Linksys WAG54G 54Mbps Wireless ADSL Router

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
vanaf 2004 verkrijgbaar.

een optie ipv draytek en alcatel alles in een modems
Afbeeldingslocatie: http://www.broadbandbuyer.co.uk/Prefs/Shop1/images/products/wag54g.jpg

Bij deze de specificaties

The Linksys WAG54G Router is really four devices in one box. First, there's the built-in ADSL Modem to connection you to your Broadband connection. Second the Wireless Access Point, which lets you connect Wireless-G or Wireless-B devices to the network. There's also a built-in 4-port full-duplex 10/100 Switch to connect your wired-Ethernet devices. Connect four PCs directly, or daisy-chain out to more hubs and switches to create as big a network as you need. Finally, the Router function ties it all together and lets your whole network share a high-speed Broadband, files, and other resources such as printers and hard disk storage space.

To protect your data and privacy, the Linksys WAG54G Router can encrypt all wireless transmissions with 128-bit WEP encryption. The Linksys WAG54G can serve as a DHCP Server, and has a powerful SPI firewall to protect your PCs against intruders and most known Internet attacks. The Linksys WAG54G can be configured to filter internal users' access to the Internet, and has MAC or IP address filtering so you can specify exactly who has access to your network. Configuration is a snap with the web browser-based configuration utility.

With the Linksys WAG54G 54Mbps Wireless ADSL Router at the center of your home or office network, you can share a high-speed Internet connection, files, printers, and multi-player games with the flexibility, speed, and security you need!

--------------------------------------------------------------------------------

Hardware Specification

Product Highlights

All-in-one Internet-sharing Router, ADSL modem, 4-port Switch and Wireless-G (802.11g) Access Point
Wireless data rates up to 54Mbps - 5 times as fast as Wireless-B (802.11b), but also interoperable with Wireless-B devices (at 11Mbps)
True Firewall with Stateful Packet Inspection (SPI) & Intrusion Control, Denial of Service (DoS)
Support 5 IPSec VPN Tunnels
Works with both 802.11g & 802.11b
Routing Features

Internet Protocols : PPPoA, PPPoE
Static routing and Dynamic Routing with RIP v1 and v2
DHCP Server, DHCP Client
Configurable MTU Size
Wireless Access Point Features

Confirms to IEEE 11Mb/s 802.11b specification
- Frequency band : 2.4GHz
- Modulation : Direct Sequence Spread Spectrum (DSSS)
- Non Overlapping Channels : 3
Confirms to IEEE 54Mb/s 802.11g specification
- Frequency band : 2.4GHz
- Modulation : Orthogonal Frequency Division Multiplexing (OFDM)
- Non Overlapping Channels : 3
Data rates of wireless : 54Mbps (Fallback to 54, 48, 36, 24, 18, 12, 11, 9, 6, 5.5, 2 and 1Mbps, Automatic Rate Selection)
Operating Modes : Infrastructure
Operating Channel 1 - 13
Wireless Mode : g and b, g only or b only
Wireless Access Point Security
- Authenication Type : Open System and Shared Key
- upto 128-bit WEP encryption
- Access control list based on MAC addresses
- upto 128-bit WEP encryption
Firewall and Security Features

Stateful Packet Inspection Firewall
- Filter on destination port values
- Defends router against Denial-of-Service (DoS) attacks
- Intrusion detection
Content Filtering
- Keyword and URL blocking
- Trusted IP access
- Time scheduling
- Email and logging notification
VPN (Virtual Private Network) Features

Support up to 5 simultaneous tunnels
High-performance IPSec 3DES encryption
- MPPE, DES (56-bit) and 3DES (168-bit) encryption
- Authenication MD5 & SHA-1
- Diffie-Hellman Group 768-bit & 1024-bit
- Key Management: Auto Internet Key Exchange (IKE) w/ Perfect Forward Secrecy (PFS)
- PKI (X.509) certificate support
- Operation Mode: Main & Aggressive
Single-session Virtual Private Network (VPN) Pass-through (IPSec, L2TP), PPTP
NAT (Network Address Translation) Features

Many-to-One (NAT)
Applications & Gaming Features

Port Triggering
Port Forwarding
UPnP Support
Single DMZ Support
Management Features

Web Based Interface
System performance and status monitoring
Remote Management via Web services
LAN Ports

