Toon posts:

DNS A record verwijderen na registratie

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben reseller van domeinen/hosting. Domeinnamen registreer ik bij de ene provider, hosting bij de ander.
Als ik een nieuw domein registreer maak ik een record aan in mijn resellerpool.
Het aantal records dat ik aan mag maken is beperkt en gaat per 10.
Als ik tijdens de aanvraag van een domeinnaam een record plaats en na registratie weer verwijder kunnen ze hier wat van zeggen. Volgens de regels van de SIDN mag dit namelijk niet en moet er een ctief A record bestaan.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:02
En je vraag is :?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12 17:27

jep

Da's geen probleem. Zolang hij maar blijft werken in het algemeen. De DNS check die SIDN doet is later niet meer van groot belang. Al keuren ze je natuurlijk wel op een goede nette zonefile. :)

Verwijderd

Topicstarter
ja, een vraag is op zich wel handig.
Als ik na registratie het A record verwijder uit de reseller pool, kunnen ze zien dat er geen A record meer bestaat zo ja, kunnen ze hier iets tegen doen.
Het gaat mij erom dat ik op deze manier wel domeinnamen kan registreren die
als DNS verwijzen naar mijn resellerpool. Moet een domein gehost gaan worden betekent het slechts het aanmaken van een A record.

• jep

jep

Zoals ik al zei, lijkt me geen probleem. :)

Tip: gebruik een vraagteken bij een vraag :P

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 11:16:
Ik ben reseller van domeinen/hosting. Domeinnamen registreer ik bij de ene provider, hosting bij de ander.
Als ik een nieuw domein registreer maak ik een record aan in mijn resellerpool.
Het aantal records dat ik aan mag maken is beperkt en gaat per 10.
Als ik tijdens de aanvraag van een domeinnaam een record plaats en na registratie weer verwijder kunnen ze hier wat van zeggen. Volgens de regels van de SIDN mag dit namelijk niet en moet er een ctief A record bestaan.
Tsjah, die regels zijn er niet voor niets. Als beheerder van de DNS server dien je een werkende DNS te hebben, volgens de regels van de SIDN en niet te vergeten RFC!

Als je pech hebt, doet de SIDN een check (zelden) en moet je alsnog de boel fixen. De SIDN noemt het een 'lame delegation' als je DNS niet op orde is.

* EquiNox vraagt gemiddeld 10 .nl domeinen per dag aan en is dus bekend met zowat alle ins&outs van SIDN.

• jep

jep

EquiNox schreef op 19 december 2003 @ 12:56:
[...]

Tsjah, die regels zijn er niet voor niets. Als beheerder van de DNS server dien je een werkende DNS te hebben, volgens de regels van de SIDN en niet te vergeten RFC!

Als je pech hebt, doet de SIDN een check (zelden) en moet je alsnog de boel fixen. De SIDN noemt het een 'lame delegation' als je DNS niet op orde is.
Dat doen ze niet en hij vroeg of het kon, niet of het netjes was. Technisch is het dus geen probleem. :)
* EquiNox vraagt gemiddeld 10 .nl domeinen per dag aan en is dus bekend met zowat alle ins&outs van SIDN.
10 Maar :? :+ ;)
Pagina: 1