Blokjes na nieuwe Detonators

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb de nieuwe Detonators (53.03) van NVidia's site installed omdat met mijn vorige drivers, de Omega Detonators (1.4345), mijn Need For Speed Underground constant crashte. Nu is die crash verholpen, maar een nieuw probleem ontstaan; ik heb in mijn TV-kaart applicatie, welke een MPEG stream via overlay op m'n beeld tovert, opeens een veel blokkiger beeld, alle lijnen zijn opeens kartelranden i.p.v. mooie smoothe ronde lijnen zoals eerst. (Ik heb Detonator-RIP gebruikt)(Ik heb ook DirectX 9.0b nog even eroverheen gegooid (opnieuw))

Hier staat een plaatje van een uitzending die gisteren nog geheel scherp, smooth en blokjes/kartelvrij was!

Hoe kan dit en wat moet ik doen, dit zuigt!!
(zie sig. voor meer specs evt.)

[ Voor 13% gewijzigd door Stan op 18-12-2003 19:16 . Reden: link ]

• Stan
Ik kan nauwelijks meer TV kijken, niemand? :(
(het kan toch niet zo zijn dat veeeel nieuwere Detonators opeens het beeld ontzettend lelijk maken?!)

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
de 43.03 drivers gebruiken. zijn de beste voor de gf4 serie... vind ik

• Stan
Maar dit kan dus kloppen?! Hoe kan dat in godesnaam, het zou toch alleen maar beter moeten worden?!

Jeetje, moet ik weer helemaal terug gaan switchen dus... zucht...

• Stan
Shit!! Ik ben nu weer terug op de vorige drivers (Omega) en het blijft slecht beeld! HELP :'(

Verwijderd

detonator killer gebruikt?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 12:53 ]

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 12:19
Als je windows XP of 2000 hebt, is het misschien handig om via system restore een dag voor de drivers-change het systeem terug te zetten.

Na het installeren van nieuwe drivers voor mijn ATI Radeon lag mijn computer totaal overhoop. Na system restore gebruikt te hebben en een dag voor de driver-change het systeem terug hebben gezet liep alles weer als voorheen.

Ik weet niet of dit het probleem met de TV-kaart verhelpt, maar wellicht een poging waard.

• Stan
Niets helpt, system restore niet, reinstall van alle codecs, reinstall van de players, reinstall Detonators (andere versies ook), reinstall DirectX...
Alles met MPG (ook in DVD-players)(ook m'n digitale TV van Digitenne (Hauppauge) welke met MPG-streams werkt) blijft lelijk gekarteld en erg blokkerig. Vreselijk :(

Verwijderd

nvidia klooit de laatste tijd nogal wat af met drivers. ik raad iedereen aan geen nieuwe drivers meer te installeren maar bij zijn oude te blijven. bijv bij de standaard Xp driver. ik heb mazzel dat ik geen problemen heb....

trouwens ergens op GoT las ik dat de 29.76(??) goed zou moeten werken. deze vind je op nvidia.com en dan history archive.....

• Stan
Ja maar ook degenen die eerst prima werkten, meerdere versies, helpen nu niet meer. Ik vermoed dat het met de MPEG codecs te maken heeft of zo, al heb ik die van de MS site gedownd en installed nu, en nog steeds; :(

Verwijderd

Gebruikt je kaart de hardware versnelling misschien niet meer?
Kijk even bij desktop properties - settings - advanced, tabblad troubleshooting.

Met D-Scaler al geprobeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 23:14 ]

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Standaard xp driver kun je beter niet gebruiken, die heeft geen opengl support (tenzei je de driver van de windowsupdate site hebt) en loopt bagger.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

screamteam schreef op 29 december 2003 @ 23:28:
Standaard xp driver kun je beter niet gebruiken, die heeft geen opengl support (tenzei je de driver van de windowsupdate site hebt) en loopt bagger.
mja de standaard xpdrivers werken nu ff wel beter dan de nieuwste nvidiadrivers 8)7 maar ik weet dat je gelijk heb en meestal de xpdrivers niet alle mogelijkheden benutten die een device kan leveren...

ik gaf een vriendin van de week de nieuwste 53.03 en toen waren haar poppetjes in messenger allemaal groen. toen wilde ik terug naar standaard driver xp en dat hielp niets. en toen gaf ik haar 44.03 en dat hielp ook niets. toen ben ik zelf persoonlijk achter de computer gaan zitten (hiervoor deed ik via hulp op afstand) en heb de oude driver in systeem teruggezet en toen was het ineens weer goed maar het waren niet de xpdriver want de nvidia icoon naast klokkie stond er en dat is bij normale xpdriver niet zo.

vage boel hoor, ik laat het maar zo bij haar (ze heeft TNT2 kaartje) ik zelf heb werkenlijk nergens last van.... (GF2 GTS)
Pagina: 1