ATA single C: -> Ghost -> SATA Raid0 C:

Pagina: 1
Acties:

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 20:29

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Ik heb nu aan m'n P4C800-E een enkele ATA schijf hangen. Nu krijg ik als het goed is morgen 2 SATA schijven binnen en ik wil die in Raid0 gaan draaien aan de ICHR5 maar... heb geen zin om WinXP en alle software opnieuw te installeren en in te stellen.

Kan ik straffeloos een ghost backup van een enkele ATA schijf terugzetten op een nieuwe SATA Raid0 schijf?

Specs

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Zolang Ghost je SATA RAID0 array herkend gaat datr wel lukken ja, de vraag is alleen of windows dan wil opstarten... Het is iig wel aan te raden om eerst de drivers voor je SATA controller te installeren voordat je die ghost gaat maken, anders is de kans dat windows niet meer wil booten wel erg groot.

Waarschijnlijk moet je na die ghost je boot.ini aanpassen, en dan kun je hopen dat het werkt. Anders kun je met de WinXP cd nog proberen de installatie te "Herstellen", maar garanties dat het gaat werken kun je nooit krijgen....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
De ICHR5 is de controller maar ik heb werkelijk waar geen idee waar de drivers hiervoor zijn. Ik heb op de CD gekeken van het mobo maar daar staan alleen Promise Raid drivers op. Zie ik iets over het hoofd?

Specs

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Iemand enig idee waar ik de raid drivers kan vinden. Heb eea nu aangesloten en XP vraagt om RAID drivers, ik heb de Mobo CD erin gedaan maar daar staan ze volgens XP niet op.

Specs

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 19:13
nou, omdat je het vraagt...

http://downloadfinder.int...Professional&submit=Go%21

bij deze het linkje ..

ehhh.. noppes

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Ik had ze al gevonden op de intel site.

Ik zie in Sisoft een enorme verbetering tov ATA single maar in real world dingen zoals opstarten progs en systeem zie ik amper verschil.

En wat maken die Seagate SATA schijven een ongelofelijke herrie met lezen en schrijven. En als ze ff inactief zijn maken ze de meest vreemde geluiden, alsof je bij een kat op z'n staart gaat staan.

Nee, geef mij maar m'n ontzettend stille raidloze 180GXP'tjes. ;)

Specs

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Huigie schreef op 19 december 2003 @ 23:01:
Nee, geef mij maar m'n ontzettend stille raidloze 180GXP'tjes. ;)
en dat ie crasht neem je maar voor lief zeker? je bent niet wijs man.
ik hou het voorlopig ook nog ff op 180gxp. als er ergens een verschil in snelheid in zit dan is het wel tussen een 180gxp en een barracuda. tering. die cuda is bij mij echt heel snel er weer uit gegaan toen.
Pagina: 1