hpt370 + winxp probleem

Pagina: 1
Acties:

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Topicstarter
Ik heb laatst 2 80 gig maxtor schijven gekocht met het plan om raid 0 te gaan draaien. Ik heb een epox 8k7a+ mobo met hpt370 raid controller.

Nu heb ik de 2 hardeschijven als een raid 0 ingesteld in de bios van de raid controller en gezegd dat daar van geboot moet worden.

Als ik nu windows xp probeer te installeren dan f6 drukken en drivers laden etc. Tot zo ver allemaal goed. Maar als windowsxp zegt "Bezig met windows te starten", dan duurd dat een tijdje en dan krijg ik opeens een donkerblauw scherm met een melding in de trand van: "Om schade aan uw pc te voorkomen....." en dan een geheugen dump.

Ik heb hier al rond gekeken maar niets gevonden. Ook op de Highpoint en Epox site heb ik niks gevonden. Iemand een id?

[ Voor 1% gewijzigd door TheNameless op 18-12-2003 20:55 . Reden: typo's ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:15

tweakerbee

dus..?

Je geheugen is in orde? (memtest86)

Je hoeft overigens niet perse die drivers te laden als ik mij niet vergis. Volgens mij zitten er in Windows XP (SP1) HPT370 drivers ingebakken. Wellicht dat je dat eens kunt proberen.
Anders eens kijken of je wel kunt installeren zonder dat ze in RAID staan, maar met de driver, en nog een keer zonder de driver te laden.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Zoiets had me pa ook met zijn HPT370, bleek dat het gewoon de geluidskaart was die een resource conflict had met de geluidskaart. Effe ander pci slot gedaan en klaar.

:)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46
PCI slot 5 is het dacht ik, vrij laten :+. Je raid kaart , en geluidskaart liefst alle bij een eigen irq. En je videokaart ook nog :). En gebruik dezelfde versie van de bios, en floppy. Windows XP heeft al support voor de highpoint 370.

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Topicstarter
Ok het is al opgelost. Toen ik mijn brander afkoppelde ging hij wel door :?
Evengoed bedankt voor de moeite

Ducati: making mechanics out of riders since 1946