[Win2k3] vertraging

Pagina: 1
Acties:

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb een zeer irritant probleem met windows 2003 server. Al vanaf dat het clean geinstalleerd is heeft ie vertragingen. Als ik bijvoorbeeld beetje snel door folders browse, msn bericht ontvang, switch naar applicatie enz. heb ik soms een vertraging van 5 seconde of langer. Weet iemand waar het aan ligt? Met win2k server had ik nergens last van. Ik heb alle webupdates erop staan. Betreft een LEEG systeem dus staan nog geen programma's op. Heb de search afgezocht op alle win2k3 topics en geprobeerd maar helaas niks werkte. In taskmanager zie je wel explorer.exe cpu use dan effe op 99 heeft staan maar dat had win2000 ook. Er is geen ad geinstalleerd.

specs
P3 800 mhz
Intel 810 chipset
Intelpro 10/100 nic

[ Voor 3% gewijzigd door doak op 19-12-2003 06:03 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

misschien wat meer informatie.

Heb je een static IP adres op de server. Draait er binnen jou netwerk een Domain Controller waar deze member server lid van is. Heb je al wel in je Eventviewer gekeken (system,application) of daar meldingen in staan..

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:23
punt 1 snap ik niet wat je msn op je server moet :(
punt 2 denk ik dat het klinkt als een virusscan probleem (staat die geinstalleerd)?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ja het heeft een static ip. Deze server is nu nog effe los van het netwerk. Draait verder nix op. Staat ook geen virusscanner op, alleen msn. In event viewer nix raars, had ik al gekeken :) wacht wel weer op m$ update

Microsoft kort je af als MS - gebruik aub geen kinderachtige verbasteringen

[ Voor 22% gewijzigd door elevator op 19-12-2003 11:10 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:23
doak schreef op 19 december 2003 @ 09:44:
ja het heeft een static ip. Deze server is nu nog effe los van het netwerk. Draait verder nix op. Staat ook geen virusscanner op, alleen msn. In event viewer nix raars, had ik al gekeken :) wacht wel weer op m$ update
offtopic:
oei oei oei, als een modje het bold gedeelte hier boven ziet krijg jij een digitale klap voor je kop :)

Zijn er processen welke blijven hangen en/of omhoog schieten in je task manager?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente