[Hotmail 'gekraakt'] Gegevens nieuwe eigenaar achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Bij een vriendin van me hebben ze haar hotmail 'gehackt'. Nou jah... in ieder geval kan ze niet meer inloggen (foute username/password); en d'r geheime vraag is veranderd in iets wat zij zelf nooit ingesteld heeft. Dus iemand is waarschijnlijk zo vrij geweest om dat account naar zichzelf toe te eigenen. Ik vroeg me af of er een bepaalde manier is om achter provider/IP/whatever van die gene te komen.

Ik was aan het denken om een mailtje met ontvangstbevestiging naar dat 'gekraakte' adres te sturen. Als die gene dan de mail opent word er een ontvangstbevestiging naar mij gestuurd. Kan ik uit die ontvangstbevestiging door één of andere manier (headers of iets anders) zien wat zijn/haar gegevens zijn?

Of slaat dit gewoon nergens op? :)

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:53

Kroontje

...

Een E-mail met het verhaal richting Hotmail wil ook nog wel eens helpen. Daar wordt immers alles gelogd. Een kennis van mij is dit ook overkomen en heeft op die manier zijn gegevens terug gekregen.

Succes..

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Zelf ook ooit zoiets meegemaakt, maar dat kwam doordat ik de account 3 maand niet gebruikt had. Dus... Hoe lang heeft je vriendin niet ingelogd? Anders gewoon een mailtje sturen naar de helpdesk, kan gewoon via 'Lost Password'' link bij Hotmail.

I like it red, with 150 bhp..

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Misschien was je vriendin wel zo blond om 'r password te sturen naar database2004@hotmail.com of iets dergelijks... wat een bullshit... zij moet iets te weten hebben gegeven.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Kroontje1981 schreef op 19 december 2003 @ 09:19:
Een E-mail met het verhaal richting Hotmail wil ook nog wel eens helpen. Daar wordt immers alles gelogd. Een kennis van mij is dit ook overkomen en heeft op die manier zijn gegevens terug gekregen.

Succes..
En waarschijnlijk zien ze bij hotmail dus dat het password en de geheime vraag sinds kort veranderd zijn en zullen ze dan wel geloven dat hij 'gehackt' is..
Maar of je ook gegevens van degene krijgt lijkt me onwaarschijnlijk
KewlKiddo schreef op 19 december 2003 @ 09:20:
Misschien was je vriendin wel zo blond om 'r password te sturen naar database2004@hotmail.com of iets dergelijks... wat een bullshit... zij moet iets te weten hebben gegeven.
Of een simpele geheime vraag => hoe heet je hond: Fikkie :z ofzo

[ Voor 69% gewijzigd door OneUp op 19-12-2003 09:25 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Kroontje
  • Laatst online: 20:53

Kroontje

...

-Cargo- schreef op 19 december 2003 @ 09:21:
[...]

En waarschijnlijk zien ze bij hotmail dus dat het password en de geheime vraag sinds kort veranderd zijn en zullen ze dan wel geloven dat hij 'gehackt' is..
De gegevens van de zogenaamde 'hacker' zul je via Hotmail niet te weten komen nee.. Maar als je je eigen inloggegevens maar terug krijgt, da's in eerste instantie toch het belangrijkste ?

Het verhaal met de ontvangsbevestiging weet ik niet, gebruik geen hotmail. Zou je dus eerst ff met een ander Hotmail account moeten testen of het überhaupt werkt..

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
[...]

[...]

Of gewoon een keylogger op de computer op school waarmee ze een keer haar mail bekeek.

• Silent Thunder
XtremeNova schreef op 19 december 2003 @ 09:19:
Zelf ook ooit zoiets meegemaakt, maar dat kwam doordat ik de account 3 maand niet gebruikt had. Dus... Hoe lang heeft je vriendin niet ingelogd? Anders gewoon een mailtje sturen naar de helpdesk, kan gewoon via 'Lost Password'' link bij Hotmail.
Zij gebruikt 'em meerdere malen in de week. Dus daar zal het niet aan liggen.
KewlKiddo schreef op 19 december 2003 @ 09:20:
Neuh, zo dom is ze niet.
Zat ik ook al aan te denken. Mja, het kwaad is nu al geschied.

