PCTV 5.50 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
ik heb afgelopen week mijn pc opnieuw geinstalleerd.

hierbij heb ik ook meteen de nieuwe driver van pinnacle, de PCTV 5.50 geinstalleerd voor mijn pctv pro.

nu valt mij op dat deze ontzettend traag is. :(
als ik naar een volgende of vorige zender ga duurt het wel een seconde of 3-4 voordat ie eindelijk is overgesprongen :?
ook neemt ie veel meer proccesortijd in beslag (ondanks dat ie op normal staat)
en als ik iets aan het kopieren ben heb ik vertraging in mijn beeld, die komt dan wel 2 tot 4 seconden achter mijn geluid aan :?

heeft er hier iemand een oplossing voor of moet ik maar gewoon terug gaan naar mijn oude driver?

Still King

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:01

Puck

EINDBAAS.org

Ik heb het al vaker gezegd tegen mensen met problemen met de pinnacle software:

Installeer DScaler en je hebt nooit meer last van traagheid.

Arrived anxious, left bored

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
PuCK schreef op 18 december 2003 @ 23:41:
Ik heb het al vaker gezegd tegen mensen met problemen met de pinnacle software:

Installeer DScaler en je hebt nooit meer last van traagheid.
oke, thanks.
neem aan dat dit dus ook een prog is om tv mee te kijken

Still King

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Yep, en een goede ook. Licht, snel en veel instellingen. Ik heb zelf ook mijn afstandsbediening .ini file veranderd zodat die ook werkt met DScaler. Wat wil je nog meer :P

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
PuCK schreef op 18 december 2003 @ 23:48:
Yep, en een goede ook. Licht, snel en veel instellingen. Ik heb zelf ook mijn afstandsbediening .ini file veranderd zodat die ook werkt met DScaler. Wat wil je nog meer :P
heb hem net ff geinstalleerd, maar ik krijg geen geluid uit dat ding :?
wel een perfect beeld trouwens :P

Still King

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Imhotep schreef op 19 december 2003 @ 00:34:
[...]

heb hem net ff geinstalleerd, maar ik krijg geen geluid uit dat ding :?
wel een perfect beeld trouwens :P
oke, heb nu dus dscaler draaien (met geluid en alles)
moet zeggen dat ik dit echt een veel beter programma vind dan die van pinnacle :)

Alleen nog twee kleine vraagjes.

1: maakt het wat uit als je niet precies weet welke tuner je hebt?
ze doen het namelijk bijna allemaal. er zit een phillips op, maar hij herkend automatisch een andere tuner :?

2: kan ik nu ook de software van pinnacle weer verwijderen of moet ik die laten staan voor de driver ofzo?

Still King

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Je kan de software van pinnacle gewoon verwijderen. Als dat niet werkt kan je altijd daarna alleen de drivers van pinnacle installeren. Ik heb zelf de software wel op mijn pc staan voor de drivers van mijn afstandsbediening.

Over die tuner weet ik niet helemaal zeker. Bij mij herkendie hij hem ook automatisch en die heb ik dus gewoon zo gelaten...

[ Voor 23% gewijzigd door Puck op 19-12-2003 10:28 ]

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
PuCK schreef op 19 december 2003 @ 10:27:
Je kan de software van pinnacle gewoon verwijderen. Als dat niet werkt kan je altijd daarna alleen de drivers van pinnacle installeren. Ik heb zelf de software wel op mijn pc staan voor de drivers van mijn afstandsbediening.

Over die tuner weet ik niet helemaal zeker. Bij mij herkendie hij hem ook automatisch en die heb ik dus gewoon zo gelaten...
oke dan, dan laat ik de tuner ook zo staan.
Dscaler heeft echt een superbeeld. zo scherp heb ik hem nog nooit gehad met PCTV zelf 8)7

nog ontzettend bedank voor de link _/-\o_

Still King

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 12:20

nIghtorius

Poef!

ikke dus ook ff proberen (dat dscaler).

druk op autodetect en hij herkent mijn PCTV Pro niet eens :?

in het lijstje selecteren geeft ook niet het gewenste resultaat. en bij elke setting die ik geef krijg ik de melding "The video thread failed to exit in a timely manner and was forcefully terminated. You may experience further problems.".

ik krijg zo'n beetje het idee dat ik een "zeldzame" PCTV Pro heb.. dat ding is nergens compatible mee behalve met de meegeleverde software. (ding is ook al behoorlijk oud, één van de eerste).

hoe kan ik dit probleem nou oplossen.. :'(

dit heb ik al geprobeerd:

• handmatig instellen met de temic 4002 FH5 tuner (staat ook op het tuner kastje van m'n kaart), resultaat: systeem hangt na wisselen kanaal of herstarten dscaler.
• de veel voorkomende instelling van de gemiddelde PCTV Pro. dscaler hangt direct.
• nieuwe WDM driver van pinnacle geïnstalleerd. brengt geen soelaas.

wat werkt wel:
• als ik geen tuner selecteer dan doen s-video / composite het wel gewoon.

[ Voor 30% gewijzigd door nIghtorius op 24-12-2003 01:38 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
nIghtorius schreef op 24 december 2003 @ 00:45:
ikke dus ook ff proberen (dat dscaler).

druk op autodetect en hij herkent mijn PCTV Pro niet eens :?

in het lijstje selecteren geeft ook niet het gewenste resultaat. en bij elke setting die ik geef krijg ik de melding "The video thread failed to exit in a timely manner and was forcefully terminated. You may experience further problems.".

ik krijg zo'n beetje het idee dat ik een "zeldzame" PCTV Pro heb.. dat ding is nergens compatible mee behalve met de meegeleverde software. (ding is ook al behoorlijk oud, één van de eerste).

hoe kan ik dit probleem nou oplossen.. :'(

dit heb ik al geprobeerd:

• handmatig instellen met de temic 4002 FH5 tuner (staat ook op het tuner kastje van m'n kaart), resultaat: systeem hangt na wisselen kanaal of herstarten dscaler.
• de veel voorkomende instelling van de gemiddelde PCTV Pro. dscaler hangt direct.
• nieuwe WDM driver van pinnacle geïnstalleerd. brengt geen soelaas.

wat werkt wel:
• als ik geen tuner selecteer dan doen s-video / composite het wel gewoon.
bij mij herkend ie wel meteen dat het om een PCTV pro gaat, maar staat de tuner verkeerd
op het kastje staat Philips en hij geeft een compleet ander merk aan. :?
maar hij doet het perfect bij mij. vind het alleen jammer dat je de zenders alleen maar op kunt zoeken op ferquentie en niet op kanaal.

Maar als je dscaler eens verwijderd en je drivers + software van pinacle installeerd.
daarna dscaler weer installeren.
zo heb ik het tenminste gedaan, en werkt goed.

anders zou ik het ook niet weten.

Still King

Pagina: 1