Toon posts:

[Opstartproblemen] pc blijft 10 seconden "hangen"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen ermee dat wanneer ik me pc reboot (of opstart) dat bij het opstartscherm de pc een 10-tal seconden blijft "hangen" . Het lijkt alsof ie iets zoekt ofzo, ik heb al diverse dingen geprobeerd maar kom niet van het probleem af.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

specs:
Intel p4 2.4
Intel D850EMV2 moederbord
256 rimm
Primair: 40 gig + 120 gig
secundair: cd-writer, cd-speler
gforce 4 ti4200

Ik heb al geswitcht met bijv de brander op primair slave te zetten naast de 40 gig enzo.. al diverse combinaties geprobeerd maar nix werkt.

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
Zit er een netwerkkaart in?? het is alsof hij wacht tot hij een IP adres krijgt toegewezen. DIt kost ook tijd. Eventueel vast IP instellen of netwerkkaart uitschakelen is dan een oplossing

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

welk opstart scherm heb je het over? BIOS of Windows/OS?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontcapst, wij zijn niet leesblind hoor ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welk OS? Kijk eens wat logfiles na op problemen of download Bootvis.

ARME AOW’er

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 20:17
Heb je in de bios alle ide-apparaten al ingesteld? (gewoon even laten autodetecten en dan bios saven).
Als de compu elke keer zelf moet zoeken naar die cd-rom/brander dan blijft het daar even hangen.

Verwijderd

Ik had laast ongeveer het zelfde,bij mij lag het aan mijn interne 6 in 1 cardreader.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een netwerkkaart in, die staat op dynamisch ip.
Hij hangt bij het bios-scherm, niet bij de OS

OS= winxp

en alle ide-meuk = auto-detected..

Dus netwerkkaart zou een probleem kunnen zijn?

zitten 2 netwerkkaarten in: 1 build-on intel 100 mbit ding
en een andere netwerkkaart a la realtek.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens een voor een of meerdere kaarten eruit te trekken en onboard zut uit te schakelen en zie toe wanneer het booten vlotter gaat :)

Doublecheck ook eens de IDE-config (jumpers/kabels), lees eventueel de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers door onder het kopje "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" voor tips B)

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 19-12-2003 11:10 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In dat geval ligt het nog niet aan de netwerkkaart instellingen.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 19 december 2003 @ 11:08:
Probeer eens een voor een of meerdere kaarten eruit te trekken en onboard zut uit te schakelen en zie toe wanneer het booten vlotter gaat :)

Doublecheck ook eens de IDE-config (jumpers/kabels), lees eventueel de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers door onder het kopje "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" voor tips B)
mjah onboard sound heb ik er al es uitgerot, dat was ook niet de oplossing. Onboard lan zou ik kunnen uitschakelen, dan gebruik ik de andere netwerkkaart wel.

Verwijderd

Topicstarter
De uiteindelijke oplossing kwam heel toevallig. Ik installeerde vandeweek mijn dvd burner. daarvoor rukte ik de cdromspeler 52x eraf. en toen deed ie het opeens goed. weird.. :s
Pagina: 1