Toon posts:

[C++]Codabar in c++

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma gemaakt in C++. Het gaat om het uitlenen van computers aan leerlingen in de mediatheek. De leerlingen hebben een pasje met barcode, en die moeten eerst gescand worden, voordat ze een computer toegewezen krijgen.
Het scannen wordt in Codabar gedaan.

Mijn vraag luidt: Hoe vang ik gegevens op van de barcode scanner in mijn C++ programma?

Zijn daar misschien standaard functies voor of iets dergelijks?
Ik gebruik Visual C++ en de barcode scanner zit in mijn toetsenbord ingang.

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Wat voor scanner heb je... die van ons zit gewoon aan het ps/2 keyboard. Meestal kun je bij de fabrikant van je scanner software/sources krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
De scanner heet Datalogic, alleen ik heb van de school verder niks mee gekregen.
Ze hadden wel een handleiding, alleen die was foetsie... :|
Ik heb verder weinig informatie over de scanner.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

De barcode scanners die ik gezien heb (met toetsenbord aansluiting) sturen gewoon een aantal toetsaanslagen door, zeer eenvoudig uit te lezen :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Ik heb thuis ook een datalogic scanner liggen.

Die hang je aan de COM-poort, en alle barcodes komen als gewone teksten binnen, gescheiden door een Chr(10) en een Chr(13).

(Ik werk ermee in Visual Basic, daar pak ik een MSComm-control, doe een PortOpen en dan komen ze gewoon binnen.)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Het scannen wordt in Codabar gedaan.
Dit klinkt alsof je denkt dat Codabar een stuk software of hardware is, maar het is gewoon een bepaald type barcode. Er zijn verschillende barcode standaarden en dit is er 1 van. Inderdaad werken scanners vaak via het toetsenbord, waarbij barcodes worden afgesloten door een enter, waardoor het dus makkelijk af te handelen is.

Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Barcode

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Ok allemaal leuk en aardig, maar hoe lees ik dan een van die poort?

Sorry ben het ook alleen nog maar aant leren :/

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.datalogic.com/...t/software.html#oleforpos

onderaan de pagina
OLE for POS
Available for DLC6000, DLC7070, Gryphon D/M, DLL2020, DLL5010, DLL5110, DLL5510

Datalogic OPOS 1.3 Scanner Control is an OLE Control adhering to the OLE for Retail POS (OPOS) Control Model.

OLE for POS.zip, 958 KB
Hier zitten ook dev instructies bij.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 19:00:
Ze hadden wel een handleiding, alleen die was foetsie... :|
mja, daar kunnen wij ook weinig aan doen. Voor hardware-interactie moet je toch echt bij de leverancier zijn, want dat hangt dus geheel van het apparaat zelf af. Er is dus niet echt een vaste generieke manier voor.

Ook zeg je er niet bij voor welk platform je ontwikkelt. Hardware uitlezen onder windows gaat nou eenmaal een tikkeltje anders dan onder linux ;) Maar goed, je moet toch al eerst uitvogelen hoe het apparaat uberhaupt interfaced met de pc, dus die informatie doet er ook weinig toe ;)

Ik zou de fabrikant even mailen oid

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.