naar aanleiding van de post Totaal transparante tunnel opzetten
nu heb ik heel veel gegoogled en nergens kwam ik de antwoord op de volgende vraag tegen help!
eerst de situatie schets:
[lan1]---[router1]======(internet)====[router2]---[LAN2]
uitleg:
Op de routers (FreeBSD) draait een IPsec Tunnel (transport modus) die LAN op LAN connect maar alleen TCP/IP gericht verkeer doorlaat geen IPX/SPX, udp etcera
Elke router heeft 2 netwerk kaarten (2xintel of 2x 3com)
elke router heeft dus 2 Nic (hardware) FXP0 en FXP1 bv
en 1 IPSec Tunnel (Gif0 als interface aanduiding)
probleem
de eis die de oplossing moet hebben is dat alle verkeer naar het andere LAN ge-forward word
nu wil ik een bridge maken van LAN1 naar LAN2 echter alle documentatie die ik tegen kwam was dat je hardware in de machine zelf alleen kan bridgen.
Layere tunnels vereisen nog een stukje software ?
help ik zie door het bomen het bos niet meer. kan iemand me wat meer uitleggen waar ik op moet zoeken c.q een goeie uitleg + howto voor de oplossing die ik zoek.
* vso is met een beetje uitleggen wat hij precies moet zoeken ook een end opweg.
de oplossing wordt uiterraad hierna gepost
nu heb ik heel veel gegoogled en nergens kwam ik de antwoord op de volgende vraag tegen help!
eerst de situatie schets:
[lan1]---[router1]======(internet)====[router2]---[LAN2]
uitleg:
Op de routers (FreeBSD) draait een IPsec Tunnel (transport modus) die LAN op LAN connect maar alleen TCP/IP gericht verkeer doorlaat geen IPX/SPX, udp etcera
Elke router heeft 2 netwerk kaarten (2xintel of 2x 3com)
elke router heeft dus 2 Nic (hardware) FXP0 en FXP1 bv
en 1 IPSec Tunnel (Gif0 als interface aanduiding)
probleem
de eis die de oplossing moet hebben is dat alle verkeer naar het andere LAN ge-forward word
nu wil ik een bridge maken van LAN1 naar LAN2 echter alle documentatie die ik tegen kwam was dat je hardware in de machine zelf alleen kan bridgen.
Layere tunnels vereisen nog een stukje software ?
help ik zie door het bomen het bos niet meer. kan iemand me wat meer uitleggen waar ik op moet zoeken c.q een goeie uitleg + howto voor de oplossing die ik zoek.
* vso is met een beetje uitleggen wat hij precies moet zoeken ook een end opweg.
de oplossing wordt uiterraad hierna gepost
Tja vanalles