mensen,
ik heb een heel raar probleem
ik heb een dbgrid en een toolbutton toevoegen
de code achter die knop is:
dan komt de tabel/en ook de dbgrid in toevoeg modus en zie je ook dat ie een nieuwe regel in die grid zet, vervolgens kan ik mooi waarden invoeren in de dbeditvelden en na een post statement voegt ie alles braaf toe.
echter nu komt het probleem
wanneer ik eerst wat in de dbgrid ga rondklikken en vervolgens op die knop klik,
dan maakt ie geen nieuwe record aan maar blijft ie op het laatstgeklikte record staan
en wanneer ik dan in een dbedit iets wil invoeren begint ie ook meteen te springen in de dbgrid om de bijbehorende waarde te zoeken
heel wazig dus
maar nu komt het mooiste, die knop was dus een toolbutton
wanneer ik nu dezelfde code op een gewone button zet:
dan werkt het wel, of ik nu wel of niet geklikt heb in de dbgrid
hoe kan dit in hemelsnaam? en hoe los ik dat op?
ik wil namelijk vanwege de gui gebuik maken van die toolbuttons
ik heb een heel raar probleem
ik heb een dbgrid en een toolbutton toevoegen
de code achter die knop is:
code:
1
2
3
4
5
| procedure TfrmBeheerApl.toolbtnAddClick(Sender: TObject); begin dmFMS.ADOTable1.Insert; addQuery(); end; |
dan komt de tabel/en ook de dbgrid in toevoeg modus en zie je ook dat ie een nieuwe regel in die grid zet, vervolgens kan ik mooi waarden invoeren in de dbeditvelden en na een post statement voegt ie alles braaf toe.
echter nu komt het probleem
wanneer ik eerst wat in de dbgrid ga rondklikken en vervolgens op die knop klik,
dan maakt ie geen nieuwe record aan maar blijft ie op het laatstgeklikte record staan
en wanneer ik dan in een dbedit iets wil invoeren begint ie ook meteen te springen in de dbgrid om de bijbehorende waarde te zoeken
heel wazig dus
maar nu komt het mooiste, die knop was dus een toolbutton
wanneer ik nu dezelfde code op een gewone button zet:
code:
1
2
3
4
5
| procedure TfrmBeheerApl.Button1Click(Sender: TObject); begin dmFMS.ADOTable1.Insert; addQuery(); end; |
dan werkt het wel, of ik nu wel of niet geklikt heb in de dbgrid
hoe kan dit in hemelsnaam? en hoe los ik dat op?
ik wil namelijk vanwege de gui gebuik maken van die toolbuttons
[ Voor 2% gewijzigd door whoami op 19-12-2003 11:07 ]