[WinXP] Search in regedit veroorzaakt reboot

Pagina: 1
Acties:

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Topicstarter
Al een tijdje heb ik het volgende probleem geconstateerd met het register van Windows XP (Pro, usa, SP1):

Als ik 'search' gebruik in regedit, dan zoekt hij een tijdje en plotseling krijg ik een reboot. Ook als ik AdAware gebruik, dan reboot hij op een gegeven moment tijdens het zoeken.
Om dit te fixen dacht ik dat REGCLEAN wel zou helpen. Helaas, evenzo reboot hij...
Ik kan er zo niks over vinden hier op GoT en op de Microsoft pagina..

Valt dit te repareren? Er moet iets zijn in het register waar hij zich steeds in verslikt ofzo, maar hoe valt dat te traceren (zonder 2000x te rebooten ;))?

[ Voor 6% gewijzigd door TerraGuy op 18-12-2003 20:19 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• blackd
  • Niet online
TerraGuy schreef op 18 december 2003 @ 20:17:
Als ik 'search' gebruik in regedit, dan zoekt hij een tijdje en plotseling krijg ik een reboot.
Spontane reboots, dan denk ik aan het automatisch restarten bij een STOP error, hoe staat die instelling? Staan er meldingen van deze reboots in de eventlogs?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Topicstarter
Hij staat op 'automatically restart', na een kleine speurtocht waar die optie ook al weer zat. :) Als ik 'm nou uitzet, gaat dat helpen of crasht het systeem dan gewoon?

Waar staat die eventlog trouwens, of hoe heet ie? Ik heb gezocht, maar ik kon geen noemenswaardige bestanden vinden.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• blackd
  • Niet online
TerraGuy schreef op 18 december 2003 @ 21:31:
Hij staat op 'automatically restart', na een kleine speurtocht waar die optie ook al weer zat. :) Als ik 'm nou uitzet, gaat dat helpen of crasht het systeem dan gewoon?
Als je dat automatisch restarten uitzet, is de kans aanwezig dat je in plaats van een restart een foutmelding krijgt in de vorm van een blauw scherm met een lap tekst. Bovenaan dit forum staat een topic over howtos & guides, daarin staat de BSOD guide. Daarin kun je tips vinden hoe je a.d.h.v. die foutmelding op dat blauwe scherm de oorzaak kunt vinden.
Waar staat die eventlog trouwens, of hoe heet ie? Ik heb gezocht, maar ik kon geen noemenswaardige bestanden vinden.
start -> uitvoeren -> eventvwr

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023