zijn klote. Of geen survey of te duur, of ze verkopen hem niet meer.
Is vast nog wel ergens te krijgen toch??? Ik zoek even:
http://silverapp1.mycom.n...uctID=33582&productType=1

En nu niet snel zeggen dat mycom een slechte winkel is he :)
(tis toch maar voor de baas >:) )

Verwijderd

SB128PCI geeft in sommige PC's veel problemen. Wellicht dat je beter gewoon een simpel écht soundblaster kaartje kan nemen ivm zo'n Vibra die ze overgekocht hebben van een ander bedrijf. Creative SoundBlaster Digital 4.1 / Creative SoundBlaster Live Player 5.1

De SoundBlaster problemen waren oa veroorzaakt door foute drivers en de bekende VIA problemen (PCI priority oid). Die zouden nu allemaal moeten zijn opgelost met recente drivers.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 12:29 ]

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 12:28:
SB128PCI geeft in sommige PC's veel problemen. Wellicht dat je beter gewoon een simpel écht soundblaster kaartje kan nemen ivm zo'n Vibra die ze overgekocht hebben van een ander bedrijf. Creative SoundBlaster Digital 4.1 / Creative SoundBlaster Live Player 5.1

De SoundBlaster problemen waren oa veroorzaakt door foute drivers en de bekende VIA problemen (PCI priority oid). Die zouden nu allemaal moeten zijn opgelost met recente drivers.
De 5.1 is besteld. Hartelijk dank!
Pagina: 1