Toon posts:

Probleem met AsusP4C800Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :*)

Ik zelf heb een AsusP4C800Deluxe mobo sinds 2mnd maar als ik wil gaan overclocken , nou simpel het moederbord op Turbo mode wil zetten dan stopt de hele zaak ermee.

Ook als ik de processor 10% en hoger wil gaan zetten dan doet het niets meer.30% hoger kan kloppen omdat dan de vcore hoger moet gezet worden.

5% doet het wel maar zodra ik mijn moederbord op turbomode wil zetten dan doet mijn computer niks meer.En dat heb ik dus ook als ik alléén mijn moederbord op turbo wil zetten.

Mijn computer bestaat uit:
Processor - P4 2.8 GHZ @ 800MHZ FSB
Moederbord - Is bekend
Geheugen 2x512MB corsair Pc3200
Videokaart Gainward powerpack 1800GS(Nvidia 5950)
Dvd-brander
Cd-brander
2 x IBM/Hitachi hardeschijf 1x 80GB en ander 120GB
Chieftec dragon serie kast Bigtower 350Watt voeding , 6 koelers

Nou had ikzelf al gedacht aan de voeding maar daar denk ik dat er niks mis mee is , want in een andere computer loopt hij ook zeer goed.Alleen die heeft een AsusP4P800 deluxe en een Radeon 9800PRO 128MB VGA kaart.Hij kan wel met zijn mobo op turbomode met mijn voeding.

En 2e is deze computer alleen zonder de VGA kaart maar met een vele lichtere VGA kaart Hercules radeon 9000PRO 128mb deed hij precies hetzelfde.Kon ik hem ook niet op Turbo mode zetten.(mijn gainward was toen besteld ik moest het nog effe doen met mijn herculeskaart)

Ik heb gehoord en ook toen ik mijn mobo kocht dat dit AsusP4C800Deluxe zeer goed was te overclocken ook al standaard op Turbomode laten draaien.Dat zeiden ze waar ik hem gekocht heb.Want daar hadden ze ook zo'n mobo dat overclocked was.Wat ik doe is volgens mij niet zo hard overclocken.Als ik bij tomshardware ga kijken naar de review dan zetten zij ook zonder problemen het mobo op turbo.

Al met al gaat dat dus niet bij mij |:( , daarom vraag ik jullie hulp.Wat doe ik verkeerd(je kunt bijna niets verkeerd doen daarmee :o bios in gaan naar Advanced > jumperfree config. > Al overclocking tuner zet ik op manual of standaard > Performance mode zet ik op turbo.Dat is het dan heb ik dus niet mijn CPU overclocked daar kan ik kiezen tussen 5 - 10 - 20 - 30%) Manual en standaard allebei geprobeerd maar niks daar.Of is er dan wat aan mijn Moederbord.

Ik kan er inderdaad mee terug gaan maar dan wil ik van mezelf uit zeker weten dat ik er alles aan heb gedaan en dat ik niks verkeerd doe want het ligt ook niet naast de deur(maakt niks uit voor mij maar wel zonde als je voor nop zal gaan als het eventueel ook zo kan).
Bij voorbaad dank voor jullie moeite en eventuele hulp _/-\o_ _/-\o_

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
Ik denk neit dat het zozeer aan je mobo ligt, maar aan je geheugen.

Ik denk dat hij niet verder wil dan 5% ik heb hetzelfde probleem met een IC7 en p3200 geheugen. Toch vind ik dat ook raar want het is van crossair.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Houdt er wel rekening mee dat er met overclocken geen enkele garantie is. Voor hetzelfgde geval kan je cpu bv niet hoger aan dan die extra 5%. Bij overclocken zijn er geen garanties namelijk :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vergeet Turbo, vergeet AI-oc. Ga zelf aan de gang, alles tam afstellen op Auto of lage timings. Dan gewoon lekker de fsb langzaam stap voor stap omhoog. Memtest86, Prime95 en 3DMarken, dan weer verder zo mogelijk. VDIMM op 2.65 a 2.7 minimaal, en misschien de CPU VCore richting de 1.5550. Moet toch lukken zou je denken :). Dat hij met door jou genoemde settings dienst staakt komt doordat hij het geheugen te strak wil timen. Zelf aan de gang dus, haal je vaak meer performance ook, kost alleen ff veel testen, maar dan heb je ook wat. Een nieuwe 2.8 zou toch wel 3 a 3.3 moeten doen lijkt me. Probeer ook 's 5:4 ipv 1:1. In combi met 3-4-4-8 (om te beginnen).

Laat ons nog ff weten of je vorderingen hebt gemaakt :).

