Probleem Club3d Radeon 9700 non-pro

Pagina: 1
Acties:

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:19
Ik heb een probleem met mijn club3d kaart. Ik zie regelmatig als mijn tvkaart software op de achtergrond draait en er op een site een stuk zwart is de beelden van mijn tvkaart er doorheen. Ook zie ik regelmatig in de linkerbovenhoek van mijn scherm een soort van viekant met allerlei kleuren pixels. Ik krijg ook regelmatig van de drivers te horen dat er een probleem met de kaart is en daarom de resolutie en het aantal kleuren word teruggeschakel naar 640x320 en 16 kleuren.

Het probleem doet zich op willekeurige momenten voor en met verschillende monitoren (op dvi en d-sub).
Ik ben bang dat als ik mijn kaart naar de winkel breng en deze word gecontroleerd dat ze dan zeggen: "er is niets aan de hand" terwijl dat toch echt zo is. Gewoon tijdens het draaien van 3dmark is er niets aan de hand.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je al andere drivers geprobeert dan?

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 18-12-2003 22:52 . Reden: typo ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• .NCK
ja al verschillende. Ik gebruik nu DNA-DRIVERS 1.9.3.10 en daar had ik gisteren ook dat gedoe mee. Vandaag heb ik er nog geen last van gehad.

Verwijderd

probeer gewoon eens de Omega drivers of de good old catalysts..

misschien gewoon een bugje in de DNA drivers (waar ik persoonlijk niet echt over te spreken ben)

• .NCK
Alle drivers leveren deze problemen op. Zelfs een nieuwe windows install werkte niet.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je gebruikt dus een TV-kaart naast je videokaart? Wat voor TV-kaart?
En wat voor drivers gebruik je voor je videokaart?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Ik krijg ook regelmatig van de drivers te horen dat er een probleem met de kaart is en daarom de resolutie en het aantal kleuren word teruggeschakel naar 640x320 en 16 kleuren
dan zou ik toch maar een beetje op die drivermelding aansturen, en eens navragen wat er aan te doen valt bij de winkel waar hij wegkomt.

Let wel; veel webshops rekenen vaak wel een prijs als blijkt dat er niks gevonden is, dus ik hoop dat ze wel wat vinden, dan weet je ook echt zeker dat het aan de kaart lag, en niet aan jou.

eventueel al getest in een ander systeem van een vriend/collega bijvoorbeeld???

• .NCK
ik gebruik de tvkaart van de aldi (die laatst werd verkocht) die veroorzaakt geen problemen, heb ik al getest in combinatie met een asus v7700pro. Ik weet niet of alternate ook kosten rekend?

Verwijderd

in welk slot zit de TV kaart dan??

heb je al eens een ander PCI slot geprobeerd eventueel..

RMA bij ALternata? geen idee, mail ze gewoon eens, en vraag ze naar hun regeling...

• .NCK
Hij zit in het ene onderste pci slot.

[ Voor 67% gewijzigd door .NCK op 19-12-2003 09:07 ]

• .NCK
heeft iemand enig idee?
Pagina: 1