• Erwin_F
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03-2025

Erwin_F

hoi

ooit is mijn hotmail password ook gewijzigt (niet door mij) en ik heb toen gewoon een email gestuurd naar hotmail met een verhaal erin

als het goed is moet je ook de datums geven + tijden van wanneer je voor het laatst op dat accountje zat kreeg mail terug dat het pasword gereset was en voila mn hotmail deed het weer :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:53
Voor zon ontvangstbevesting moet je toch altijd eerst akkoord gaan met het versturen ervan ?

Ik heb dat wel eens met Outlook express, dan krijg ik een mailtje waaraan een bevestiging zit, dan komt er een melding of ik die ook daadwerkelijk wil versturen.
Ik kies dus ja of nee..
Dus mocht je dat willen doen dan is de kans groot dat degene dat dus niet laat versturen... Maar toch is de mail aangekomen, helaas zonder bevestiging..:)

[ Voor 12% gewijzigd door Hoyden op 19-12-2003 09:35 ]

Verwijderd

Als je zeker weet dat iemand anders het account nu beheert kun je een HTML mail sturen naar dat adres met daarin een i-frame waarin een ASP/PHP pagina wordt geladen die via een onload body een formulier met zijn/haar ip naar jou verstuurd. :*)

• Silent Thunder
Kroontje1981 schreef op 19 december 2003 @ 09:26:
[...]
De gegevens van de zogenaamde 'hacker' zul je via Hotmail niet te weten komen nee.. Maar als je je eigen inloggegevens maar terug krijgt, da's in eerste instantie toch het belangrijkste ?
Sure, das ook al voldoende. Maar zijn/haar gegevens is natuurlijk een extra bonus als ik daar achter kom.

Op welke manier moet ik Hotmail contacteren by the way? Of hebben ze daar een speciale URL voor.
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 09:37:
Als je zeker weet dat iemand anders het account nu beheert kun je een HTML mail sturen naar dat adres met daarin een i-frame waarin een ASP/PHP pagina wordt geladen die via een onload body een formulier met zijn/haar ip naar jou verstuurd. :*)
Klinkt ingewikkeld. Kan je zoiets voor mij maken? :)

[ Voor 43% gewijzigd door Silent Thunder op 19-12-2003 09:40 ]

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 14:41
In die ontvangstbevestiging kun je dan dus lezen dat vriendin@hotmail.com je mailtje heeft ontvangen en uit de header kun je dan opmaken dat de mail verstuurd is vanaf hotmail.

Uiteindelijk weet je dan dus nog steeds niets :(

Ik zou denk ik idd gewoon een berichtje naar hotmail sturen met het verzoek de account terug te geven.

[ Voor 1% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 19-12-2003 09:43 . Reden: uiteindelijk is één woord.........geloof ik..... ]

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 21:22
Volgens mij kent iedereen dit verhaal wel....het komt er vrijwel altijd opneer dat of het password veel te simpel voor woorden is of de geheime vraag (wat ik altijd BS vond) te simpel is.

Als je je password of geheime vraag via msn aan iemand geef...dan ben je niet zo slim. :X

Way to go is die van Kroontje1981

• Silent Thunder
Nou jah, zo stom dat ze het aan iemand geeft is ze ook weer niet hoor. In ieder geval geen dumb b*tch ofzo. :) Ben het wel met je eens dat het 9 van de 10 keer aan de eenvoud van de login-gegevens ligt. Mja... die gene die er misbruik van maakt is een nog grotere lul.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 19:56
neem contact op met Abuse@hotmail.com ze zullen dan wat vragen stellen en vinden ze dat je goed antwoord dan wordt het account gereset.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 09:37:
Een extern plaatje via PHP of ASP laden met een unieke key is ook genoeg...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Silent Thunder
Teckna schreef op 19 december 2003 @ 09:48:
neem contact op met Abuse@hotmail.com ze zullen dan wat vragen stellen en vinden ze dat je goed antwoord dan wordt het account gereset.
Okeej, thnx voor de link.

Maar hoe zit het met de haalbaarheid van dat i-frame/ASP ofzo?

[ Voor 58% gewijzigd door Silent Thunder op 19-12-2003 09:50 ]

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 19 december 2003 @ 09:49:
[...]
Dat lijkt me wel haalbaar alleen even werk. Op de manier van ATS kan het volgens mij wel sneller alleen weet ik niet hoe het werkt.

• Silent Thunder
Aha, wellicht kan hij het nog verder uitleggen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 19-12-2003 09:54 ]

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-05 18:00
Voor het achterhalen van het IP adres van de "hacker" kun je natuurlijk ook gewoon een interessant mailtje sturen waarop de "hacker" dan antwoord. In de header van het antwoord staat dan het IP adres.

