Toon posts:

Aankoop Surround ... advies

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel in het bezit van een Samsung SP-47W3HF retroprojector en
een Samsung DVD/VCR-combi (SV-DVD3E).

Ik zou graag een stevige surround kopen, maar mag natuurlijk ook weer geen stukken van mensen kosten... Een € 1.500 is wat ik eraan zou willen geven.

Eerste vraag is of mijn DVD-speler hiervoor volstaat, of dat ik best een andere aanschaf (moet dan ook in de prijs begrepen zijn).

Tweede vraag aan jullie is welke spullen ik zou kunnen aankopen, gelet op het budget, MAAR OOK rekening houdende met het feit dat de speakers bvb. bij de TV moeten passen... (ik bedoel hiermee geen houtkleurige, maar in hetzelfde grijs) + het moet nog een beetje elegant overkomen... kleiner = beter.

Aangezien ik een leek ben, kijk ik echt uit naar jullie reacties.

Alvast bedankt.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Is dit misschien wat voor je?
Wordt wel als set aangeboden maar kun je naar mijn weten ook los krijgen.

Verwijderd

Altijd weer lastige vragen. Meestal met een eenduidig antwoord: luisteren!

Het budget van € 1500 is best oke voor een flinke installatie. Helaas kunnen wij niet weten wat je voorkeuren zijn. Daar kom je zelf achter door te gaan luisteren!

Ik kan wel zeggen dan B&W mooie speakers maakt, maar een ander zal zeggen dat Magnat een goede prijs-kwaliteit verhouding heeft.

Hoe zit het met de ruimte die je hebt? Kun je voor zuilen kwijt? Wil je wel zuilen? Hoe belangrijk is stereo voor je?

Ook je vraag met betrekking tot de DVD speler kun je alleen zelf beantwoorden... Als het voor jou goed genoeg is, waarom zou je wat anders nemen :*)

Edit: Niet goed gelezen }:O Ik zie staan 'kleiner is beter' (daar heeft iedereen hier zijn bedenkingen bij, maar dat terzijde)... Je moet eens kijken naar sub-sat setjes van KEF en Canton. Doen het volgens mij wel aardig!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 18:29 ]

Verwijderd

kleiner is beter, hmmm daar ben ik het niet mee eens. een stel monitors met icm een sub zou ik dan nemen. De sub zou ik zelf bouwen. bv een peerless xls subje. Een stel monitors zul je toch zelf naar moeten gaan beluisteren. Ik denk aan B&W, Quad, 2ehands, etc. Een receiver van bv marantz of denon zal niet misstaan. Die samsung zal echt wel volstaan in het begin. Ik zou me eerst op de belangrijkste apparaten concentreren; speakers en versterker.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Volgens mij ben je niet iemand die het verschil tuseen B&W en JBL hoort.
En het verschil ziet tussen een Marantz en Samsung dvd-speler.
Ga gewoon eens wat winkels langs en vertel wat je al hebt en laat je informeren. En kijk wat site's na van wat bekende merken.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

bose setje is wel wat voor dat geld >:) O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Tripp op 18-12-2003 19:18 ]

specs

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Wat Megaleo al zei werkte voor mij ook:
Eerst gaan bedenken wat je ongeveer wilt hebben:
zuilen, sattelietjes+sub.
Dan een audiotent inlopen, wel eigen dvd+cd's meenemen, dat klinkt altijd het beste.
Je goed laten informeren door zo'n verkoper (en je niet het duurste aan laten smeren!).
Als je dan wat op het oog hebt qua set: evt via internet kijke of het goedkoper kan.
Dan aanschaffen.

Ik ben nu in bezit van surround-receiver Harman/Kardon icm JBL frontspeakers en Infinity center en rear speakers. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Evil Dax op 18-12-2003 19:27 . Reden: spelfout ]

in de winter is het kouder als buiten

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je DVD speler kan het prima. De rest van je topic: Loop eens een winkel binnen. "Wat moet ik kopen" moet je zelf beslissen, zoals ook in de AV policy staat. Iedereen kan het, dus jij ook.
Je mag wel een topic hierover openen, maar niet zonder ook maar eerst zelf ook maar enige moeite gedaan te hebben en wat ervaringen die je hebt opgedaan met ons te delen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.