4 Port 10/100 Ethernet switch
- Auto Sensing
- Auto Uplink
WAN Ports

RJ-11 ADSL Port
- Built-in ADSL Modem
Manufactures Warranty

3 years
System Requirements

BT ADSL Broadband Service - All UK and Channel Islands ISP's are compatible (excluding AOL, who use their own proprietary authentication methods).
2.4 GHz wireless adapter or Ethernet adapter and RJ45 cable for each computer
Windows® 98, Me, NT, 2000, XP, Mac® OS, NetWare®, UNIX®, or Linux®
Internet Explorer 5.0 or Netscape® 4.7 or higher
Package Contents

Linksys WAG54G 54Mbps Wireless ADSL Router
2 Free Microfilters
UK Power adapter
RJ11 Telephone Cable
RJ45 3m Ethernet cable
Installation guide

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:33
en wat wil je hier nou mee vertellen??

[ Voor 11% gewijzigd door DrNizeGuy op 18-12-2003 18:47 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 18:59

JdM

Humbled

Dalma schreef op 18 december 2003 @ 18:41:
vanaf 2004 verkrijgbaar.

*ontzettend knip*
Mag ik even melden dat ik die al heb :P , owja het is om i-net te delen met mijn achterbuurjongen @70(!) meter :) (Remains 2mb/sec)

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 18-12-2003 18:51 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Radian schreef op 18 december 2003 @ 18:49:
[...]

Mag ik even melden dat ik die al heb :P , owja het is om i-net te delen met mijn achterbuurjongen @70(!) meter :) (Remains 2mb/sec)
Dus ook exact deze met ingebouwd adsl modem???

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Dalma
DrNizeGuy schreef op 18 december 2003 @ 18:47:
en wat wil je hier nou mee vertellen??
wiseguy, het is ter informatie voor iedereen die een andere adsl modem zoekt.

zie het maar hetzelfde als een bericht over de samsung e 700 of de se p900 als dat te moeilijk is om te begrijpen voor je

• Dalma
Radian schreef op 18 december 2003 @ 18:49:
[...]

vind het knap dat jij deze adsl modem van linksys hebt. of je hebt 'm in de states gekocht , maar dit vind ik erg moeilijk aangezien ik dit product nog niet op de website zie staan van linksys.com zelf of je lult gewoon zwaar uit je nek.

groeten Dalma

oh en voor iedereen, het eerste bericht van mij is bedoeld voor informatie en eventuele gebruikers reacties, en niet om gelijk iemand af te kraken.

• Microkid
  • Laatst online: 10:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bestond volgens mij al van US Robotics:
http://www.usr-emea.com/p...06&page=features&loc=emea

Afbeeldingslocatie: http://www.usr-emea.com/loc-unkg/images/p-bb-9106-unkg.jpg

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 09:33
Blijkbaar begrijp je zelf ook niet zoveel, want het is al eerder gezegd, je hoeft niet te groeten.

Gewoon ter informatie.

• Dalma
DrNizeGuy schreef op 18 december 2003 @ 19:34:
Blijkbaar begrijp je zelf ook niet zoveel, want het is al eerder gezegd, je hoeft niet te groeten.

Gewoon ter informatie.
hoeft niet, mag wel

GROETEN
:*)
Dalma

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
En nog steeds geen L2TP ondersteuning bij linksys. Slecht hoor..... :/

• Dalma
dominator schreef op 18 december 2003 @ 19:46:
En nog steeds geen L2TP ondersteuning bij linksys. Slecht hoor..... :/
het staat wel onder hardware specs: Single-session Virtual Private Network (VPN) Pass-through (IPSec, L2TP), PPTP
NAT (Network Address Translation) Features

maar weet niet of je dat bedoelde.

ben toch benieuwd wat de snelheden zijn van dit modem, heb nog geen antwoord gehad op mijn mail van linksys. Vraag me af of ie ook net als de draytek 1mbit upstream haalt...

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Geen idee. Ik wil alleen maar dat die routers van hun werken met die motorola modems die casema/wanadoo overal neermikt momenteel..... ;)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 18:59

JdM

Humbled

bjck schreef op 18 december 2003 @ 19:00:
[...]

Dus ook exact deze met ingebouwd adsl modem???
Nee klopt, ik heb gewoon de router , verkeerd gelezen |:(

@ Dalma : "zwaar uit je nek lullen" ? beetje genuanceerder kan ook dude, flamen doe je maar ergens anders. :/

• Dalma
Radian schreef op 18 december 2003 @ 22:19:
[...]

