Toon posts:

Geluid laptop werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag heb ik op een IBM Thinkpad 600E series windows XP gezet. Ging prima, hij kan films afspelen en alles wat het hoort te doen doet hij zonder problemen. Maar het geluid doet NIETS. Er zitten 2 speakers in de laptop, en 1 uitgaande poort + 1 opname poort. Bij dat hardware beheer tootlje in XP zegt hij dat de geluids drivers goed werken. Ook spelen films met geluid zonder problemen af.

Specs:

-IBM Thinkpad 600E
-Windows XP
-Pentium 2 400mhz
-Geluidskaart "Crystal WDM Audio"

Wat kan ik doen om geluid uit de laptop te krijgen, op windows 95 werkte het perfect.

-Groeten, Frank

Verwijderd

Staat het geluid wel aan in Windows zelf, dus met de vollume meter in de taskbar (klinkt misschien stom, maar ik heb het vaak zien gebeuren ;) )

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 16:26
hey, als je net xp erop heb gezet ben je dan niet in de haast vergeten de goede codecs erop te zetten? Dit lijkt me een typisch gevalletje van ac3filter installeren. kijk eens bij de films die je wilt afspelen welke codecs ze nodig hebben

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zus zag het meteen, ik moest een knopje op het toetsenbord indrukken, het geluid wat niet via windows, maar via het toetsenbord (hardware) muted:) Toch bedankt, er kan een slotje op voor mijn part!

doei

Verwijderd

Dit is wel héél basic vindt je niet? ;)

Daarnaast wil ik je nog even wijzien op het feit dat je geen groeten onder je post hoeft te doen, dat neemt nogal wat plek in en wij tweakers gaan ervan uit de we elkaar continu groeten. :)

Dit topic is gesloten.