Toon posts:

wel starten geen piep dus niet doorstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hulp gevraagd bij probleem:

PC van mijn broer met AD75 moederboard van DFI (TNT2, 256 intern, 10 GB wd harddisk, windows XP.

Symptomen: Geeft veel foutmedingen. Later start soms niet op maar geeft piep, als hierna de PC opnieuw wordt opgestart doet hij het soms wel soms niet.

Broer brengt PC bij mij; ik sluit hem aan één lange en 2 korte piepjes en geen beeld. Losse kaart concludeer ik en inderdaad de TNT2 zit niet helemaal goed in het agp slot. Kaart aangedrukt en inderdaad geen piepjes meer.

Harde schijf laat activiteit horen, lampjes op moederbord branden, ventilators draaien maar hier blijft het bij. Bios gereset, geen verandering. Allle andere verbindingen nagelopen. Geen verbetering.
Mijn conclusie: moederboard is defect of kan het nog de batterij zijn?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hoeveel Watt voeding?

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is volgens mij 300 Watt, de PC is niet meer hier dus ik weet het niet 100% zeker. Zou het dan ook nog aan de voeding kunnen liggen?

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:55
Lijkt me sterk dat 300w te weinig is voor die stetup.

Wat ik begrijp is dat alles er actief uitziet maar dat je geen beeld krijgt?

Probeer eens een ander videokaart zou ik zeggen.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

als ie geen piepjes geeft het mobo en ook niet opstart dan moet ik concluderen dat je mobo stuk is, heb je geen condensator/elco kapot gemaakt tijdens het aandrukken van die tnt2? bij sommige mobo's zit daar namelijk een elco.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 10:40 ]

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023

pbregman

>:)

Is er per ongeluk niet iets anders los komen te zitten tijdens het aandrukken van je videokaart? Half vastzittende ide of floppy kabel. Heb je het al geprobeerd met ander geheugen?

http://www.fonerbooks.com/cpu_ram.htm hier is een soort van flowchart/schema wat je misschien kan gebruiken om uit te zoeken waar het probleem misschien zit

succes :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door pbregman op 19-12-2003 10:54 . Reden: toevoeging ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Is opgelost. De computer vanaf moederboard weer opgebouwd en alles doet het weer. Geen idee wat het probleem was.
Topic kan gesloten worden
Pagina: 1