Ik ben niet zo bekend met uploaden in ASP.
Ik heb in iedergeval een werkende code gemaakt, die dus files naar een dir op de server kan uploaden.
Mijn vraag is, hoe kan ik er voor zorgen dat de files die worden geupload alleen jpeg of gif is en tot 50kbyte?
Hier mijn code tot nu toe:
Ik heb overigens een trial object gedownload. Weet iemand misschien een goede gratis uploader?
Bij nader inzien is mijn script zwaar bagger, heb er eigenlijk geen ruk aan.
Wat ik wil is een image uploaden, die image moet gerenamed worden, en die gerenamede filename wil ik een sql database opslaan. Ik zoek me de tering, maar ik vind niks wat mij helpt.
Ik heb in iedergeval een werkende code gemaakt, die dus files naar een dir op de server kan uploaden.
Mijn vraag is, hoe kan ik er voor zorgen dat de files die worden geupload alleen jpeg of gif is en tot 50kbyte?
Hier mijn code tot nu toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <%
Dim Form: Set Form = Server.CreateObject("ScriptUtils.ASPForm")
If Form.State = 0 Then
Form.Files.Save "d:\sites\domeinnaam\upload\"
Else
'Handle other form states.
End If
%>
<Body>
<form method=post ENCTYPE="multipart/form-data">
<input type="submit" value="Upload the files >>"><br>
<Div ID=files>
File 1 : <input type="file" name="File1"><br>
</Div>
<Input Type=Button Value="+Add a file" OnClick=Expand()>
<Script>
var nfiles = 2;
Function Expand(){
nfiles++;
files.insertAdjacentHTML('BeforeEnd','<BR> File '+nfiles+' : <input type="file" name="File'+nfiles+'">');
}
</Script> |
Ik heb overigens een trial object gedownload. Weet iemand misschien een goede gratis uploader?
Bij nader inzien is mijn script zwaar bagger, heb er eigenlijk geen ruk aan.
Wat ik wil is een image uploaden, die image moet gerenamed worden, en die gerenamede filename wil ik een sql database opslaan. Ik zoek me de tering, maar ik vind niks wat mij helpt.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 04:43 ]