Dag mensen,
Het stinkt hier op mijn studiekamer!
Hoe dat komt?
Mijn AMD Athlon 1800+ XP Processor is fysiek verminkt door hitte.
Hoe dat komt?
Ik heb een vermoeden.
Dat is?
Ik heb een processor en cooler (tweedehands op marktplaats.nl) los gekocht. Nu las ik op dit forum dat de pasta van een gebruikte cooler (heatsink) zijn functie niet meer goed vervuld. Dus heb ik die pasta-pleister maar verwijderd. Vervolgens heb ik de cooler zonder pasta op de processor gemonteerd.
Resultaat?
De Core van de processor is zo heet geworden dat de achterzijde is gaan uitzetten (soort brandwond zeg maar...).
Mijn vraag aan U?
Is dit het keiharde bewijs dat coolpasta een MUST is?
of
Heb ik mogelijk iets anders verkeerd gedaan dat de processor doorsmelt?
Gebruikte Cooler?
Cooler Master Silence CM12V (Fan en Heatsink Combo)
Laat uw reacties los. Vertel me hoe dom ik ben geweest. Adviseer me over het bevestigen van een cooler op een processor opdat dit niet weer gebeurt.
Groeten,
SnipesJunior
Het stinkt hier op mijn studiekamer!
Hoe dat komt?
Mijn AMD Athlon 1800+ XP Processor is fysiek verminkt door hitte.
Hoe dat komt?
Ik heb een vermoeden.
Dat is?
Ik heb een processor en cooler (tweedehands op marktplaats.nl) los gekocht. Nu las ik op dit forum dat de pasta van een gebruikte cooler (heatsink) zijn functie niet meer goed vervuld. Dus heb ik die pasta-pleister maar verwijderd. Vervolgens heb ik de cooler zonder pasta op de processor gemonteerd.
Resultaat?
De Core van de processor is zo heet geworden dat de achterzijde is gaan uitzetten (soort brandwond zeg maar...).
Mijn vraag aan U?
Is dit het keiharde bewijs dat coolpasta een MUST is?
of
Heb ik mogelijk iets anders verkeerd gedaan dat de processor doorsmelt?
Gebruikte Cooler?
Cooler Master Silence CM12V (Fan en Heatsink Combo)
Laat uw reacties los. Vertel me hoe dom ik ben geweest. Adviseer me over het bevestigen van een cooler op een processor opdat dit niet weer gebeurt.
Groeten,
SnipesJunior