Nee klopt, ik heb gewoon de router , verkeerd gelezen |:(

@ Dalma : "zwaar uit je nek lullen" ? beetje genuanceerder kan ook dude, flamen doe je maar ergens anders. :/
mijn excuses daarvoor, was een beetje opgefokt door die stomme reactie van Mrnizeguy.

Ik post een nieuw product dat mogelijk als vervanging kan dienen voor een draytek of alcatec en gewoon om er een beetje over te ouwehoeren en dan kreeg ik ineens een reply waarvan ik denk...wat heb ik nu weer gedaan? ;)

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb intussen een WAG54G gekocht en ben er erg tevreden mee.

• Dalma
lintje schreef op 27 januari 2004 @ 11:23:
Ik heb intussen een WAG54G gekocht en ben er erg tevreden mee.
hoi,

kun je ook gelijk de snelheden opgeven die haalbaar zijn. Kan namelijk nergens vinden wat de downstream en upstream snelheden zijn die de wag54g kan halen.

Support de linksys 1024kbits/s upload?

alvast bedankt!!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb hem ook aangeschaft en ben met de tweede bezig. Ik heb Linksys ook al gebelt en gezegt dat ik het erg slecht vind dat ik bij een pppoA instelling geen DNS servers in kan stellen. Ik moest nu dus bij al mijn buren de DNS instellen.

Verder is de draadloze verbinding zo onstabiel als ik een *verzin maar wat*...
De draadloze verbinding met mijn WRT54G verloopt netjes (bij binnenhalen van een groot bestand) 2,5 Mb/sec maar met de WAG54G schommelt het van 2,2 Mb/sec tot 0 per seconde. De verbinding valt dan echt enige secondes stil.
Het vandaag ding omgeruild bij winkel waar ik hem kocht en weer zelfde probleem :(
Voor een toestel van 149,- vind ik dat best jammer.

Netwerk hier loopt verder prima heb alleen de WRT voor de WAG vervangen en dat laatste loopt dus voor geen meter.

Onder een paar screenies van data overdracht:

WRT54G

Afbeeldingslocatie: http://145.99.192.9/WRT54G700MB.JPG

Zoals we het verwachten, dan nu de WAG

Afbeeldingslocatie: http://145.99.192.9/WAG54G700MB.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door motormuisje op 28-01-2004 22:12 ]

• Dalma
hoi motormuisje,

dank je voor je ervaringen met de wag54g.

Ik ga nu toch definitief voor de draytek vigor 2600 kiezen, en als ik dan echt nog wireless 54mbit wil hebben dan kies ik wel een aparte router die ik dan weer op de draytek aansluit.

ps. weet jij ook wat de upload snelheid is van de linksys, dit kan ik overigens nergens terugvinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Dalma op 28-01-2004 22:34 ]

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 10:21
motormuisje schreef op 28 januari 2004 @ 21:57:
Ik heb hem ook aangeschaft en ben met de tweede bezig. Ik heb Linksys ook al gebelt en gezegt dat ik het erg slecht vind dat ik bij een pppoA instelling geen DNS servers in kan stellen. Ik moest nu dus bij al mijn buren de DNS instellen.
Ff zodat ik het goed begrijp. jij stelt dat ding in met pppoA, DHCP server voor je lan, en dan moet je dus op al je clients achter de router(die gebruik maken van DHCP neem ik aan) een dns server in gaan stellen?

Wat ik zo raar vind, is dat ik ook hoor van mensen dat dit ding perfect werkt. Ik wil ook een goeie router, met 10/100 mbit switch en 54 mbit wireless lan, maar wel een goeie. Ik zit nu te twijfelen aan de Linksys wag54g en de draytek vigor 2600G. Voorlopig zou ik nog gaan voor de linksys(130 euri bij HardwareConccurent), maar als ik dit hierboven zo lees, dan ga ik wel voor 130 euri duurder.

plz help me, nog 2,5 week, dan staat xs4all aan m'n deur.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik wil van de kabels in mijn huis af. Zit te twijfelen tussen de WAG54G en de WRT54G. Het lijkt mij wel fijn als het modem ook in hetzelfde apparaat zit (alleen omdat het een aparaat minder is, het een Zyxel en een Alcatel liggen), maar als ik het hier lees (enige gebruikerservaring komt van Motormuisje) is de WAG54G met ingebouwde modem dus niet de beste optie?

