Toon posts:

Barricade Router loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me een raar probleem.

Aantal weken geleden ene router gekocht voor mijne breedband te delen hier in Nederland. Een Barricade 7004VBR van bij de Vobis.

Nu bleef hij krek na een 5 dagen al hangen. Power led en Lan 4 ledjes bleven branden. Reset niet meer mogelijk. Stroom uit getrokken. Dag laten liggen. Lomp gereset (ge kent da wel, uwe frustratie erop uit leven) en sjuust deed ie het weer. En weer liep die vast na 5 sec.

Heb ik deze omgeruild en ene andere gekregen (hun stuurde hemwel terug als DOA :S)

Nu weer dagen later hetzelfde probleem. Ik heb ene nieuwe router gekregen maar met oude transformator en software.

Valt mijn op dat de transformator erg warm is, zo dat ik die s'nachts altijd uit trek ivm angst voor brand.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Al eens gekeken of er een firmware update beschikbaar is?

Draai je programma's zoals Emule?

Boeit niet want na reset doet ie het direct weer zeg je 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Mike Jarod op 19-12-2003 00:28 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hij deed het voor 5 dagen goed en toen niets meer? Moet je eens kijken naar de trafo of die wel voldoet. Niet dat hij 24V geeft als je 12V nodig hebt ;)

Heeft hij geen weekend off stand zo :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
Ale, een weekend stand ? mijne hersens werken dan wel 5 school dagen maar ene router moet het altijd doen he :)

Heb gekeken en de laatste firmware staat erop geinstalleerd, kan alleen omlaag.

Es ene stroommeter meenemen van huis na het weekend. Staat niet op transformator wat die zou moeten geven, alleen made in taiwan.

Ook editen dan, draaide k++ |:( 8)7 maar na reset weigerde die nog steeds, kwam niet terug van zijne vakantie in de hangmat.

zeg ge edit sneller als dat ik kan typen he.

dank voor uwe bijdrage alvast op dit late uur. _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 00:30 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probleem al opgelost?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nog steeds. We wachten af. Voeding is nog steeds erg erg warm. Zet hem s'nachts uit...

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik had precies hetzelfde probleem, ook met een SMC router (wel een ander type overigens). Ik heb twee dingen moeten doen om het probleem op te lossen: redelijk hoge pootjes (2cm ofzo) eronder zetten, zodat de warmte goed weg kan; heel slecht, maar de warmte concentreert zich aan de onderzijde van de router, niet aan de bovenzijde.
Verder kwam ik erachter dat bij het opstarten van mijn Pc (Pc en router in dezelfde groep aangesloten) de Pc een stroompiek in de router veroorzaakte, waardoor de router dus ook uitviel (ledjes branden dan nog wel, gek genoeg). Zorg er dus ook voor dat je de router op een andere groep aansluit dan de Pc, is veel beter (hiervoor heb ik een paar meter kabel moeten leggen, maar goed, als het resultaat er maar naar is! :) ). Na deze handelingen heb ik absoluut geen last meer gehad van uitval van de router, deze opstelling (dus pootjes onder router en router op andere groep aangesloten) staat nu zo'n 1,5 week (vrijwel 24/7, dus ook 's nachts) en tot nu toe geen problemen meer ondervonden (router liep bij mij dus elke keer vast bij het opstarten van Pc, of -in het meest positieve geval- na een dag of 2).

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Pagina: 1