Maxtor 120GB werkt alleen als Slave

Pagina: 1
Acties:

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
goedendag

spec

Win xp prof
athlon amd 2600 + (1905MHz)
ati readon 9600 pro
asus a7v600 mobo

nu het volgende ,

ik heb me een hd gekocht maxtor 120 gig
en er is iets heel raars mee,
zoals gezegt er staat winxp op en kwam er na 2 dagen blij wezen met downloaden , HARD UNKNOW ERROR , en pc vloog uit ,

en met de opstart herkent hij mijn harde schijf niet meer ,
dus ff in het bios gekeken , en zag er idd nix meer staan .

dus ik gezocht naar unknow error + hd wat niet kerkent word erna ,

en kwam op verschillende dingen , omdat het een maxtor schijf is , heb je een progje maxblast ,

maar zelf met het orginele progje herkende hij de schijf niet ,
wilde nix installeren ,

kreeg alleen die installatie guide , en erna zou je dan eigenlijk , je hd moeten kunnen instaleren, maar dat deed hij dus niet ,

nu heb ik hier een hd van 4 gig liggen ,

en heb die erin gedaan als master , en begon me win98 op te starten , wat toevallig nog op die schijf stond ,

en heb toen mijn 120 gig nog eens als master gezet , kijken of die meschien gewoon een tik had ofzo,
maar herkende hem gewoon weer niet , maar nu heb ik die 120 maxtor op slave gezet , en die 4 gig op master , en hij herkent hem dan wel weer als slave??

nu is mijn vraag , weet iemand waarom , hij die maxtor niet meer als master herkent , maar alleen maar als slave??

bios is geflashed , nadat ik de ati kaart gehaald had , en alles liep goed

begrijp er echt weinig van ,

en het loopt allemaal zo langzaam op die kleine 4 gig :)

ok thx alvast , en ik hoor het wel

Greets Nuts 8)7

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.maxtor.com/en/...amondmax_plus_9/index.htm hier wel alle mogelijkheden bekeken? Vooral de jumpersettings: master dus alleen de jumper helemaal links zou ik zeggen.

• Chief_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06-2025

Chief_B

achter op de schijf zit een plastic lipje dat je op verschillende pinnetjes kan zetten, dat lipje zit nu op de slave plaats maar kan je verplaatsen naar de primary plek. Op de bovenkant v/d HD zit een witte sticker waar het op staat ....

The Chief

• Nutser
wat ik dus bedoelde te zeggen is dat ik al weet ik hoelang bezig ben , met het verzetten van de jumpertes, hij stond toen ik hem kocht al op master ,

en de pc is me dus uitgevallen , en herkent um gewoon niet meer !!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik weet niet wat het is met die Maxtor 120 Gb schijven maar de een na de ander van die schijven gaat stuk :(

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

en als je je maxtor schijf als enige in de pc steekt, maar dan gewoon op slave. Werkt hij dan goed?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Tjonge wat een beroerd Nederlands. Probeer daar eens wat aan te doen want het is gruwelijk.

Sommige HD's hebben meerdere settings. SingleMaster/Master with slave present/Slave etc. dus kijk goed of je de juiste instelling hebt.

Download ook eens Powermax van Maxtor. Dat is het enige juiste programma wat je kunt gebruiken om de HD te testen op fouten. Maxblast is een INSTALLATIEPROGRAMMA en dat zul je op jouw PC niet nodig hebben.

ARME AOW’er

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 13:57
Voor alle duidelijkheid, je heb dus geprobeerd je HD als master te laten werken door een jumpertje op J50 (DS) te plaatsen, maar dan doet hij helemaal niks? Zelfs met een opstart floppy van powermax ziet hij hem niet :| .
Als je helemaal geen jumper plaatst (slave) werkt hij wel :D . (Probeer dan eens mpowermax te draaien).
Ik neem ook aan dat je niet twee HD's in je kast hebt hangen die op master staan 8)7 .
Ik zou zeggen > boot gewoon van een floppy, waar powermax op staat, terwijl je om op slave hebt staan(als master niet werkt natuurlijk :X )

[ Voor 8% gewijzigd door datkanveelbeter op 18-12-2003 22:04 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Move OH --> OM :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer desnoods beiden schijven gewoon op Cable Select te draaien, dat wil ook nog wel eens werken. En idd, even PowerMaX draaien. Nu wordt je HD wel herkend, dus kan je als het goed is gewoon testen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)

• Nutser
datkanveelbeter schreef op 18 december 2003 @ 21:57:
Voor alle duidelijkheid, je heb dus geprobeerd je HD als master te laten werken door een jumpertje op J50 (DS) te plaatsen, maar dan doet hij helemaal niks? Zelfs met een opstart floppy van powermax ziet hij hem niet :| .
Als je helemaal geen jumper plaatst (slave) werkt hij wel :D . (Probeer dan eens mpowermax te draaien).
Ik neem ook aan dat je niet twee HD's in je kast hebt hangen die op master staan 8)7 .
Ik zou zeggen > boot gewoon van een floppy, waar powermax op staat, terwijl je om op slave hebt staan(als master niet werkt natuurlijk :X )
je hebt het helemaal goed , heb ze niet allebei op master staan ofzo :)

trouwens hij werkt idd op slave , echt raar ,
ik ga nu dan eens proberen met powermax !!

thx

• Nutser
goed , weet je pc's zijn rare dingen , :)

ik heb gewoon die 120 gig eens op master gezet , zonder een of andere progje , en het werkt

lijkt er dus op , dat als hij niet herkent word , op een of andere manier op master,

dat je hem ff op slave moet zetten , weer op master , 2 keer , want de 1ste keer deed hij hem niet herkennen als master, dus dan nog 1 keer op slave zetten , en dan weer op master en het werkt , OPLOSSING :)

nou je moet er maar achterkomen :P

of je moet maar zo'n prob hebben bedoel ik eerder , nou iniedergeval

thx all

cya

Pagina: 1