[car audio] CD/MP3 headunit met DVD+-R(W) support?

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt en heb op diverse websites van autoradio fabrikanten gekeken (Clarion, Pioneer, Kenwood etc) maar kan niet vinden wat ik zoek.

Ik ben op zoek naar een nieuwe headunit met CD speler (mag zowel direct front loader zijn of verstopt achter het display) met MP3 support maar die ook DVD+-R(W) disks slikt. Zowiezo wil ik een MP3 headunit hebben zodat ik geen CD wisselaar meer hoeft te gebruiken (want verstopt onder de stoel of in de achterbak waardoor je bijna Yoga achtige houdingen moet aannemen om wat CDtjes te wisselen - dat hoeft voor mij niet meer :) ) ...

En laat ik nou toch onlangs een DVD+-R(W) writer gekocht hebben! :) En nou leek me een DVDtje met 4.5GB aan MP3's toch erg makkelijk .. met 2 ~ 3 DVDtjes in de auto heb ik een flinke partij muziek bij de hand zonder dat ik een Kenwood Music Keg (of Phat Noise) systeempje moet gaan installeren.

Maar nou kan ik nergens in de specs vinden welke headunits nu ook DVD+-R(W) kunnen lezen. Ik kom telkens uit op complete DVD + TFT units en daar zit ik niet op te wachten.. Niet qua prijs en zeker ook niet qua scherm want dat ding moet ik ergens kwijt en ik ga toch geen film kijken in de file.

Iemand enig idee wat voor merk/type headunit met MP3 support ook DVD+-R(W) disks kan lezen?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Toen ik begon je post te lezen, had ik zoiets van, dat wordt lang zoeken... Toen begon je over de dvd-tft combi's (met name bedoeld voor weergave dvd-films) en twijfelde ik even...

Afgelopen weken ben ik zelf bezig geweest met speuren naar MP3-caraudio en navigatie-hardware. Ik heb veel DVD-spelers voor in de auto gezien, waarvan een aantal MP3 ondersteunen, maar:

Voor zover ik heb kunnen terugvinden, gaat het dan om MP3-cd's en niet MP3-dvd's. Daarnaast heb ik bij geen van deze apparaten ondersteuning voor DVD+-R(W) gezien....

De software van de meeste MP3 spelers ondersteunt niet meer dan 650 bestanden/mappen, dus daardoor lijkt het me ook mogelijk wat moeilijker worden.

Optie is natuurlijk wel het inbouwen van een gemodificeerde PC/Laptop in de auto....

edit:

Toch nog wat gevonden...

http://www.zanon.biz

De CDVD35RDS. Ondersteunt MP3, en teven DVD+-R(W)

[ Voor 11% gewijzigd door Rtificial op 19-12-2003 09:53 ]

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Idd, je kunt wel stoppen met zoeken, want wat jij wil bestaat gewoon niet. Ze gaan echt geen DVD-speler maken zonder scherm of video uitgang er erbij. Het heeft gewoon geen nut (buiten dan belachelijk veel mp3's op een DVD proppen ;) ). Daar zit dus echt niemand (behalve jij :P ) op te wachten... Marketingtechnisch verkoop het gewoon niet; een DVD-speler waar je geen DVD's op kunt afspelen. Koop gewoon een mp3-cd speler, daar krijg je ander ook nog meer dan genoeg mp3's op.

En als je het toch echt wil, dan moet je idd de laatste optie van Rtificial eens bekijken: bouw een PC in, maar dat gaat waarschijnlijk ook buiten het budget vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 19-12-2003 10:01 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Thx voor de info.. aangezien de normale MP3 headunits toch een reguliere CD-R/W drive lijken te gebruiken - leek het me niet meer dan normaal dat in deze moderne tijd men ook gewoon een DVD-RW drive in een headunit zou plaatsen :)

Wordt het toch maar een normale headunit en daar kan ik dan later nog een Music Keg of Phat Noise voor kopen :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)