Ik zou hem trouwens via een BBNed verbinding (Demon dsl-expres) gaan gebruiken. Iemand die hem al hiervoor gebruikt?

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 01-02-2004 05:46 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 01:00

Neowam

[Booting...]

Marzman schreef op 01 februari 2004 @ 05:45:
Ik wil van de kabels in mijn huis af. Zit te twijfelen tussen de WAG54G en de WRT54G. Het lijkt mij wel fijn als het modem ook in hetzelfde apparaat zit (alleen omdat het een aparaat minder is, het een Zyxel en een Alcatel liggen), maar als ik het hier lees (enige gebruikerservaring komt van Motormuisje) is de WAG54G met ingebouwde modem dus niet de beste optie?

Ik zou hem trouwens via een BBNed verbinding (Demon dsl-expres) gaan gebruiken. Iemand die hem al hiervoor gebruikt?
Ja ik, werkt goed. Internet is stabiel.

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 01:00

Neowam

[Booting...]

Ik heb hem ook. Net een Wireless kaartje gekocht de Linksys Wireless-G Notebook Adapter. Ik krijg hem dus echt niet werkend op 54mbitjes. Als je bij de status gaat kijken zie je de paketten die hij verzend. Bij verzonden pakketten staat nu een getal van 78 en ontvangen nul :( . Hij ziet wel de router en geeft ook aan dat de snelheid 54Mbps is. Verder is de signaal sterkte helemaal groen. Wat stel ik verkeerd in?

Verwijderd

Neowam schreef op 12 februari 2004 @ 19:25:
Ik heb hem ook. Net een Wireless kaartje gekocht de Linksys Wireless-G Notebook Adapter. Ik krijg hem dus echt niet werkend op 54mbitjes. Als je bij de status gaat kijken zie je de paketten die hij verzend. Bij verzonden pakketten staat nu een getal van 78 en ontvangen nul :( . Hij ziet wel de router en geeft ook aan dat de snelheid 54Mbps is. Verder is de signaal sterkte helemaal groen. Wat stel ik verkeerd in?
Heb je al een oplossing? ik heb de zelfde combi, WAG54G adsl annex b gateway en WPC54G pcmcia notebook adapter.
De pcmcia kaart krijgt geen IP van de router (dhcp staat wel aan). Het lijkt alsof er volledig verbinding is maar helaas niet met het internet.
PC via Utp aangesloten op de router krijgen wel direct ip adres. Ip al hard ingevoerd op laptop helpt ook niks... kan ook niet de laptop vinden via andere pc...

Heb jij al een oplossing?

Verwijderd

Ik heb deze router ook, Annex B.

Maar ga nu op me zelf, en daar word het Annex A.
Kan een Annex B ook Annex A aan?

En als dat niet mogelijk is, wat voor modem moet ik dan hebben om via deze ADSL router (Linksys WAG54G) toch nog draadloos te kunnen internetten?
Dat ik gewoon hem gebruik als draadloze switch / router.
Of is dit niet mogelijk?

Gr.
Arent

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:05:
Ik heb deze router ook, Annex B.

Maar ga nu op me zelf, en daar word het Annex A.
Kan een Annex B ook Annex A aan?

En als dat niet mogelijk is, wat voor modem moet ik dan hebben om via deze ADSL router (Linksys WAG54G) toch nog draadloos te kunnen internetten?
Dat ik gewoon hem gebruik als draadloze switch / router.
Of is dit niet mogelijk?

Gr.
Arent
dan heb je een annex a modem nodig :)

ik heb zelf ook een vraagje, ik heb een WAG54G V.2 en wil graag alle poorten blokkeren, behalve een paar gespecificeerde. nu kan ik alleen losstaande poorten blokkeren, is er een optie om te bereiken wat ik wil?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Yeps...

Maar als ik hem nu flash met annex A software?

gr.
Arent

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-02 21:08
Annex B is ISDN...

ISDN heeft een spanning van 90v over zijn lijntje

PSTN(Analoog heeft veel minder spanning over zijn lijntje...)

Wat je kan doen is een Annex A modem aanschaffen, die op 1 van de switch poorten hangen en de DHCP server van de WAG54G uitschakelen.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.