password popups met mozilla 1.6b

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Mijn pa heeft sinds kort mozilla geïnstalleerd omdat ie nogal wat gezeur had met netscape en explorer.

Nu krijgt ie bij veel sites rare popups waar ie een wachtwoord en username in moet vullen,iets dat hij bij netscape of explorer nooit heeft.

voorbeeld:
http://www.theforumisdown...files/1203/javascreen.jpg

ik snap hier geen hout van (kben zelf geen mozilla gebruiker btw)

ik heb al gegoogled en geGOT op dit rare popupje maar helaas geen antwoord.

Is dit een mozilla instelling of is er iets anders mis?

Mijn rig

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52
Ik gebruik Mozilla 1.5 en heb dergelijke popups alleen op sites waar ik het ook verwacht (bijv. op .htaccess beveiligde sites) en niet van ad-servers.

edit: je hebt eigenlijk weinig aan die mededeling ;)
Je zou kunnen proberen om de server(s) waarmee dat gebeurt in je hosts file te plaatsen met je loopback adres (127.0.0.1) erbij, zodat 'ie geen verbinding met die ad-servers maakt. Ben je gelijk van een hoop banners af.

[ Voor 57% gewijzigd door bigben04 op 18-12-2003 22:20 ]

• marko77
ja dat trucje kende ik al, maar dan blijf je bezig met je host file.

ik vind het sowieso raar dat je een wachtwoord moet geven voor een AD site, lijkt me niet echt handig voor diegene die veel reclame wil maken....

volgens mn pa heeft mozilla een ingebouwde popup killer, ik raadde m namelijk aan om een popup killer te installen maar dat is blijkbaar overbodig.

het is ook niet een 'echte' popup volgens mij, maar een wachtwoord o.i.d. invullen is imo raar, vooral omdat het alleen bij mozilla gebeurt

Mijn rig

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52
ja dat trucje kende ik al, maar dan blijf je bezig met je host file.
Ja dat is waar, het is natuurlijk maar een workaround.
ik vind het sowieso raar dat je een wachtwoord moet geven voor een AD site, lijkt me niet echt handig voor diegene die veel reclame wil maken....
Vind ik ook, heb je wat voorbeelden van sites waarbij het gebeurt?
volgens mn pa heeft mozilla een ingebouwde popup killer, ik raadde m namelijk aan om een popup killer te installen maar dat is blijkbaar overbodig.
Klopt, die zit bij Mozilla al ingebouwd. Als 'ie een popup killt zie je ook een logo in de status balk wat je kan aanklikken om eventueel de popup alsnog toe te staan.
het is ook niet een 'echte' popup volgens mij, maar een wachtwoord o.i.d. invullen is imo raar, vooral omdat het alleen bij mozilla gebeurt
Het is inderdaad geen popup, het is een dialoogvenster wat je krijgt als je naar een (bijvoorbeeld met .htaccess) beveiligde lokatie gaat.

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Het is niet per definitie zo dat men een popup krijgt indien .htaccess gebruikt wordt. Er dient dan gebruik gemaakt te worden van een AuthUserFile (vaak .htpasswd) waarin de username en gebruikersnaam staan.

Mocht je meer willen weten kan je ook even hier kijken :)

TS: in principe bestaat zo'n venster ook voor IE, ik kan er wel eentje reproduceren als je dat wilt :)

[ Voor 16% gewijzigd door G33rt op 18-12-2003 22:40 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
marko77 schreef op 18 december 2003 @ 22:06:
Mijn pa heeft sinds kort mozilla geïnstalleerd omdat ie nogal wat gezeur had met netscape en explorer.
Waarom installeert hij dan een beta-versie van Mozilla en niet gewoon de laatste stable (1.5). Laat hem zijn Mozilla-profiel (c:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\Mozilla\Profiles\) eens verwijderen en vertel dan eens of hij er nog steeds last van heeft.

• marko77
aah, die 1.6b is een beta, kzal m even zeggen om 1.5 te installen dan.

i'll be back :P

Mijn rig

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Waarom denk je dat die b erachter staat? :)
Pagina: 1