Ola,
Ik wil op mijn Freebsd server (versie 5.1) courier mail server (versie 0.44.2.20031215) installeren.
Ik heb de readme opgevolgt, de nieuwste versie van openssl geinstalleerd en ben aan het installeren gegaan. Nu krijg ik al bij ./configure een foutmelding:
configure: WARNING: Unable to locate OpenSSL's c_rehash script in the current
configure: WARNING: PATH. The c_rehash script is included in the OpenSSL
configure: WARNING: package but may not be installed on your system. Please
configure: WARNING: install the c_rehash script from OpenSSL and rerun this
configure: WARNING: configure script.
configure: error: openssl found but c_rehash was not found.
configure: error: /bin/sh './configure' failed for rootcerts
Deze c_rehash script heb ik gevonden met google en geinstalleerd in /usr/local/ssl/lib en in /tmp/courier-0.42.2.20030721.
Ik blijf deze foutmelding op mijn scherm krijgen. Ik heb gegoogled naar een eventuele oplossing met "courier "install" howto openbsd" maar daar krijg ik oplossingen die ge-end zijn op freebsd.
Ik heb ook nog is gegoogled naar welk pad deze moet worden gekopieerd maar wat ik er wijs uit kan worden is dit voor elk os weer verschillend. en ook weer staat het er niet bij voor openbsd.
Zoeken op de site van de Courier heeft ook niks opgeleverd.
Kan iemand mij helpen?
alvast bedankt...
Ik wil op mijn Freebsd server (versie 5.1) courier mail server (versie 0.44.2.20031215) installeren.
Ik heb de readme opgevolgt, de nieuwste versie van openssl geinstalleerd en ben aan het installeren gegaan. Nu krijg ik al bij ./configure een foutmelding:
configure: WARNING: Unable to locate OpenSSL's c_rehash script in the current
configure: WARNING: PATH. The c_rehash script is included in the OpenSSL
configure: WARNING: package but may not be installed on your system. Please
configure: WARNING: install the c_rehash script from OpenSSL and rerun this
configure: WARNING: configure script.
configure: error: openssl found but c_rehash was not found.
configure: error: /bin/sh './configure' failed for rootcerts
Deze c_rehash script heb ik gevonden met google en geinstalleerd in /usr/local/ssl/lib en in /tmp/courier-0.42.2.20030721.
Ik blijf deze foutmelding op mijn scherm krijgen. Ik heb gegoogled naar een eventuele oplossing met "courier "install" howto openbsd" maar daar krijg ik oplossingen die ge-end zijn op freebsd.
Ik heb ook nog is gegoogled naar welk pad deze moet worden gekopieerd maar wat ik er wijs uit kan worden is dit voor elk os weer verschillend. en ook weer staat het er niet bij voor openbsd.
Zoeken op de site van de Courier heeft ook niks opgeleverd.
Kan iemand mij helpen?
alvast bedankt...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 23:39 ]