Toon posts:

monitor beeld verwrongen aan de zijkant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een beetje een vreemd verhaal dit, en ik weet ook niet goed wat ik er van moet denken.

het is als volgt;

mijn monitor (net 1,5 jaar oude Philips 107T CRT) vertoond rare kuren;

een paar weken geleden viel me op dat wanneer ik de PC aanzette en in windows op het bureaublad stond, de zijkanten van het scherm ''gebogen'' waren..

ze golfden een beetje heen en weer, dan bleef het even stil staan, en trok het gewoon helemaal krom.

je eerste reactie is dan ''speakers ofzo'' die heb ik verplaats, ook dat hielp niet, het probleem bleef terug komen. daarentegen toen de PC nog in de woonkamer stond, stonden de speakers altijd strak naast de monitor.

na een tijdje gaat het ook weer weg (een tikje tegen de zijkant hielp ook meerdere keren) maar lekker zat het me toch niet.

wat nog vreemder is, onze TV beneden begint precies dezelfde kuren te vertonen.

ik zette deze vanmiddag aan, een krakend geluid door de boxen heen, en het beeld was over de hele breedte gestoord.

na 1 minuutje ofzo, trok het weer weg, echter als je bijvoorbeeld zapte naar Info TV (TV text info zender) dan trok het beeld ook helemaal golvend krom aan de zijkanten.

echter daar ook weer, na een tijdje wordt het iets minder, maar bij sommige beelden/kleuren blijft het terug komen.

nu vraag ik me dus af; de TV is nog niet erg oud, jaartje of 5 denk ik, maar stel nu dat de beeldbuis oid kapot aan het gaan is, kan dit dan doorstralen dat mijn monitor er ook last van heeft????

of zijn er ergens anders kwade krachten in het spel })

ik kan niet echt een goeie verklaring geven over dit alles, is er nu iets mis met mn PC? gaat de TV flippen, en reageert mn monitor daarop

** ik wist ook niet goed, waaronder dit viel (omdat het mn monitor ook betrof koos ik voor dit subforum)**

Verwijderd

Wel, toen ik dat over je monitor las dacht ik aan de stuurplaatjes die je elektronenstraal richten.

(die reageren op elektromagnetische golven, dit is de reden van vervormd beeld bij luidsprekers zonder coating)

Maar als je TV dit ook doet denk ik dat er idd ergens "evil forces" aan het werk zijn.

Wat ik in jouw geval zou doen is bij een vriend of kennis effe je monitor gaan testen op die zijn pc en kijken of het fenomeen zich voordoet.

Doet die dat daar niet..... zoek dan in de gouden gids het telefoonnummer op van de ghostbusters ofzo. :p

Nee, er zal wel een logische verkklaring voor zijn, straling van één of ander toestel.
Of woon je dicht bij een hoogspanningskabel, die hebben namelijk wel een gigantisch groot magnetisch veld rond zich zweven.

Verwijderd

Topicstarter
ja oke...

echter hoogspanningsmasten ofzo kunnen we wel uitsluiten.

die staan een heel eind hier vandaan, daarnaast is doet het probleem zich net een paar weken voor..

dus of de Nuon moet stiekem ergens eentje verstopt hebben, of er is toch iets anders..

ik snap er ook echt niks van. Vreemde is, keek net ff bij de TV, en nog steeds heeft die aan 1 kant een beetje een vervormd beeld.

echter op de kleine portable hier boven (philips TV van 2 jaar oud) is er niks aan de hand....

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:11

chromeeh

the Gnome

Je kunt dit probleem laten nameten als je een beetje doordramt bij de Nuon....
Wij hebben iets soort gelijks gehad met de plek waar de telefoon en kabel aansluiting binnen komt; reden: Essent had een zwevende aarde draad laten liggen, hierdoor pakken de cai en telefoon kabel erg veel storing op.....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

[b][message=19527671,noline]turbulence schreef op 18 december 2003 @
of zijn er ergens anders kwade krachten in het spel })
niet dat ik jou precies jou probleem heb met mijn nieuwe monitor(zie mijn post in dit forum, maar t lijkt er een beetje op en ik denk inmiddels ook aan evil forces :(
rot om te horen dat meer mensen dit soort vage klachten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ah kijk, dat zou misschien inderdaad een optie wezen.

ik had ook al zitten denken aan een zendpiraat ofzo.. misschien dat die op de een of andere manier de boel zit te verzieken (of praten we dan over een heel ander soort signaalfrequentie)

wat ik echter zo vreemd blijf vinden, na een tijdje is het op mn monitor ook gewoon voorbij, ik schoof het eerst op koude oid (dat de beeldbuis nog moest opwarmen ofzo)

maar ja, kachel brand hier altijd in de PC kamer, en beneden ook, maar deTV blijft continu een vervormd soort beeld zien..

even een klein hersenspinsel;

stel dat de beeldbuis van de TV langzaam aan het overlijden is, kan op de een of andere manier die frequentie of storing daarin, doorslaan op het lichtnet of via evt de kabel, en zo mn monitor beinvloeden.

want dat is namelijk wel 1 verbinding waar ze allebeide opzitten (@home kabelinternet hier)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde effect gehad met m'n Packard Bell "kuch" monitor. Maar dat kwam omdat ik met zo'n Nvidia tweakprogje de refreshrate per ongeluk VEEL te hoog had gezet. Alles werkte perfect totdat ik een brandlucht rook. Opeens kwam er een spoortje rook bovenuit de monitor en jetste ik direct de stekker eruit. De volgende dag alle refreshrates weer normaal gezet en de monitor weer aan. Sinds die tijd heb ik dus ook die gebogen zijkanten....

Wel handig omdat die lelijke groene startknop opeens heel smal word! 8)7

Verwijderd

@ThaJAXx packard-bell monitor ? ojee...
heb ook nog staan, is ook kapot gegaan.
is veel te donker geworden in minder dan 1 jaar.
het is een 17inch a727, van 2 jaar oud.
voor mij is t in ieder geval straks weer terug naar
een hele oude ingebrande 15inch die op dit moment
nog het beste beeld geeft van alle monitoren die ik heb staan :+ (3stuks dus)
Pagina: 1