• Silent Thunder
Ik denk niet dat hij/zij zal antwoorden. Dat verwacht ik in ieder geval niet. Maar zal het eens proberen. Wat zou 'interessant' genoeg zijn waarop zo iemand zou reply'en?

Verder wacht ik nog steeds op ATS's uitleg. :) Want dan hoef ik geen reply van hem/haar te hebben; grotere haalbaarheid.

[ Voor 42% gewijzigd door Silent Thunder op 19-12-2003 18:42 ]

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:46
Moet je zo'n mailtje sturen van "Wil je nog steeds die foto's zien die we samen in bed hadden gemaakt?" Misschien antwoord ie wel :P

• Silent Thunder
Zou kunnen ja. :) Ze heeft inmiddels een mailtje richting de abuse-afdeling gestuurd; dus misschien dat ze binnen een weekje (?) d'r account weer terugheeft (hope so). Wellicht dat ik in die tijd nog iets kan achterhalen.

[ Voor 110% gewijzigd door Silent Thunder op 19-12-2003 18:34 ]

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:24
Heb ik ook een keer meegemaakt,
bij abuse hadden ze toen m'n password aangepast in 'millenium',
hoe origineel, WinME was net uit toen :P

//

Verwijderd

Wat je ook kan doen is:

- Een emailtje met een link naar plaatje op je eigen webserver.
- Het emailtje wordt dan bekeken.
- In het log van je webserver kan je dan kijken vanaf welk ip-adres hotmail gelezen wordt.
- Dan checken waar degene een internetverbinding heeft met 'nslookup.exe'.

Weet niet of je vriendin hier verder mee komt, maar je kan het wel proberen.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 01:30

BrZ

ja, en dan heb je het IP van degene die het gedaan heeft, en dan? :)
Zijn provider gaat echt zijn adresgegevens niet geven ofzo...

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
BrZ schreef op 19 december 2003 @ 23:29:
ja, en dan heb je het IP van degene die het gedaan heeft, en dan? :)
Zijn provider gaat echt zijn adresgegevens niet geven ofzo...
Dat kan je idd vergeten. IP adres heb je ook niet nodig voor het abuse mailtje naar hotmail, want die komen daar zelf ook wel achter denk ik zo :).

Kortom, mailen en klaar

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Aan zijn ip adress heb je toch niets...
Als het een hacker betreft dan gebruikt ie namelijk een proxy.
of het moet een of andere grapjas uit haar klas ofzo zijn :/

Ik heb het ook eens gehad, echt gehacked, niet via mijn geheime vraag omdat dat simpelweg gewoon niet kan...

Mailtje naar hotmail, en je krijgt je account terug...zoals al eerder vermeld dus...

suc6 ermee

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• Silent Thunder
Hmmm... okeej. Dat klopt ook wel weer.
Zoals ik al zei is de mail al naar abuse gestuurd; dus ff afwachten daarop (keep u informed).

Wat is het beleid van Hotmail tegenover dit soort personen, die ongevraagd inbreuk maken op iemand anders z'n account? Ook al is het door de simpelheid of nonchalantheid van login-gegevens.

Het uiteindelijk bewijzen is wellicht moeilijk; maar kunnen er consequenties aan verbonden zijn voor die persoon?

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 20-12-2003 01:58 ]

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met Hotmail kun je gewoon IP van sender achterhalen hoor. Gedoe met plaatjes op webservers e.d. is niet nodig.

Tussen de headers van het mailtje gestuurd vanaf Hotmail (bv. de ontvangsbevestiging) staat de regel "X-Originating IP....", en daar staat het IP dat je zoekt.

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
@svdmeer:
Ja ok, maar dan moet je'm wel eerst kunnen overtuigen om een mailtje naar jou te sturen... En da's dus wel het probleem hé.

Verwijderd

Houdt er rekening mee dat als jij zelf pogingen tot "hacken" gaat doen dat dát je kansen verminderd om officieel je account terug te krijgen.

• marrabel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:58
Stel dat je van Hotmail je account terugkrijgt.

Je zou ook achter de indentiteit van diegene die het account gebruikt heeft kunnen komen door te kijken welke mail je ontvangt. Want die persoon heeft ook vrienden die hem/haar mailen neem ik aan. En als je dan allemaal mailtjes krijgt van mensen die beginnen met 'Hoi Joost' dan heb je ook een vermoeden wat zijn naam is, en kun je een reply sturen naar diegene die mailen naar dit account.
Pagina: 1