Toon posts:

[outlook xp] mail delen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik met XP draai heb ik vier verschillende accounts ingesteld . We gebuiken echter 1 gezamenlijk e-mail account. Als ik op 1 account de mail heb geopend is deze niet meer zichtbaar bij de andere accounts. Is dit te verhelpen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 09:35 ]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Je kunt in de eigenschappen van je email-account aangeven dat er een kopie op de server achterblijft. Dan kan elke XP-account de post ophalen.

Of je maakt een gezamenlijke persoonlijke map (PST-bestand).

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Een optie is om de mail achter te laten op de server. Nadeel hiervan is dat je wel aardig wat ruimte op de mail server moet hebben en het met de hand moet verwijderen. Ik ben op dit moment op school en heb hier geen outlook maar iemand anders weet zeker wel waar deze optie staat in Office XP. Waarschijnlijk Extra>Emailaccounts of Extra>Opties .

edit:
Te laat as ever ;)

[ Voor 7% gewijzigd door G F0rce 1 op 19-12-2003 09:41 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tachyon schreef op 19 december 2003 @ 09:39:
Of je maakt een gezamenlijke persoonlijke map (PST-bestand).
Die wordt gelocked zodra je één instance van Outlook opent, dus dat werkt niet.

Mail op de server laten staan betekent (1) dat je elke keer dat je je mail ophaalt, alle ouwe mail ook weer binnenkrijgt en (2) dat je alle mail sowieso vierdubbel lokaal hebt staan. Daarnaast kan user 1 bijvoorbeeld niet zien of user 2 al een antwoord gestuurd heeft.

Ik zou dus zeggen: nee, dat kan niet en/of het is ontzettend onhandig. Een webmail-oplossing lijkt me in dit geval efficienter, de betere ISP's leveren die standaard mee.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Die wordt gelocked zodra je één instance van Outlook opent, dus dat werkt niet.
Dat weet ik, maar ik krijg de indruk dat de verschillende accounts niet tegelijkertijd gebruikt worden, omdat het 1 machine betreft.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tachyon schreef op 19 december 2003 @ 10:08:
Dat weet ik, maar ik krijg de indruk dat de verschillende accounts niet tegelijkertijd gebruikt worden, omdat het 1 machine betreft.
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 09:35:
Als ik op 1 account de mail heb geopend is deze niet meer zichtbaar bij de andere accounts.
Lijkt me dat er van (fast) user switching oid gebruikt wordt gemaakt. Wel tegelijkertijd, dus. Anders kan ik me ook niet voorstellen dat het probleem optreedt, Outlook is behoorlijk file-based :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Regel anders de nieuwe PCM of CT, hier staat een artikel in om de email via een ander progje binnen te halen, zodat Outlook het daarvandaan weer kan ophalen.

Wordt ook vaak in bedrijven gebruikt, maar ik ben de benaming even kwijt... Iemand die mijn geheugen even kan opfrissen ???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

koos072: welkom op GoT :*

Ik maak je topictitel even af, alleen de naam van het programma zegt niets over je probleem dus zullen ten eerste niet de juiste mensen (nou ja, valt wel mee in dit geval :* ) naar je vraag kijken. Ten tweede is je topic later minder makkelijk te vinden in de search en aangezien iedereen natuurlijk eerst de search gebruikt (en natuurlijk google, F1 enzo) is het handig als het makkelijk is terug te vinden, zodat een nieuwe vraag niet nodig is als het antwoord al o.a. hier staat. Zo zul je waarschijnlijk zelf ook al diverse antwoorden kunnen krijgen op je eigen vraag als je even op GoT de search gebruikt, check wat tips van daar voor het geval we hier wat vergeten :)

En ontopic: vergeet niet in te stellen dat je de mail weer verwijderd na x dagen als je leave mail on server gebruikt. Anders zal je mailbox al snel propvol zijn. Inderdaad kan je ook je eigen mailserver gaan gebruiken, op je eigen HDD heb je waarschijnlijk meer ruimte beschikbaar dan op die van je provider. Ook kan je dan dingen doen als naar de juiste persoon routeren, spamfilteren, vscannen, etc. Niet heel makkelijk maar er zijn vele vrij simpele en goedkope of gratis mailservers in de wereld, bijna allemaal met goede documentatie :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 10:34:
Regel anders de nieuwe PCM of CT, hier staat een artikel in om de email via een ander progje binnen te halen, zodat Outlook het daarvandaan weer kan ophalen.

Wordt ook vaak in bedrijven gebruikt, maar ik ben de benaming even kwijt... Iemand die mijn geheugen even kan opfrissen ???
euh, Exchange ?? :)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 09:59
Mailtraq heeft een gratis persoonlijke variant

Officemail is een optie, maar er zijn er veel meer.

Lijkt mij dat je keuze hebt uit :
- of een pst file op een voor alle accounts toegankelijke plek, waarbij maar 1 keer outlook tegelijk open kan staan,
- of een klein mailservertje

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
klopt, het betreft 1 machine.
Pagina: 1