Troubles met @home NIC

Pagina: 1
Acties:

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53
Ik heb thuis een home netwerk en de verbinding van @home is geshared met winroute.
Nu valt om de een of andere vage reden de internet verbinding helemaal weg (server + client).
Dit gebeurt meestal als de computer beneden in gebruik is (redcat, lingo of gewoon internet)
Het thuisnetwerk is dat niet uit de lucht, ik zie gewoon de gesharede schijven etc. en kan ook files openen en kopieren. :?

Ik heb zelf uitgezocht dat het de kabel tussen modem en NIC (3com 905b) of de NIC zelf kan zijn (modem niet want link lampje blijft branden).

Wie heeft ideeen wat het probleem zou kunnen zijn, alles is goed geconfigureerd etc. alleen die verbinding valt weg, maar alleen als de server daadwerkelijk in gebruik is met bepaalde dingen. :? :? :?

Verwijderd

Ik heb ook @ home en het enige dat ik je kan vertellen is dat de verbinding inderdaad wel eens weg valt.... vaak is het niet lang...

ligt aan @ Home :(

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:48

Destruction

(ex-)Automonteur

ik heb ook kabel ( @home ) en ik heb geen problemen , controleer je config's maar eens , dan kom je vast wel een paar foutje's tegen....

erg makkelijk om de schuld op @home af te schuiven :( , mocht het niet aan je config liggen ga je maar naar www.klagenmag.nl en dump je daar je klacht , dan komt het binnen 10 min. bij @home terecht .

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Zou ik ook doen want een thuis netwerkje mag niet van @home.....

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?