[ Voor 49% gewijzigd door _XipHiaS_ op 19-12-2003 10:39 ]

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Bekend probleem, had ik ook:

Op een of andere manier is die (turbo, +5%, +10% enz) zooi niet stabiel.
Als ik mijn moederbord op een van die instellingen zet wil ie niet meer opstarten.
Maar als ik m gewoon op manual zet en zelf met de fsb aan de slag ga lukt het wel en zonder problemen.

Resulaat:

P4 2,4Ghz @ 3,3 Ghz stabiel met standaard voeding en koeler.

www.gijsbesselink.com

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Hmmm.... vreemd. Bij mij werkt die Turbo-mode wel goed. Systeem blijft stabiel ook bij 30% (wordt alleen een beetje snel warm ivm standaardkoeling).

Draai nu P4 2.4 Ghz HT met 20%. Geheugen is gewoon no-name PC3200.

* RèLF is geen die-hard overclocker maar wilde ook wel eens kijken wat zijn pc-tje kon

[ Voor 19% gewijzigd door RèLF op 19-12-2003 16:27 ]

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

Topicstarter
RèLF schreef op 19 december 2003 @ 16:18:
Hmmm.... vreemd. Bij mij werkt die Turbo-mode wel goed. Systeem blijft stabiel ook bij 30% (wordt alleen een beetje snel warm ivm standaardkoeling).

Draai nu P4 2.4 Ghz HT met 20%. Geheugen is gewoon no-name PC3200.

* RèLF is geen die-hard overclocker maar wilde ook wel eens kijken wat zijn pc-tje kon
Dat wil ik ook zien van wat het aankan. ;)
Bekend probleem, had ik ook:

Op een of andere manier is die (turbo, +5%, +10% enz) zooi niet stabiel.
Als ik mijn moederbord op een van die instellingen zet wil ie niet meer opstarten.
Maar als ik m gewoon op manual zet en zelf met de fsb aan de slag ga lukt het wel en zonder problemen.

Resulaat:

P4 2,4Ghz @ 3,3 Ghz stabiel met standaard voeding en koeler.
Dus zelf aan de slag gaan met de FSB(waar moet ik dat precies doen) ik ga het eens proberen.Eens kijken als dat wel gaat :*)
Ik hoop het anders is het ook een moederbord voor te :r

• Ruisbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Bij mij werkt dat AI overclock en Turbo geneuzel ook voor geen meter.
Vergeet het gewoon en zet alles op Auto.

Ga naar Advanced en zet AI Overclock Tuner op Manual.
Probeer nu met CPU External Frequency (MHz) een stabiele CPU overclock te maken.
Stel ook de geheugentiming met de hand in. Valt veel snelheid te halen t.o.v. Auto.

Mijn P4@2,8GHz loopt makkelijk op 3,0GHz met standaard koeling.
Mobo=P4C800-E Deluxe.

Suc6.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem met asus P4C800-E de luxe.
Maar zoals de andere al zeggen op manual zetten en je FSB langzaam verhogen.
bij mij lukt trouwens het overclocken wel op 5%, 10% en 20%, alleen gaat dan de FSB auto naar 266Mhz.
Als je deze dan weer manual op 400Mhz zet blijt=ft ie gewoon draaien.
Ik heb alleen 1024 Corsair Pc 3700 twinx met asus 9950TD maar dat laatste maak volgens mij niet zoveel uit.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:54
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 21:12:

Als je deze dan weer manual op 400Mhz zet blijt=ft ie gewoon draaien.
Ik heb alleen 1024 Corsair Pc 3700 twinx met asus 9950TD maar dat laatste maak volgens mij niet zoveel uit.
Maakt wel degelijk uit, want als je em manual op 400 mhz zet, loopt het geheugen 1:1 met de fsb, dus een fsb van 240 betekent dat je memory ook op 240 mhz loopt .... mijn geheugen, kingston blabla ofzo, kan dit in ieder geval niet aan :P Weet niet hoe dit bij andere mensen zit natuurlijk, maar als je pc3700 hebt, kan je je geheugen op een veel hogere frequentie laten lopen natuurlijk :)

• overlord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10-2021

overlord

Fan van Mitch & Damian

Ik heb ook een P4C800-E Deluxe.
Turbo werkte ook niet. Overclocken met AI had op gegeven moment tot gevolg
dat ongewild geheugentimings aangepast werden waardoor het hele zaakie nog langzamer werd. Uiteindelijk heb ik mijn P4 2,8GHz stabiel gekregen op 3,5GHz
door:
-FSB 250Mhz (met kleine stapjes verhogen en daarna benchen)
-Vcore naar 1.5625
-memtimings 2/3/2/6 met divider 5:4 (dit doe je door je geheugensnelheid (DRAM freq.)op --320MHz te zetten). Hierdoor loopt het geheugen netjes op FSB 200Mhz daar ik ook gebruik maak van Corsair Twinx PC3200LL
-timing by SPD (disabled)
-dual channel enabled
-performance mode auto (geen turbo)
-performance acceleration mode enabled
-VDimm op 2.65v (of 2.75v)
-zorg voor een goede CPU koeler (bijv. Zalman 7000Cu) en goede airflow in de kast
-AGP en PCI vast zetten op 66.66 resp. 33.33Mhz (deze wil je niet teveel o'clocken)
-gebruik ter controle bijv. de volgende progjes:

