Traag thuisnetwerk [Laptop en PC]

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 01:22

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik heb een klein thuisnetwerkje gemaakt om de laptop van een vriend van mij te reanimeren. Hij wilt graag een groot aantal bestanden behouden dat ik dus even op mijn computer parkeer.

Ik heb een Athlon XP 2000+ met twee netwerkkaartjes. Beide zijn van 3Com en zijn van het type 3C905C-TX, 10/100 mbits. Op de ene komt mijn kabelinternet binnen, de ander is voor de verbinding met de laptop. Ze zijn beide op 100 mbits full duplex ingesteld. In de laptop (Toshiba 2100 PRO) zit een intel netwerkkaart. Ook 10/100 mbits en ook ingesteld op full duplex, 100 mbits. Op beide systemen is Windows XP Pro geïnstalleerd. Ik gebruik geen hub of switch.

Goed, we gaan bestandjes kopiëren. Een stuk of tweeduizend MP3'tjes. Dat heb ik nu aangezet en na een uur heeft hij het eerste mapje gedaan. Het eerste mapje heeft 20 MP3'tjes van ongeveer 5 MB per stuk.

Weet iemand waar in godsnaam het probleem aan kan liggen? Ik heb verschillende protocollen ingesteld zoals IPX en Netbios en verder lijkt alles gewoon goed te staan. Ook het feit dat beide netwerkkaarten op 100 mbits / full duplex staan ingesteld lijkt me gewoon goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Rexomnium op 18-12-2003 22:38 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28
Meerdere protocollen wordt het alleen maar trager van. Je kunt het beter bij uitsluitend TCP/IP houden.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ddc schreef op 18 december 2003 @ 22:38:
Meerdere protocollen wordt het alleen maar trager van. Je kunt het beter bij uitsluitend TCP/IP houden.
valt wel mee, iig niet zo veel trager als dat de TS last van heeft.
Die protocollen komen alleen in actie als ze nodig zijn, het enige wat het kost is wat geheugen, en heel af en toe een paar pakketjes.

TS: Hoe kopieeer je de files? Waarmee?
Heb je een 100% goede kabel? probeer eens een ander exemplaar etc etc

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik kopieer de bestanden gewoon met de explorer. De netwerkkabel is zeker weten goed, want dit is de tweede die ik nu gebruik. Beide geven hetzelfde resultaat.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Je zou het eens een poosje kunnen proberen om alle kaarten op half-duplex te zetten.

Geen hub/switch???? Dan heb je toch wel een cross-cable gebruikt he voor tussen de computer en de laptop??? Zoniet: wel ff snel doen dan :)

[ Voor 46% gewijzigd door Frankie02 op 18-12-2003 22:53 ]

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Mensen, nevermind. Ik heb op de laptop alle vinkjes bij verification uitgezet (authenticatie IEE 802.1X) en nu gaat het als een razende. Vreemd wat op de gewone computer staat dat nu wél aan. Maar goed. De boel werkt nu en daar gaat het om.

Verwijderd

Let op welke programma's actief zijn. NAV kan het enorm vertragen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Frankie02 schreef op 18 december 2003 @ 22:51:
Geen hub/switch???? Dan heb je toch wel een cross-cable gebruikt he voor tussen de computer en de laptop??? Zoniet: wel ff snel doen dan :)
vind het wel knap als je met een straigth kabel al data kan verzetten tussen twee pc's :D
Pagina: 1