[car audio] Paar vragen over een Ford Escord station audio s

Pagina: 1
Acties:

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Ik heb dus een Ford Escord station/wagon uit '98 Business ed. Daar zat zo'n standaard radio in. 5000 nog wat met de standaard speakers (deur en laad ruimte)
Nu wil ik simpel weg in z'n totaliteit een beter geluid hebben. Geen boom boom maar lekker luister geluid. Ik wil niet persé een cd of wat dan ook erbij. Radio is al voldoende.

Nu heb ik de volgende vragen:

1: Heb je goede autoradio's (dus zonder cd/cass) die een zeer goede ontvangst hebben + genoeg vermogen?
2: Hoe kan ik m'n ontvangt het beste maken? (andere antenne/radio)
3: Weet iemand zo op het eerste gezicht welke speakers ik kan vervangen voor mijn standaard (fabriek)speakers? Zoja welke? Ik meen 10 cm
4: Hoe haal ik het body wat om de speakers units los zonder mijn deur en laadruimte te beschadigen?

Ik ben al bij de dealer geweest maar zeggen/weten niet veel.

Ik heb de FAQ ook even gelezen en ik denk dat ik aan 4 x 45 wel genoeg heb.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

1. losse radio's bestaan niet meer imho. Iets duurder kenwoods staan wel bekend om goede ontvangst. Vermogen haal je uit een losse versterker; een radio gooit er misschien 4/12-15 watt uit.

2. idd een goede antenne; uitschuifmodel?

3. jbl is best ok en altijd wel ergens in de aanbieding. Waar je naar zoekt is een compo set (woofertje in de deur, tweetertje op A-stijl of dashboard).

4. durf ik niet te zeggen, of schroeven, of loswippen.

verder; een los klein woofertje erbij en je hebt prima geluid.
ik denk dat je voor 400 euro al helemaal het heertje kan zijn.
radio: 150
ampje 150
compo 70
woofertje 120
kabelgrut 25 euro..
(mwah.. ietsje meer dan)

kijk anders eens op www.rondevries.nl ...

Wise enough to play the fool