cyclische redundatiecontrole op zelf gebrande dvd?

Pagina: 1
Acties:

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik heb dus zelf dvd gebrand, werkt gewoon in dvd spelers enz. Nu wil ik um backuppen naar me hd en kopieer gewoon de vob-files enz. Nou krijg ik bij 1 van de bestanden de foutmelding: cyclische redundatiecontrole. Heb begrepen dat dit met de CRC te maken heeft, maar hoe kan dat dan, ik heb um zelf gebrand en kan me niet herinneren dat ik die foutmelding ooit heb gehad, ook dvd shrink kan um maar tot dat gedeelte importeren :S

betekend dit dat mijn 1 maand oude en 5 dagen oude hd's aan ut sterfen zijn, of ligt ut aan mijn 1 maand oude dvd brander (plextor 708A)?
en hoe kan ik ut fixen?

jah ik heb de search gebruikt maar niet echt duidelijke oplossingen gekregen behalve dat me hd aan ut dood gaan zou zijn :/

mobo: P4C800 deluxe
proc: pentium 4 2.6 ghz
geheuge: 512mb PC3200
hd's: 2x 120 GB maxtor 9 s-ata in raid 0
dvdbrander: plextor 708A

[ Voor 10% gewijzigd door DutchTSE op 19-12-2003 11:44 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zelf gebrande DVD's zijn nooit vrijgewaard van fouten hoor :+
Welke DVD-media heb je overigens gebruikt? Heb je ook andere merken geprobeerd?

• DutchTSE
  • Niet online
heb verbatim dvd+r op 4 speed, met nero 6 gebrand, en ut gaat om geripte backups van me dvd's

heb emtec nog geprobeerd (dvd-r) maar die pakte me brander niet eens, meteen weer teruggebracht dus

krijg de foutmelding trouwes bij beide dvdrom drives (1 LG dvdrom speler, en de plextor dvd brander)

[ Voor 61% gewijzigd door DutchTSE op 19-12-2003 11:54 ]

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Geen vieze vingers/vlekken/krassen erop?

• DutchTSE
  • Niet online
hmmm nou je ut zegt, op 1 van de dvd's lijkt de halve laag LOS te laten 0.o dus dat verklaard iig die dvd, maar die andere ziet het er helemaal goed uit :)

whaha, aangezien die dvd afgeschreven was, heb ik meteen de hele laag er maar afgetrokke, heb nu dus die paarse laag in me handen en de rest van dvd'tje dat er zilver uitziet :+ (8>

[ Voor 39% gewijzigd door DutchTSE op 19-12-2003 12:03 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En dit op een Verbatim DVD .. ?? :o Dat is normaalgesproken een van de betere merken wat betreft DVD schijfjes. Of bewaar je ze in de volle zon :?

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 19-12-2003 12:06 ]

• DutchTSE
  • Niet online
hmmm een dvddoosje in een dvdbox, nah das geen volle zon :P maar ik wil de 2 lagen we ff voor je scannen hoor :D ff kijke of dat lukt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/cdzilver.jpg
Dis de zilvere laag (met aan de andere kant van die laag dus de opdruk met naam enz. zonder die zilvere laag kun je um wel erg makkelijk bekrassen :/

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/cdpaars.jpg
dis de paarse laag, alleen dat zie je niet :P. rechts onderin zie je een rond ding aan de rand van de cd, als je dat heen en weer haalde kraakte ut :+ na wat meer gekraakt te hebben liet ie steeds meer los, en toen was ut gedaan >:)

[ Voor 67% gewijzigd door DutchTSE op 19-12-2003 12:12 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoo hee, best wel ruk zeg. Had ik niet verwacht van Verbatim :/

• DutchTSE
  • Niet online
hehe, maar probleem is dus nog niet opgelost :P
maja, dan moet ik dat ene dvd'tje maar overslaan :Y)

maar eh.......me hd's gaan dus niet dood? :P
want dat is eigenlijk me ergste zorg :)

[ Voor 32% gewijzigd door DutchTSE op 19-12-2003 12:37 ]

Pagina: 1