Laser BIOS fout

Pagina: 1
Acties:

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 23:55

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Bij mijn Laser laptop (2 jaar oud) heb ik een probleem met de bios. Bij het opstarten geeft hij alleen nog aan dat hij de IDE schijven heeft gevonden en kapt daarna. Hij doet dan verder niks meer, ook naar de bios gaan wil niet werken.
Heel soms (1 op de +/- 50 x) kan hij wel naar de bios, en daar heb ik de standaardinstellingen hersteld. Dit had helaas geen nut :(
Nu heb ik begrepen dat ik het beste een bios update kan uitvoeren. Nu mijn vraag, waar kan ik die vinden.
Ik heb de FAQ "Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?" gelezen, maar Laser is falliet zoals ik begrepen heb. En hun website bestaat dus niet meer. Heeft iemand nog een idee hoe ik aan een bios update kan komen??
Het gaat om een:
Laser No. 200
Type: 216

Thnx :)

[ Voor 9% gewijzigd door kevinvs op 19-12-2003 11:15 . Reden: url klikbaar ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt me sterk dat een BIOS update zoiets zal oplossen. Maar heb je verder nog wat technische dingen gedaan behalve een simpel BIOS update zoeken? Bijvoorbeeld een BIOS reset doen, de IDE schijven loskoppelen of de PC zo kaal mogelijk starten, eventueel met een bootflop, etcetera :)

Lees verder eens onderaan de [faq]GoT-FAQ[/] hoe je de RML tags moet gebruiken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 19-12-2003 11:07 ]

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Bios reset heb ik wel gedaan. De IDE schijven heb ik niet losgemaakt...Ik wil het zoveel mogelijk software matig proberen omdat ik niet zo'n held ben ik laptops open maken.
Met bootflop gebeurt er trouwens ook niks.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kevinvs schreef op 19 december 2003 @ 11:18:
Bios reset heb ik wel gedaan. De IDE schijven heb ik niet losgemaakt...Ik wil het zoveel mogelijk software matig proberen omdat ik niet zo'n held ben ik laptops open maken.
Met bootflop gebeurt er trouwens ook niks.
Als je niets veranderd qua instellingen toen je het laatste er mee werkte, dan is de kans toch zeer groot dat je het als hardwareprobleem moet zien.

Vandaar ook dat BalusC zei dat die BIOS update niet zou uitmaken. Hij heeft het namelijk altijd al goed gedaan met dit BIOS...

{signature}

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Er is inderdaad niks bijzonders mee gebeurd... van de 1 op de andere dag was het....
BalusC schreef op 19 december 2003 @ 11:06:
de IDE schijven loskoppelen of de PC zo kaal mogelijk starten, eventueel met een bootflop, etcetera :)
Dus dat eerst proberen? Wat versta je trouwens onder Etcetera??
Thnx anyway :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon .. Zo'n beetje van alles testen :) Geheugenreepje wisselen, zonder geheugenreep starten (mits laptop onboard geheugen heeft, zodat het nog kan doorstarten), ander laptopharddiskje uitproberen, de huidige laptop-HDD'je aan je PC hangen en met tooltje van de fabrikant testen, alle losse spullen eruittrekken, zoals PCMCIA spul enzo, etcetera (ja, etcetera :P ).

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 19-12-2003 11:32 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
BalusC schreef op 19 december 2003 @ 11:32:
de huidige laptop-HDD'je aan je PC hangen en met tooltje van de fabrikant testen
Daar heb je een speciaal converter kabeltje nodig, indien de TS dat niet heeft kan hij mij een mailtje sturen. Kan hij die van mij wel lenen :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, je moet het materiaal inderdaad hebben .. Anders wil een goedwillend PC-boer je wel helpen ;)
Pagina: 1