backup device

Pagina: 1
Acties:

• I4Pro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2025
Even een vraagje??

Bestaat er zoiets als een rack mountable backup apparaat.
Dus een apparaat wat je op je netwerk aansluit en dat in dat apparaat een stukje backup software zit waar mee je backups kunt maken??

Ik denk nu al dat er reacties gaan komen, zo van koop een rack mountable server met een tapestreamer, maar dit is niet de bedoeling, wij willen een apparaat wat hier eigenlijk speciaal voor gemaakt is.

alvast bedankt,

groeten Michel Monteny

Gigabyte-UD4P - X4 955 - 74 gb Raptor - Nvidia GTX 275 - Logitech Z5500

Verwijderd

Hoe wil je backuppen? Wat wil je backuppen? Waarop wil je backuppen?

Op deze manier is je topic kansloos, je zult echt wat meer initiatief moeten tonen.

Verwijderd

Een backup device zal iig altijd moeten kunnen communiceren met of het vollume, of een van de servers, dus helemaal standalone zal het nooit zijn.

Wat ik wel weet is dat er rackmountable externe tape units zijn, maargoed, die moeten nog aan de of 'n server hangen...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:26

jep

Ik maak in een colo gebruik van een Dell Powervault taperobot. Je krijgt hier backupsoftware bij en het werkt perfect. Wij gebruiken het icm Linux, maar de Windows software krijg je erbij. Er kunnen 10 tapes in en hij wisselt ze zelf. :)

Verder is een Dell Powervault in raid5 ook een keurige oplossing. Lekker flexibel en safe. :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie JSS :+

Tijd voor een nieuwe sig..