Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] e.v.t 4x20 LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
(ik heb de faq gelezen en de search gebruikt)

Wat ik wil:
Ik wil graag een LCD scherm gebruiken die ik in een 5,25 bay kan stoppen.
Deze gaarne zwart met gele letters. Hierop wil ik e.v.t de systeem temp, winamp, en andere nuttige info weergeven.

Wat ik wil vragen:
Waar kan ik deze het beste kopen, ik heb meerdere online winkels bekeken. Maar wat voor ervaringen heb jij met bepaalde online winkels?

Wat ik kan:
In princiepe hoeft hij van mij geen kant en klare kit te zijn, maar wel een backlight. Ik kan zelf de draden wel solderen, na de hand van een soldeerschema.

Kosten:
Als ik straks een LCD ga kopen, tot hoever kan het bedrag ongeveer oplopen?

Mijn idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/shop/images/fullsize/yellow-black-4x20.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Neejoh op 18-12-2003 19:37 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

www.modwarehouse.com
www.crystalfontz.com
etc.
etc.

Ik heb er eentje van Modwarehouse en die bevalt prima, handigste is eentje die kan werken met een standaard proggie ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Een 4*20 lcd gaat waarschijnlijk niet passen. Ik heb een 4*20 hier liggen, en die past qua scherm wel een 1 5,25" bay, maar het printplaatje met de controller is groter dan t display, en deze steekt zo ver uit dat dit niet in 1 bay past.

De kosten voor je lcd zullen denk ik tussen de €20 en €30 liggen, een winkel kan ik je zo niet noemen, maar als je onder rembours bestelt lijkt me dat niet een heel groot probleem :)

Succes

en zo is het voorspeld!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:06
Neejoh schreef op 18 december 2003 @ 19:30:
(ik heb de faq gelezen en de search gebruikt)

Wat ik wil:
Ik wil graag een LCD scherm gebruiken die ik in een 5,25 bay kan stoppen.
Deze gaarne zwart met gele letters. Hierop wil ik e.v.t de systeem temp, winamp, en andere nuttige info weergeven.

Wat ik wil vragen:
Waar kan ik deze het beste kopen, ik heb meerdere online winkels bekeken. Maar wat voor ervaringen heb jij met bepaalde online winkels?

Wat ik kan:
In princiepe hoeft hij van mij geen kant en klare kit te zijn, maar wel een backlight. Ik kan zelf de draden wel solderen, na de hand van een soldeerschema.

Kosten:
Als ik straks een LCD ga kopen, tot hoever kan het bedrag ongeveer oplopen?
Dit staat in de faq

Ik wil graag een LCD kopen, maar waar kan dit in Nederland?
In Nederland zijn LCD's te krijgen op een paar addressen:
www.conrad.nl
www.pedak.nl
www.velleman.be
www.antratek.nl
www.htvision.com
www.modwarehouse.com
En uiteraard zijn er in de US nog meer, waarvan de bekendste EIO.
www.eio.com/lcdprodt

Je hebt standard toch van die dinge in je pc gekregen waar je cdrom inzit waar altijd iets voor zit.. (weet ff niet hoe dat heet)
daar kan je toch een lcd in maken ?

(edit andere ppl net wat eerder :X )

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:06
Res-q schreef op 18 december 2003 @ 19:34:
Een 4*20 lcd gaat waarschijnlijk niet passen. Ik heb een 4*20 hier liggen, en die past qua scherm wel een 1 5,25" bay, maar het printplaatje met de controller is groter dan t display, en deze steekt zo ver uit dat dit niet in 1 bay past.

De kosten voor je lcd zullen denk ik tussen de €20 en €30 liggen, een winkel kan ik je zo niet noemen, maar als je onder rembours bestelt lijkt me dat niet een heel groot probleem :)

Succes
het past vast wel als je hier je csdrom speler hebt: (CDRom)
------------------------en dan doe je hier niks: (..Niks..)
--------------------------------doe je hier lcd: (LCD)
----------------------------------hier ook niks: (..Niks)
:)

[ Voor 25% gewijzigd door GleNnoS_ op 18-12-2003 19:49 ]

Verwijderd

Gewoon een paar winkelsites bekijken voor de prijzen en een mailtje sturen om te vragen of ze wel compatible zijn met de programma's die je ermee wilt gebruiken. Of andersom: kijken bij de programma's welke display's allemaal ondersteund worden. Voor karakterLCD's geld dan of ze wel HD44780 compatible zijn.
Prijs is afhankelijk van model (grafisch/karakter, met/zonder backlight, aantal regels/pixels) en of het om een los display of afgemonteerde complete set gaat. Voor een 4x20 moet je rekenen op een bedrag tussen de € 26,- (printerpoort) en € 65,- (USB).

Of je het display wel kunt inbouwen ligt maar aan het formaat van LCD en de ruimte die je hebt in je kast. Alternatief kun je het display ook extern monteren in een gebogen plexiplaat of externe behuizing. De specificaties en maten van displays kun je vinden in de datasheets.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/lcdhouder.jpg
Voorbeeld van een externe behuizing

Voorbeeld van een (USB) LCD:

CrystalFontz White on Blue 4x20 USB - Pre Order € 65.00
The display has white characters on a blue background and it's equipped with an onboard HD44780 compatible controller.
This display has a LED backlight

Resolution: 4 x 20
Color: Blue background with white characters
Backlight: LED
Controller: HD 44780 compatible

PCB Size:
Widht: +/- 130 mm
Height: +/- 63 mm
Depth: +/- 18 mm

Screen Size:
Widht: 102 mm
Height: 41 mm

Bezel Size:
(black border) Widht: 124 mm
Height: 52 mm
Depth: 8 mm

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/CF20x4usb.jpg

Kortom, eerst een beetje opzoek gaan. Bovenstaande is allemaal gevonden door een paar Faq linkjes na te bladeren.
Zie: Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) voor wat wij in CME verwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 20:38 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.