Toon posts:

Asus P4C800E Deluxe icm Asus Radeon 9600XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het booten van een Asus P4C800E Deluxe in cominatie met een Asus Radeon 9600XT krijg ik de volgende schermen tijdens het booten:

BIOS
Afbeeldingslocatie: http://ropo.xs4all.nl/albums/album21/bios.jpg

RAID controller HD check
Afbeeldingslocatie: http://ropo.xs4all.nl/albums/album21/raid.jpg

Ik heb door middel van testen proberen uit te vinden waar nou precies
het probleem zit: de videokaart of het moederbord (of is het de combinatie)

Heb het volgende geprobeerd:
- Een andere videokaart (Asus V7700 Deluxe) in de P4C800E. Strepen verdwijnen, PC boot goed. Conclusie: het is de videokaart.
- Videokaart in een ander moederbord (Asus A7V266). Geen problemen, andere PC werkt als een zonnetje. Conclusie: misschien toch het moederbord ?
- Radeon weer in de P4C800E en ... strepen verdwenen. Maar wacht effe: de PC kast ligt nu ipv dat 'ie overeind staat. Kast weer overeind gezet, booten en weer strepen. Conclusie: geen ... :'(

Het lijkt op een los contactje, maar met een andere videokaart in de P4C800E maakt het niet uit of de kast ligt of staat. Zou je denken dat het losse onderdeel op de videokaart zit. Echter, de Radeon in de andere PC geeft ook geen problemen wanneer de kast ligt of staat.

Ik wilde vandaag of morgen toch even videokaart en/of moederbord gaan ruilen, maar wat is nou wijsheid: de videokaart ruilen of het moederbord ?

Suggesties zeer welkom ...

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
Ga maar ruilen zou ik zeggen, neem mobo plus videokaart mee en vertel dit tegen de winkelier. Dan kan ie meedenken en een of beide ruilen.

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 12:09
Bij mij op het bedrijf hebben we de zelfde soort problemen met de Radeon 9600 Pro kaarten maar dan zowel in Intel als AMD borden. Dit is nu opgelost door een biosfix van de fabrikant van de borden, in dit geval albatron. Dus ik zou eens zeker zorgen dat je de laatste BIOS hebt op zowel je kaart als je Mobo. En waarschijnlijk geeft de kaart in Windows wel goed beeld?? Dat was bij ons wel het geval. Zodra je de driver instaleerde, deed alles het perfect.

Succes ermee, wat precies de oorzaak van dit probleem is kan ik je niet vertellen, maar er is niks defect, een andere kaart zal 99% zeker hetzelfde doen, is strikt een probleem tussen de 9600 ships en veel mobo's.

Ikzelf heb een P4C800 Deluxe met een 9800XT en geen problemen dus ligt echt aan de 9600 chips.

Verwijderd

Topicstarter
jeroenvanthoog schreef op 19 december 2003 @ 10:28:
Bij mij op het bedrijf hebben we de zelfde soort problemen met de Radeon 9600 Pro kaarten maar dan zowel in Intel als AMD borden. Dit is nu opgelost door een biosfix van de fabrikant van de borden, in dit geval albatron. Dus ik zou eens zeker zorgen dat je de laatste BIOS hebt op zowel je kaart als je Mobo. En waarschijnlijk geeft de kaart in Windows wel goed beeld?? Dat was bij ons wel het geval. Zodra je de driver instaleerde, deed alles het perfect.

Succes ermee, wat precies de oorzaak van dit probleem is kan ik je niet vertellen, maar er is niks defect, een andere kaart zal 99% zeker hetzelfde doen, is strikt een probleem tussen de 9600 ships en veel mobo's.

Ikzelf heb een P4C800 Deluxe met een 9800XT en geen problemen dus ligt echt aan de 9600 chips.
Heb het systeem nu 2 keer goed aan het booten gehad en dan werkte het inderdaad perfect zoals je al aangeeft. Maar 98 keer van de 100 krijg je strepen en worden de disks e.d. ook niet goed gedetecteerd.

Misschien maar wat bijleggen voor een 9800 dan...

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 10:41:
[...]

Heb het systeem nu 2 keer goed aan het booten gehad en dan werkte het inderdaad perfect zoals je al aangeeft. Maar 98 keer van de 100 krijg je strepen en worden de disks e.d. ook niet goed gedetecteerd.

Misschien maar wat bijleggen voor een 9800 dan...
wat dacht je gewoon van een bios update?

iets goedkoper :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het BIOS maakt nu echt geen fout omdat de pc rechtop staat hoor B)

Als de kaart het altijd goed doet als je kast ligt, dan is het duidelijk geen software/bios probleeem.
Imo slecht contact in AGP poort.

{signature}

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 12:09
Ja, zoals ik al aangaf is het een heel vaag probleem wat je echt alleen maar aantreft bij de 9600 xx series kaarten, wij hebben heeeeel veel problemen gehad met 9600 pro kaarten en hebben de levering van de 9600xt daarom nog tegengehouden. Dit omdat niemand precies aan kan geven waardoor die strepen worden veroorzaakt.

Ook weet ik van collega's van mij dat velen problemen ondervonden met de 9600 Pro bijvoorbeeld in zowel AMD als Intel systemen. Tevens moederborden van zowel Asus, Msi, Albatron en Abit, gaven allemaal deze vage klachten.

Dus als je het op kan brengen zou ik zeggen koop een probleemloze 9800 XT, die heb ik al een maandje :) probleemloos draaien, op een P4C800 Deluxe.
Pagina: 1