Toon posts:

Optisch naar coax digitaal???Gaat dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik heb een nieuwe receiver gekregen (Yamaha 440R) bij mijn bestaande philips DVD speler. Nu heb ik een probleempje, mijn Yamaha receiver heeft een optische ingang voor mijn DVD speler, maar de DVD speler is weer Coax digitaal.

Hier heb ik de volgende vragen over, ik heb gelezen inmiddels dat ik dan een omvormer moet kopen. Maar moet die nu coax in (optisch out) of coax out (optisch in) zijn??Werkt dit wel op een fatsoenlijke manier? Of heb ik hier gewoon een erg groot probleem?

Ik hoop dat iemand licht in de duisternis kan laten schijnen

Bvd Wibor

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Het is toch tamelijk logisch lijkt me... Het geluid gaat van de DVD-speler naar receiver dus je moet een coax -> optisch omvormer hebben. En die dingen werken idd gewoon :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Hahahah , ja voor jou logisch misschien. Dus een coax in (DVD speler) en optisch out ( Receiver) omvormer moet ik hebben dan?

Groetjes, bedankt voor de snelle reply trouwens

• mlevd
  • Laatst online: 11-02 22:42
De Yamaha 440 heeft toch ook gewoon een coaxiale ingang waar je je dvd op kan aansluiten :?

edit:

of heb je die al in gebruik??

[ Voor 28% gewijzigd door mlevd op 19-12-2003 09:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee , die heeft een coax digitale ingang voor de cd speler en een optische ingang voor de dvd speler, geen coax voor de dvd speler dus. Of kan ik de dvdspeler dan als cd speler instellen/aansluiten met coax digitaal en heb ik dan hetzelfde resultaat??

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 10:00:
Nee , die heeft een coax digitale ingang voor de cd speler en een optische ingang voor de dvd speler, geen coax voor de dvd speler dus. Of kan ik de dvdspeler dan als cd speler instellen/aansluiten met coax digitaal en heb ik dan hetzelfde resultaat??
Heb je al gekeken in de handleiding bij de specificatie van de coaxiale ingang? Als deze hetzelfde signaal als de optische aansluiting ondersteunt, kan je deze gewoon gebruiken natuurlijk. Wat ik zelf verwacht is dat de coaxiale aansluiting voor de CDspeler alleen maar stereo PCM input slikt en geen AC3/DTS streams, waardoor je dus geen 5.1 signalen kunt processen als je de DVDspeler hierop aansluit.

• voodooless
  • Laatst online: 17:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 10:00:
Gewoon erin-pluggen... Als het niet werkt kun je altijd nog een omvormer kopen, maar als ie een coax aansluiting heeft neem ik aan dat je die gewoon kunt gebruiken!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• mlevd
  • Laatst online: 11-02 22:42
Bij veel receivers, ik weet niet dit bij de 440 ook kan, kan je zelfs toewijzen welk apparaat waarop is aangesloten.
Dus per ingang een apparaat toewijzen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey dank je wel, ik ben dat nu net aan het lezen hier, ik kan dat volgens mij idd toewijzen aan "coax in" van de DVD speler komt te hangen. Dat moet volgens mij ook werken dan. Hardstikke bedankt zeg, hier was ik zelf dus nooit opgekomen, ik had een ouwe Denon receiver en de techniek heeft niet stil gestaan merk ik.

Nogmaaks bedankt voor de hulp en snelle replies!!!!!!
Groetjes Wibor, die nou naar een coax kabeltje gaat zoeken

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:04
hmmm gigantische kick :)

ff een vraagje, bestaan die omzetters nou, aangezien mijn optische ingang van mn receiver kapot is, maar waarschijnlijk werkt de coaxiale gewoonwel.

Ik kan mijn receiver echter niet coaxiaal op mn xbox aansluiten, die heeft alleen maar een optische uitgang.

En als het mogelijk is, is het kwaliteitsverlies groot of nihil?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DarkShadow schreef op 01 november 2004 @ 12:27:

ff een vraagje, bestaan die omzetters nou, aangezien mijn optische ingang van mn receiver kapot is, maar waarschijnlijk werkt de coaxiale gewoonwel.

Ik kan mijn receiver echter niet coaxiaal op mn xbox aansluiten, die heeft alleen maar een optische uitgang.

Ja, die bestaan. En het signaal is digitaal dus het kwaliteitsverschil is nul :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:02
Die dingen bestaan, ik heb er een tijdje geleden eentje bij Conrad besteld.
Minpuntje: het ding deed het niet, waarschijnlijk kapot geleverd. Maar ik neem maar aan dat de meeste die ze leveren het gewoon doen...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:11

remco_k

een cassettebandje was genoeg

DarkShadow schreef op 01 november 2004 @ 12:27:

En dan nu een echte, waardevolle post:

http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=695

kost: 19 euro
kwaliteits verschil is er niet.

Alles kan stuk.

• DarkShadow
tnx lads, jullie zijn mn redding, ik stond op het punt om 300 pleuro uit te geven aan een nieuwe dure receiver. Nu hopen dat het echt aan de optische ingang ligt aangezien ik de coaxiale hier niet kan testen...

• DarkShadow
shit het gaat toch niet werken, ik had hem net aangesloten op de dvd speler met daar als output een coaxiale uitgang en die aangesloten op de coaxiale ingang van mn receivertje, maar met een dvdtje erin werkt het nog steeds niet, hij geeft geen dolby digital signaal.

Ik denk nu dus dat de decoder zelf gewoon kapot is...

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 22:16
DarkShadow schreef op 01 november 2004 @ 13:48:
shit het gaat toch niet werken, ik had hem net aangesloten op de dvd speler met daar als output een coaxiale uitgang en die aangesloten op de coaxiale ingang van mn receivertje, maar met een dvdtje erin werkt het nog steeds niet, hij geeft geen dolby digital signaal.

Wat heb je nu gedaan? De dvd speler rechtstreeks op de receiver aangesloten?

• pistole
  • Laatst online: 13:21

pistole

Frutter

het is een optisch naar coax converter, niet andersom...

Ik frut, dus ik epibreer

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:11

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als eens aan gedacht dat je DVD speler gewoon kaduk kan zijn?
Probeer ff een andere met optical en coax output.

En misschien is er wel een instelling in je receiver die voorkomt dat dit goed werkt.

Alles kan stuk.

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08

Staat de dvd-speler wel zo ingesteld dat deze dolby digital signaal doorgeeft via de SPDIF?

• DarkShadow
hmm bedankt voor alle reacties :), dat laatste vroeg ik mij ook af, maar ik kan het niet zo snel vinden, ik heb wel de spidf output op raw en pcm geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.

Verder is het nog niet het geval dat ik inmiddels die converter gebruik, ik heb alleen met een directe coaxiale kabel getest of het wel zou gaan werken als ik de coaxiale ingang ipv de optische ingang zou gebruiken op mijn receiver. Dit is dus volgens mij niet het geval. Ik kan het natuurlijk riskeren en toch proberen omdat ik de dvd speler idd niet helemaal vertrouw. Maar ik weet niet of het het wel waard is...

Misschien koop ik ook wel een nieuw setje op de komende creative beurs, het wordt daar erg goedkoop en ik zag dat je de inspire 5500 (met receiver) voor 100 euro kon kopen, volgens mij kan ik die receiver gewoon gebruiken voor mijn boxen...
Pagina: 1