de Beste behuizing voor Watercooling

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• batch63
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 22:12
Ik heb een coolriver WACO set met een 120mm fan en een giga radiator.
Wat is nu de beste kast om de radiator voorin kwijt te kunnen.
Er zijn wel kasten met een 120mm fan voorin maar daar zit altijd het HD rack in de weg.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ehh zelf maken ;) voorin je rad. plaatsen is lastig, want daar zitten vaak de HDD rekjes, denk aan een bigtower waarbij je em boven de PSU stopt, dat is beter realizeerbaar.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 21:52
Op de FP staat een post over een review van 23 cases, lees die maar eens, dan kan je zelf wel een keuze maken hoop ik...

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Kies vooral een grote kast, met voldoende ruimte. Dus in ieder geval een bigtower, past natuurlijk ook wel in een normale kast, maar is wel krapjes. Kijk anders eerst eens wat voor radiator je hebt, en hoe groot deze is. Ga dan kijken welke kast voldoende ruimte heeft aan de voorkant (of boven de PSU) om daar je radiator te plaatsen.

[ Voor 39% gewijzigd door pretorian_nl op 19-12-2003 07:03 ]

Digital Media Junkie

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

_ferry_ schreef op 18 december 2003 @ 23:12:
ehh zelf maken ;) voorin je rad. plaatsen is lastig, want daar zitten vaak de HDD rekjes, denk aan een bigtower waarbij je em boven de PSU stopt, dat is beter realizeerbaar.
Idd bigtower, helemaal mee eens :*)

I love watercooling

• batch63
bredend schreef op 18 december 2003 @ 23:58:
Op de FP staat een post over een review van 23 cases, lees die maar eens, dan kan je zelf wel een keuze maken hoop ik...
Na aanleiding hiervan is ook mijn vraag, er zit dus nix bij wat een WACO kan huisvesten.
Ik heb eigenlijk ook geen zin om een kassie te kopen van ruim 100eurie om hem dan meteen te moeten verbouwen.
Ik ben toch niet de enige met een WACO, dat moet toch gewoon te koop zijn.
Dat daar nog niemand op inspringt :Z of 8)7

Verwijderd

Ik heb een el cheapo big tower (WTY-600 @ Gistron een tijdje geleden) voor 69,90 ofzo.
Alleen het gewicht :|

• batch63
_ferry_ schreef op 18 december 2003 @ 23:12:
Is niet echt handig, heb ik al geprobeerd, ik heb namelijk een oude bigtower en vond het eens tijd voor een nieuwe.
De radiator incl. fan komt op de PSU te staan en gaat resoneren en is veel te zwaar om aan die 4 schroefjes te hangen samen met mijn zware Zalman voeding.
om hem op te hangen aan de 120mm fan is ook niet echt wat.
Tevens lopen de slangetjes dan allemaal voorlangs de aanzuig van de voeding en mocht het gaan lekken dan loopt het recht in de voeding, ook niet echt handig.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 13:20
Heb zelf een chieftec en heb de rad op de plaats van de voeding (voeding wat verder naar binnen gezet) en dat bevalt prima!

Een hdd rekje kun je makkelijk verwijderen door de popnagels uit te boren, kun je hem altijd nog terugzetten met schroefjes. En ik denk dat de meeste bigtowers genoeg ruimte vooronder hebben voor een rad en 1 3 1/2 rek.

edit:

Als je een fanduct maakt en de 12 cm fan achter de rad laat zuigen kun je waarschijnlijk gewoon lucht laten aanzuigen door 2 8cm fan openingen. Bovendien schijnen zuigende fans beter te werken met een radiator

[ Voor 26% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 19-12-2003 08:58 ]

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• batch63
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 08:44:
Ik heb een el cheapo big tower (WTY-600 @ Gistron een tijdje geleden) voor 69,90 ofzo.
Alleen het gewicht :|
Het oog wil ook wat :P .
Ik ken deze kast maar vindt hem echt niet mooi.
Beetje slap gebeuren.
Ik heb een mega degelijke oudbollige bigtower Inwinn kast die een jaartje of 6 oud is en wil gewoon eens wat moois, en wil niet zelf hoeven kneujen, maar gewoon een kast die hiervoor ontworpen is, WACO komt tenslotte steeds meer in.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Er zijn wel meer mensen geweest die hun rad inderdaad vorin hadden zitten. Deze mensen moesten alleen wel hun hele kast verbouwen. Voor zover alsdat ik weet zijn er geen kasten waar een standaard 120 mm fan in past voorin (wel achterin onder de voeding (alle dell PC's)) Maar ik denk dat als je dat persé wilt je een pc kast moet gaan verbouwen.

Verder is het misschien wel makkelijk om gewoon naar een grote computerwinkel te gaan en dan te vragen of je een paar kasten mag zien.. (je hoeft ze daar niet te kopen, alleen opmeten of er ruimte is ;) )

Tevens nog ff een klein puntje: Het is geen WACO maar WC op dit forum :) Da's wat makkelijker lezen voor ouwe rotten hiero :P

[ Voor 20% gewijzigd door Apen-nootjes op 19-12-2003 08:55 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zelf maken is inderdaad de beste oplossing..

En verder even wat meer vooronderzoek doen. Ga eens wat kasten bekijken, en zoek even wat meer reviews op. (je startpost is namelijk heel erg mager en hier op GoT vragen we wel enige eigen inzet voordat je een topic start).

Ook wat casemods in Casemodding & Elektronica bekijken zal je veel helpen..

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.