zoals de topictitel al doet vermoeden, ik kan vanaf m'n ClarkConnect server/router m'n modem niet bereiken (ping, http, niets). Het vreemde is dat alle pc's achter de ClarkConnect doos wel het modem kunnen bereiken 
Sittuatie:
--[modem]---[ClarkConnect doos]-[switch]--[Client 1 enz.]
Het modem is een Com21 Comport 1080 (Chello), de switch een W-lynx mini ding.
Ik vermoed dat ClarkConnect op de verkeerde netwerkkaart loopt te zoeken, maar ik heb niet veel kaas gegeten van linux (heb ClarkConnect genomen vanwege de eenvoudige installatie en ik wilde ook wel eens wat rommelen met linux) en heb geen idee hoe ik dat kan veranderen. Bovendien is het slechts een vermoeden...
Ik heb uiteraard gezocht maar ben dit probleem nog niet tegengekomen.
De reden waarom ik m'n modem wil benaderen met de CC doos? Ik wil (met een php script) de statuspagina ophalen om deze overal te bekijken, om te zien of er recent storingen oid. zijn geweest eigenlijk dus gewoon uit verveling
.
Voor zover het van belang is, de clients draaien op windows XP en het netwerk doet het verder prima.
Ik hoop dat iemand deze linux newbie een beetje op weg kan helpen
Sittuatie:
--[modem]---[ClarkConnect doos]-[switch]--[Client 1 enz.]
Het modem is een Com21 Comport 1080 (Chello), de switch een W-lynx mini ding.
Ik vermoed dat ClarkConnect op de verkeerde netwerkkaart loopt te zoeken, maar ik heb niet veel kaas gegeten van linux (heb ClarkConnect genomen vanwege de eenvoudige installatie en ik wilde ook wel eens wat rommelen met linux) en heb geen idee hoe ik dat kan veranderen. Bovendien is het slechts een vermoeden...
Ik heb uiteraard gezocht maar ben dit probleem nog niet tegengekomen.
De reden waarom ik m'n modem wil benaderen met de CC doos? Ik wil (met een php script) de statuspagina ophalen om deze overal te bekijken, om te zien of er recent storingen oid. zijn geweest eigenlijk dus gewoon uit verveling
Voor zover het van belang is, de clients draaien op windows XP en het netwerk doet het verder prima.
Ik hoop dat iemand deze linux newbie een beetje op weg kan helpen