Toon posts:

Kazaa verbind niet (winproxy)

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi
Ik heb net winproxy geinstalleerd op mijn lan netwerkje (bijde win98) maar ik krijg kazaa niet aan op de gast computer.
internet werkt wel
192.168.0.1:3128
kan iemand mij vertellen hoe ik dit zou moeten aanpakken, ik ben namenlijk nogal een n00b met netwerken enz...
(ik vond net al een topic hier op tweakers met het zelfde probleem maar die persoon had het zelf al opgelost en nu weet ik dus niet precies hoe 8)7 )

alvast bedankt,

casper

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd

Topicstarter
uuh,
ja daar snap ik tot nu toe niet zo heel veel van ...
toch bedankt voor de link

Verwijderd

Topicstarter
buiten dan dat ik een uur bezig ben geweest m'n servertje opnieuw te laten draaien (was uitgeschakeld door wingate pro wat niet na behoren wou uninstallen)
heb ik de hele tut gelezen incl. de readme van winproxy maar ik kom er echt niet uit.
ik heb sock5 op poort 1080 gezet en kazaa ingesteld op host: 192.168.0.1 met poort: 1080
maar dit heeft verder geen effect...

wie weet wat ik nou fout doe of wat ik vergeet???

(ik maak ovirgens verbinding met internet via cache.zeelandnet.nl poort 800)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 01:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
zou dit dan gewoon niet werken op kazaalite ofzo?

Verwijderd

Volgens mij wil jij Kazaaen zonder dat je politie op de stoep krijgt?

1/Dat gebeurt sowieso niet zo snel
2/Zo kunnen ze je nog steeds vinden hoor
3/Ik denk dat je ISP de KaZaa server daar wel geblockt heeft hoor

Verwijderd

Topicstarter
Huh?

kazaa'n zonder dat de politie op de stoep komt?
ik begrijp je niet helemaal hoor, ik wil gewoon kunnen kazaa'n op m'n netwerk. nu moet ik kazaa'n op m'n server computer en daarmee word m'n website verschrikkelijk traag enz... (pentium 133)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Dat komt doordat kazaa flink staat te uploaden en dat trekt je verbinding niet als je daar nog een site naast draait.

Verwijderd

Als je ervanuit gaat dat je een 128 Kbit upload hebt, dan verlies je al 11% aan overhead, dan hou je 114 over. Dat is 14 Kb/s. Bij gebruik groter als 8 Kb/s wordt internetten(bijde kanten op) sloom. Met een grotere upload is het minder probleem, maar je zult dus aan het managen moeten gaan. Kazaa heeft waarschijnlijk wel een upload beperker, zoniet of als je het preciezer wilt regelen, dan zou ik kijken naar netlimiter(http://www.netlimiter.com/), daar kun je bandbreedte per programma en per ip regelen, zou het wel op de "kazaa pc" zetten, anders kan het programma geen onderscheidt meer maken.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38
Dit is allemaal goed beschreven, en daarnaast prima te vinden in oa de search.

Je moet a. je proxy uitzetten, en b de volgende link lezen:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.