Toon posts:

[Athlon XP 1800+ en K7N2 Delta] FSB van 133MHz onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuw mobo gekregen, een MSI K7N2 Delta-L en heb daar een Athlon XP 1800+ opgedaan. Als ik de FSB van deze proc op 133MHz wil laten lopen lijkt alles goed te gaan behalve het feit dat er helemaal geen beeld is, de monitor slaat dus niet aan. Volgens mij boot hij wel gewoon.

Een 1800+ moet toch gewoon op 133MHz kunnen lopen? De AGP bus is volgens mij nog gewoon standaard maar om een of andere reden vind de videokaart het niet zo leuk... Het enige wat ik nu kan doen is een CMOS clear en de proc weer op 100MHz laten lopen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het kan verhelpen? Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Specs
MSI K7N2 Delta-L
AMD Athlon XP 1800+ (weet zo niet welke)
1x Kingston ValueRAM 256MB PC3200
IBM Deskstar 120GXP 60GB
Creative Geforce 4 Ti4200 64MB
No-name 300W voeding

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 11:38 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wellicht kan de voeding het nét niet hebben? Aangezien je deze geeneens in de startpost vermeldt (PMG Beleid eigenlijk wel gelezen? .. ), blijft het gissen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het koelertje op de videokaart draait in ieder geval wel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmmja :?

Welja, je hebt dus een No-name 300W bij je startpost ge-edit. Uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die je via het PMG Beleid had kunnen vinden, had je kunnen opmaken dat 300W wellicht te weinig is, al helemaal als het een no-name exemplaar betreft :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer wel even een andere videokaart, als dan het zelfde probleem optreed heb je waarschijnlijk gelijk. :)

Verwijderd

Topicstarter
Na flink klooien in de bios werkt het wel... vreemd.

Dit topic kan dus dicht.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 19:56
Zit ook jumper op mobo waarmee je 100 / 133 kunt selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Juist, maar dat was ook geen oplossing, enkel wat settings uitproberen enzo in de BIOS. Mijn systeem draait nu als een zonnetje, met de 1800+ @ 2600+ :)
Pagina: 1