CPU-Z, MBM5, Memtest86 en Wcpuid

Succes

P4 2.8GHz, ASUS P4C800-E DLx ATI 9800SE 380/340 8 pip, 2x WD raptor 74 GB raid 0;2 x samsung 160 gb raid 0, IIyama 17"

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Zelfde probleem met men p4c800deluxe
zit met 3ghz cpu, manueel instelle gaat ie tot fsb 240 ongeveer
Geheugen is 512mb Twinx corsair pc3700, timing is echt kut, 3-4-4-8 (gelukkig gaat het geheugen wel iets hoger in mhz, cpu niet hoger dan 240, dus kan nog beter gaan), laagste mogelijk is maar 2.5-4-3-5 op 200mhz dan. Dacht dat timing ook automatisch werd ingesteld bij auto-overklok (niet zeker), en dat dat misschien het probleem geeft.
Manueel al geprobeert eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedank voor al jullie goede tips _/-\o_ _/-\o_

Het is gelukt Mobo op turbo , 20% sneller liep dus op 3.38GHZ Vcore aangepast.Geheugen ook iets.

Dat ik sneller was met benchen dan originele settings NEE.Maar het maakt niks uit.Ik ga verder klooien tot ik hem stabiel heb.

Nogmaals allemaal bedank voor jullie tips _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Kleine update:

Hier wat gegevens uit de BIOS:

AMIBIOS:

version 08.00.09
Build date 11/06/03
ID P4P81088

Performance Mode Auto
AI Overclock Tuner Standard

Grapgics Aperture Size 128MB
ASpread Spectrum Enabled

ICH Delayed Transaction Enabled

MOPS Revision 1.4

Configure DRAM Timing by SPD Enabled
Memory Acceleration Auto
DRAM Idle Timer Auto
DRAM Refresh Rate Auto

Onboard RAID Disabled
Maxtor zit op IDE3, Windows installeert een SATA-controller

Vcore rond 1.6
3.3v rond 3.4
5v rond 5.1
12V rond 12.2

CPU Fan Speed 2428 RPM
Powerfan Speed 3409 RPM

CPU 32 C
MB 28 C

DirectX testes gedaan, bij Direct Draw draait dat blokje met tekst wel heel erg rap, je ziet geen blokje, behalve als 'ie stilstaat. Normaal??

DirectX ziet ook 2 CPU's, en in Windows Hardware staan er ook twee.

Bij Windows HW staat de 9800 Pro ook een secundary bij.

Dit voorlopig even als informatie wat ik heb opgezocht.

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-08 15:55

immetjes

HIER is BERN-E

Is het niet zo dat je voor de beste prestaties het geheugen en de FSB synchroon moet laten lopen? (zeker als je de prestaties afzet tegen energie verbruik :+ )

ASUS P4C800 deluxe
2x512 Twinmos PC3200 @ 2.75V
PIV 3.06 GHz @ 3.27 GHz

Ik kan tot een FSB van 218 met 1:1 divider. Timings: 2.5,3,3,7. 219 gaat fout.
VCore = 1.6V (not OC'ed). Turbo uit natuurlijk.

Als ik a-synchroon ga dan kan de FSB natuurlijk veel hoger. Weet niet of dat sneller is. Ik ben gewoon te lui om het te checken :O Ik vind het gewoon mooi als het synchroon loopt B)

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
heb precies hetzelfde probleem, heb 2.6 ghz proc en ook corsair PC3200 met 2.5-3-3-8 timings. Als ik me fsb manual iets verhoogt kan ie een file in windows niet vinden en wil ie dus niet booten, heb keer PAT geenabled, toen kwam ie niet eens tot een POST en moest ik bios resetten.

oplossing was dus je DDR wat langzamer te zetten (dus geen 400 maar 320) en divider 5:4 ipv 1:1?

ff teste _/-o_

yej, heb me geheugen naar 320 mhz gezet en kan nu wel lekker overklokken, heb um nu op 3 ghz lopen (we doen ut rustig aan :Y)) :)

[ Voor 16% gewijzigd door DutchTSE op 10-01-2004 21:51 ]

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
:/

raak ik ut quote knoppie ipv edit :Z

[ Voor 94% gewijzigd door DutchTSE op 10-01-2004 21:53 ]

Pagina: 1